Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor enkelt kan det gjøres? HELT ny på dette!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-07, 02:43   #1
Nova
Medlem
 
Nova sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 50
Nova er på en erverdig vei

Hvor enkelt kan det gjøres? HELT ny på dette!

Jeg er ei 21 år gammel jente som har en BMI på 28. Jeg ønsker å gå ned 15 kg. Jeg har god selvdisiplin med mat når det gjelder, men foretrekker at ting er særdeles lettvint Altså, jeg har fullstendig angst for tall, og når man begynner å snakke om veiing og antall kh så kjenner jeg at uff, hvordan gjør jeg dette?

Altså, jeg kan fint holde meg borte fra kh, men hvordan finner jeg ut hvor mye kh det er ei halv agurk da? Hva vil vekta på agurken fortelle meg? Jeg blir liksom litt skremt av tanken på at jeg kan gjøre feil og misforstå antall kh i grønnsaker. Det er jo ikke akkurat varedeklarasjon på kålrota liksom

Kan jeg gjøre det enkelt, og bare spise fett, proteiner og grønnsaker og holde meg unna "typisk kh" som ris, pasta, mel og poteter og likevel ha rask vektnedgang, eller MÅ jeg veie grønnsaker også?

Jeg leste nemlig om hun flinke Mentos, og mener å ha lest at hun overhodet ikke tenkte på hvor mye fett og proteiner hun åt, men kun telte kh, og raste jo som kjent ned i vekt!

Nova er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 02:45   #2
Nova
Medlem
 
Nova sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 50
Nova er på en erverdig vei

Sv: Hvor enkelt kan det gjøres? HELT ny på dette!

Ps: jeg har bestilt boken, kommer innen onsdag

Nova er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 02:53   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvor enkelt kan det gjøres? HELT ny på dette!

Hei, og velkommen hit!

Jeg vil si: JA, du kan gjøre det enkelt. Jeg har aldri vært glad i å telle karbohydrater! Men det er viktig å spise variert og å få i seg forskjellige grønnsaker, f eks ikke bare spise agurk og issalat, som inneholder veldig lite næring. Og så er det lurt å få i seg både fett, karbohydrater og proteiner til hvert måltid.

Kutter du ut ris, pasta, poteter, brød etc, så vil du høyst sannsynlig gå ned. Så enkelt er det - vanligvis. Men det finnes fallgruver også, bl a for mye kaffe, søtningsstoffer, melkeprodukter som kan virke som stoppere på vekttapet. Men dette lærer du om etterhvert. Lag deg gjerne en journal der du skriver ned hva du spiser, så kan du få råd og vink av andre underveis!

Lykke til!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 02:55   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvor enkelt kan det gjøres? HELT ny på dette!

Oops ... så ikke at dette lå under ketolyse. Skal du følge den er det nok litt viktig med veiing - men du kan jo bruke ketolyse som et utgangspunkt bare, om du ønsker det.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 14:06   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor enkelt kan det gjøres? HELT ny på dette!

Som Gerd pelier å si, du trenger bare veie det i starten, etterhvert lærer du å ta det på øyemål. Forøvrig ligger matvaretabellen på første sida her (www.lavkarbo.no) så der kan du se hva de forskjellige grønnsakene inneholder.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no