Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Gikk på en smell i dag

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-05, 19:14   #1
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Gikk på en smell i dag

2 brødskiver (fint brød) med kaviarmix og 2 youghert-er Etter 5 minutter kom kroppen i ulage, følte meg helt elendig! Er det normalt? Skal ihvertfall ikke sprekke igjen på brød! Har jeg frontkollidert med introduksjonen nå? Har spist riktig siden mandag. En annen ting. Jeg spiser egg,bacon,kylling, løk osv. Blir uhyggelig tørst. Kan drikke litervis med vann. En rar tørstesmak i munnen. Men det er vel sånn en blir når en spiser salt/fet mat.

Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 19:40   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Å føle seg elendig etter en slik smell er ikke uvanlig. Det er bare en kraftig bekreftelse på at hormonsystemet ditt ikke er som det skal. Hyperinsulinisme, vil si at kroppen din reagerer med å produsere ekstra mye insulin, da slår insulinet blodsukkeret ditt rett i kjelleren, så kommer kroppen i ulage, og du føler deg elending. Men det verste er at for mange så er dette noe som skjer hele tiden, bare det at når en ikke er på induksjon så merker en det ikke så vanvittig tydelig, også så "reparerer" en gjerne med en slurk brus, litt sjokolade eller en kakebit.

Jeg har hatt det akkurat slik som du beskriver, og faktisk - først nå - 2 år etter jeg begynnte å følge Atkins (ikke vært 100% trofast hele veien) så tåler jeg moderate mengder med søtt uten å få en slik reaksjon.

Når det gjelder induksjonen, så bare fortsetter du. Med tanke på vekttap så kan du ha satt deg selv tilbake noen dager.

Tørste er ikke uvanlig når en er i ketose ettersom at kroppen skiller ut mer væske. Derfor er det viktig å drikke minst 2 liter vann daglig. Lettbrus og koffeinfri kaffe telles ikke med i de anbefalte 2 literne med vann

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 20:25   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

HP har gitt deg veldig bra svar. Ville bare si at bare fortsett slik du gjør med induksjonen.

Spist er spist - og dette øyeblikket er det første i resten av ditt liv.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 21:40   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg fikk en slik reaksjon da jeg spiste fløtestuede poteter 17. mai - OG i sommer da jegt spiste hvitløksbrød til forrett og pasta til hovedrett !! Man lærer etterhvert.... men det tar tid.....må bare prøve vettu !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 07:54   #5
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Jeg får vondt i magen bare jeg tenker på boller og lyst brød

Har tatt blodprøver for å finne ut om jeg kanskje ikke tåler mel\gluten men prøvene er helt fine.
Likevel blir magen helt i ulage når jeg spiser (en sjelden gang) noe brødmat.
Og dette er kommet etter at jeg startet dietten.
Før levde jeg jo på boller og loff....

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no