Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ren tagatose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-13, 18:26   #26
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Ren tagatose?

Nettopp fått tagatose i posten. Smakte det rett fra posen og kjente ingen bismak.

Det smaker godt i sjokolademandelmuffins ihvertfall. Jeg skal bestille mer!!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 18:38   #27
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Ren tagatose?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Nettopp fått tagatose i posten. Smakte det rett fra posen og kjente ingen bismak.

Det smaker godt i sjokolademandelmuffins ihvertfall. Jeg skal bestille mer!!

Og to pakker til ankom for et par dager siden. Men jeg lurer på om dette gir meg mageknip. Får fortsette å teste. Andre som har reaksjoner eller lurer på om de reagerer på tagatose?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 01:45   #28
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Cool

Sv: Ren tagatose?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Er det kunstig søtstoff i tagatesse? Vet det er isomalt i, men trodde det også var naturlig?
(Tror bare, vet ikke)

Tagatesse er jo Sucralose (Splenda) med Tagatose og isomalt som for å gi granulert volum istedenfor maltiodextrin som det er i vanlig Splenda. 1% eller mindre med sucralose er det som gjør at tagatesse er dobbelt så søtt som samme mengden sukker, i volum, mens både tagatose og isomalt er mindre søtt enn sukker.

Tagatose finns det ekstremt lite av i f.eks. melk vistnok. Så sant det ikke er de mengdene vi snakker om så vil jeg nok si at den tagatosen dere kjøper ikke nødvendigvis er mer sunn enn min kreftfremkallende flytende natreen selv om den er like "naturlig" som arsenikk og gir muligens de samme fiseegenskapene som maltitol.

Forresten. Når jeg søker etter tagatose så finner jeg ingen indikasjon på at det er tillatt som næringsmiddel. Det nærmeste jeg kom var dette.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:02   #29
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ren tagatose?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Tagatesse er jo Sucralose (Splenda) med Tagatose og isomalt som for å gi granulert volum istedenfor maltiodextrin som det er i vanlig Splenda. 1% eller mindre med sucralose er det som gjør at tagatesse er dobbelt så søtt som samme mengden sukker, i volum, mens både tagatose og isomalt er mindre søtt enn sukker.

Tagatose finns det ekstremt lite av i f.eks. melk vistnok. Så sant det ikke er de mengdene vi snakker om så vil jeg nok si at den tagatosen dere kjøper ikke nødvendigvis er mer sunn enn min kreftfremkallende flytende natreen selv om den er like "naturlig" som arsenikk og gir muligens de samme fiseegenskapene som maltitol.

Forresten. Når jeg søker etter tagatose så finner jeg ingen indikasjon på at det er tillatt som næringsmiddel. Det nærmeste jeg kom var dette.

jeg har enda ikke smakt på den rene tagatosen, men kjøpte en splenda som jeg har brukt litt. og jeg legger merke til at det er stor forskjell på søtsmaken fra splenda og tagatesse faktisk. tagatesse er mye søtere. og det er jo poenget, så jeg kommer nok til å kjøpe den igjen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tagatose Sjokoladebananen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 25-05-12 12:17
Tagatose halkatlala Spørsmål og svar 4 07-12-11 23:22
Tagatose hekas Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 07-12-11 19:49
Tagatose Bik Lavkarbo generelt 4 29-09-11 19:14
Tagatose Suann Lavkarbo generelt 9 24-08-11 11:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no