Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
05-10-10, 19:05 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
|
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening?Hei
07-10-10, 09:33 | #2 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 46
|
Sv: Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening?http://lchf.freeforums.org/ Her inne henvises det bl.a til en svensk bok, husker ikke tittelen, men den skal nok leses en eller annen gang :-)
12-10-10, 12:54 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
|
Sv: Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening?Når det gjelder moderat trening er et ketogent kosthold helt klart en fordel da musklenes glykogen-lager er veldig begrenset. Når dette går tomt merker man det rimelig godt! Er kroppen dermed tilvendt fettbasert forbrenning kan man fortsette på et moderat nivå nærmest i det uendelige, både fordi energitilgangen er konstant og fordi (om jeg husker rett) musklene ikke danner melkesyre når de forbrenner ketoner og fettsyrer. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose |
22-03-11, 21:16 | #4 |
Medlem
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
|
Sv: Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening?Bør jeg være bekymret for å trene 4-6 ganger i uka, zumba (55 min) og Shape Pulse (hard aerobick 30 min + 30 min styrke) og kansje sykkel 45 min (her tar jeg meg normalt sett skikkelig ut!), er på dag 8 i ketose, etter 7 uker på vektklubben hvor jeg tok av 6 kg. (trente fast 4-6 ganger per uke). Er litt "redd" for å trene siden det er så mange som sier at man skal være forsiktig med det når kroppen er i ketose... Har gått bra hittil, litt svimmel eneste når vi snurrer |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
22-03-11, 23:10 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
|
Sv: Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening?Hvorfor skal du være bekymret? Hvis du klarer å gjennomføre øktene mer eller mindre som før er det bare å fortsette I starten vil du kunne merke en dupp i energi fordi det tar litt tid for kroppen å omstille til den fettrike, ketogene kosten du nå følger, og du vil sannsynligvis kjenne deg litt matt. Eller at du mister evnen til å yte maks. Men det går over Når kroppen virkelig skjønner hvordan den skal bruke all den deilige maten du gir den nå, møter du sjelden eller aldri den berømte "veggen" under trening lenger Bare å glede seg! Og trene som du pleier. Allikevel: Lytt til kroppen. Blir energiduppen for stor/lang er det bare å ta det litt roligere - men fortsatt være i aktivitet.
23-03-11, 00:23 | #6 |
Medlem
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
|
Sv: Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening?Ja, det er akkurat det jeg også lurer på Hvorfor skal jeg være "redd" for det... Så lenge det ikke er direkte farlig for kroppen, skal jeg fortsette treninga som bare det! Gleder meg til det stabiliserer seg, kjenner at jeg går litt "tom", blir tung/får pump i lår mye raskere enn før. Men men under 15 g karbs i døgnet så er det vel ikke så rart... |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
23-03-11, 09:35 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
|
Sv: Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening?Her er hjemmesida til Frank Nilsson som har skrevet boka "Istället för doping. |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Noen spørsmål vedr. trening, puls og lavkarbo | Ina64 | Trening | 4 | 20-09-10 17:18 |
Trening og ketose | stiannb | Spørsmål og svar | 64 | 14-08-10 23:48 |
Trening på kh vs ketose | Viclin | Ketolysekuren | 2 | 28-09-09 20:51 |
Hvor høy puls er best under trening? | benam | Trening | 12 | 09-04-09 21:31 |
Hva er gunstig puls under trening? | benam | Trening | 4 | 05-02-09 16:27 |