Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

er ikke katter kjøttetere?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-06, 18:04   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

er ikke katter kjøttetere?

Såg i sted at kattematen vi har på kjøkkenet er "ris og kylling" mat.. katter kan vel ikke ha godt av ris ?

tror ikke jeg kjøper den typen igjen nei..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 18:17   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: er ikke katter kjøttetere?

tror ikke de lager kattemat katter ikke kan spise...

katten vi hadd spiste gjerne grønnsaker den.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 18:21   #3
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: er ikke katter kjøttetere?

en ting at de kan spise det.. tror ikke den blir skadet av den men trodde fra naturens side at de spiste kjøtt og ikke karbohydrater..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 18:48   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: er ikke katter kjøttetere?

Opprinnelig lagt inn av Helene, her.

en ting at de kan spise det.. tror ikke den blir skadet av den men trodde fra naturens side at de spiste kjøtt og ikke karbohydrater..


Katter er jo dyr som jakter,og spiser kjøtt, men jeg tror ikke det gjør noe å gi den kattemat med ris i. De spiser jo andre ting når de ikke får tak i kjøttmat fra naturens side også... men det går jo an å se litt på hva som er i kattematen og kjøpe det som er minstkarbohydrater i....Katter bør vel også få litt trege karbohydrater... de har jo også en hjerne som skal fungere vet jeg...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 19:07   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: er ikke katter kjøttetere?

Opprinnelig lagt inn av Helene, her.

en ting at de kan spise det.. tror ikke den blir skadet av den men trodde fra naturens side at de spiste kjøtt og ikke karbohydrater..

Katter spiser mye rart de. Mine katter har spist alt mulig. En elsket stekt ris spesial (med reker og kylling i). Han var helt i fra seg når vi hadde det til middagen (sambo da, ikke jeg) - etter middagen fikk han ei skjei på et fat ogs storkoste seg. Men det var aldri noe hovedmåltid. Kattene jeg har hatt før har blitt veldig gamle og samtlige har dessverre fått dårlige tenner. Det fikk lenge før jeg fant ut hvorfor. Foret. Vi har gitt boksemat. Og uansett hvor dyr og fin den er, så vil katter som bare får boksemat få dårlige tenner, - om man da ikke pusser tennene dens. Den vi har nå får etter råd fra veterinær, bare tørrfor. Det renser tennene samtidig som den tygger hardt og får i seg god næring. Jeg kjøper foret hos veterinæren eller i dyrebutikken - og katta vil ikke ha noe annet. Den får litt menneskemat ved siden av (vår mat er alltid best syns han), men bare som "smaksprøve" - aldri som erstatning for egen mat. Da han kom til oss var han tynn og underernært. Han som eide kattemoren og ham hadde gitt kattene sine restemat fra restauranten. Luxusmat, - kjøtt og fisk og poteter og ris og grønnsaker. Men maten inneholdt ikke den næringen en katt trenger. I byen er det ikke alltid så mye katten kan finne å spise sjøl. På landet eller i utkanten av byen spiser kattene sikkert en god del mus og småfugl etc som den fanger. Og gress.... Katten vår har en favoritt-gresstue hvor han av og til ligger og spiser. Det er helt normalt og katten spiser det for å kunne kaste opp hårballene den får i seg av å vaske seg. Han kommer stadig hjem med byttet sitt, presenterer fulger og mus pent foran matmors føtter. Blir litt fornærma når vi hiver det i den brune dunken, -men hva skal vi gjøre ?


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 19:32   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: er ikke katter kjøttetere?

husk å ikke bare gi tørrfor da... det kan gi NEC, som er koldbrann i tarmene... gjelder særlig hannkater som er kastrerte...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 19:58   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: er ikke katter kjøttetere?

vi har en liten jentepus vi.. men vi må gi boksemat innimellom for å få i henne ormetabeletter.. I dag har jeg vert å kjøpt skikkelig kattemat og kattesand.. dyrt.. men det er veldig koselig å ha katt igjen.. er oppvokst med katt.. har savnet å ha en egen siste året.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 20:08   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: er ikke katter kjøttetere?

den bør få boksemat i tilegg til tørrfor uansett... koldbrand i tarmene er ikke bra

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 20:16   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: er ikke katter kjøttetere?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

husk å ikke bare gi tørrfor da... det kan gi NEC, som er koldbrann i tarmene... gjelder særlig hannkater som er kastrerte...

Gir du rett type tørrfor(dvs. god kvalitet og ikke det til 19.95 fra super´n) og sørger for at katten alltid har vann tilgjengelig er det ikke forbundet med fare for slikt, - selv om den får bare tørrfor, - sier veterinæren som driver Hinna Smådyrklinikk i Stavanger, Kaja Stokstad. Nye typer kattefor har dessten en annen konsistens og innhold og kvalitet enn de gamle. Det løser seg opp i fuktighet. Men selv om hun har katter selv kan det kan jo godt hende at hun ikke er oppdatert.... Jeg vil absolutt ikke påstå noe.

For vårt vedkommende ha vi en katt som tilbringer store deler av døgnet ute. Der spiser han som sagt ting han fanger sjøl. Så han får nok i seg andre ting enn tørrfor også. I tillegg får han smaksprøver (rester) fra vår mat av og til.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 20:27   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: er ikke katter kjøttetere?

en av kattene vi hadde døde av dette, oghann fikk bare topp for fra dyrlegen... Han var mye hoss dyrlegen før han ble avlivet, og dyrlegen sa det kom av at han kun hadde fått tørrfor. Men det stemmer at de skal ha mest tørrfor, men et par måltid i uken bør være boksemat fikk vi beskjed om da... det er ikke så forferdelig lenge siden han døde... Men jeg skal ikke være for påståelig jeg heller da... mulig det har skjedd ting de siste årene

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 20:36   #11
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: er ikke katter kjøttetere?

Joho.. jeg gir katten min ett måltid med boksemat for dagen og resten tørrfor da har jeg ikke lenger så dårlig samvittighet for at hun ikke ser ut til å like tørforet så godt... nåvel.. det er no ikke ypperste klasse det der, men inn til videre overlever hun.. får vurdere om jeg skal kjøpe skikkelig tørrfor når det jeg har har gått tomt.

dette med tennene var noe jeg reagerte på i starten når katten var her.. for det virket ikke som hun kunne tygge så godt... men hun får det da i seg..
silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 20:54   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: er ikke katter kjøttetere?

Jeg rekner med at pusen spiser om den er sulten... har du tatt den til dyrlege for å sjekke tennene dens? og få fjernet tannsten? kan være at den spiser bedre etter en slik runde

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
Til dere som er kristne.. mofe Generell diskusjon 34 12-09-05 09:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no