Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-12, 09:00   #26
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

Jeg spiser 70% sjokoladen, og da kun 1 bit i gagen en sjelden gang i blant. Denne nyter jeg over en hel time! Tar små biter som jeg lar smelte i munnen...

Jeg tror du er (slik jeg var) avhengig av å putte noe i munnen litt for ofte?
Trenger ikke være mye, men til sammen i løpet av ei uke utgjør det ganske mye...

Prøv å kutt det ut ei stund, suget går faktisk bort! Drikk litt vann i stedet.
Og prøv å bytt ut kaffen med litt te? Jeg får søtsug av kaffe...

Lykke til, du har vært kjempe-flink!

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 09:08   #27
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Jeg spiser 70% sjokoladen, og da kun 1 bit i gagen en sjelden gang i blant. Denne nyter jeg over en hel time! Tar små biter som jeg lar smelte i munnen...

Jeg tror du er (slik jeg var) avhengig av å putte noe i munnen litt for ofte?
Trenger ikke være mye, men til sammen i løpet av ei uke utgjør det ganske mye...

Prøv å kutt det ut ei stund, suget går faktisk bort! Drikk litt vann i stedet.
Og prøv å bytt ut kaffen med litt te? Jeg får søtsug av kaffe...

Lykke til, du har vært kjempe-flink!


hmmm... vet ikke om jeg er avhengig av å putte mat i munnen.... er jo disse fribolene jeg har tendens å overspise når jeg er på jobb... og så drikker jeg en del kaffe... ikke pga smaken alltid, men som en oppkvikker på morgenen... te blir jeg lett fysen av, rett og slett fordi jeg tidligere har drukket søt te, og forbinder te med søtt....

Kan jo også legge til at jeg sover dårlig... har en liten gutt som sover dårlig, er en del syk og svææært plaget av eksem og holder oss våken stort sett hver eneste natt.. Har vært myyye i det siste da vi har måttet stått opp flere ganger om natta for å medisinere og smøre han... kanskje kan søvnmangel ha litt å si også??

Jeg er mere positiv nå egentlig.... jeg er fornøyd med maten jeg lager og spiser.... bare å kutte ut av det som er "ekstra" (søtning, fløte i kaffen etc)

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 09:17   #28
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

Opprinnelig lagt inn av Tone-Rose, her.

Kan jo også legge til at jeg sover dårlig... har en liten gutt som sover dårlig, er en del syk og svææært plaget av eksem og holder oss våken stort sett hver eneste natt.. Har vært myyye i det siste da vi har måttet stått opp flere ganger om natta for å medisinere og smøre han... kanskje kan søvnmangel ha litt å si også??

Søvnmangel/dårlig søvn har masse å si... Det øker insulinresistensen og reduserer immunforsvaret. Begge deler er dårlig nytt om man vil holde seg frisk og redusere vekta.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 10:48   #29
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

jepp... men da har jeg jo funnet mange grunner til at vekta står stille og at jeg på generelt grunnlag har litt vanskelig for å gå ned i vekt.... Det er i alle fall et skritt i riktig retning å vite hva som kan være årsaken, og så er det jo bare å gjøre litt forandringer i forhold til det...

Søvnmangel er vanskelig å gjøre noe med per idag, vi må jo nesten bare gjøre det vi må for gutten vår, men vi (jeg og mannen min) deler på det, slik at vi tar annenhver natt med han, og så har vi en fridag hver i helgene, og det er nok beste løsning på det "problemet"....og nå mot sommeren blir ting bedre... vintermånedene er jo litt tøffe i forhold til Astma og eksem....

Jeg snikveide meg idag, og vekta viste 100 gram ned.... ikke mye, men med tanke på at den har stått bom stille så lenge, så er det kanskje tegn på at ting kan løsne litt

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 16:19   #30
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vekta står stille og jeg aner ikke hva jeg gjør feil

Opprinnelig lagt inn av Tone-Rose, her.

Jeg snikveide meg idag, og vekta viste 100 gram ned.... ikke mye, men med tanke på at den har stått bom stille så lenge, så er det kanskje tegn på at ting kan løsne litt

Krysser fingrene for at det løsner!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta står stille Willemine Spørsmål og svar 2 26-08-10 13:38
Vekta står stille. Hva gjør jeg galt? Therese71 Spørsmål og svar 35 14-05-09 20:48
Vekta står jo bom stille! leyla73 Lavkarbo generelt 14 09-09-08 21:35
Vekta står stille babe26 Ketolysekuren 10 04-06-07 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no