Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mye salt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-11, 08:39   #26
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye salt

Jeg har brukt Himalayasalt lenge, hovedsaklig fordi det smaker mye bedre enn vanlig bordsalt. Rund og fin smak, den har ikke den skarpe saltsmaken som nesten svir på tunga hvis du smaker på noen korn.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 08:51   #27
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Har dere smakt det rosa saltet? Himalayasalt? Er det godt? Så det var litt dyrt, men det er kanskje verdt det? Eller hva med sånne flak? Er det naturlig, Bente? Gi oss noen tips,da!

Jeg er veldig glad i Himalayasaltet, synes det har en "rundere" smak en annet salt. Bruker det i elektrisk kvern, drøyt i bruk Kommer helt klart til å kjøpe det igjen!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 09:51   #28
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Jeg har brukt Himalayasalt lenge, hovedsaklig fordi det smaker mye bedre enn vanlig bordsalt. Rund og fin smak, den har ikke den skarpe saltsmaken som nesten svir på tunga hvis du smaker på noen korn.

Enig! Dette saltet er også sunnere sies det, uten at jeg akkurat har veldig mye belegg for å påstå det. Men det smaker ihvertfall bedre.
Dyrt ja (ift vanlig salt), men verdt det.

Vi kjøper begge deler, både i flak og til strøssel. Det ene brukes til matlaging, det andre til vanlig bordsalt.

  Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 11:15   #29
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Mye salt

Får man kjøpe det saltet lokalt eller må man på nettet da?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 13:03   #30
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye salt

jeg så n liten pkke på 50 eller 100 grm i ei tyrkersjappe til noen og tyve spenn. Her fnt jeg det billigere:http://www.iherb.com/Fun-Fresh-Foods...9-g/33584?at=0

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 14:16   #31
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Ser mange skriver om Himalayasalt her, har det også sjøl. Men jeg lurte veldig på hva rosa salt var for noe, og googla litt. Kom over denne siden. Dere saltkjennere, er det noe hold i det som står her? I mine ører høres det ikke så dumt ut, men jeg kan ikke så himla mye kjemi, eller generelt om salt og dets virkning i kroppen (utover at det er viktig å få akkurat nok). Han som har skrevet artikkelen har en doktorgrad i geologi, så faglig tyngde har han i hvertfall. Dessuten er han ikke ute etter å selge noe, i motsetning til omtalene til saltene. Merker jeg er skeptisk til produktomtalene av Himalaysaltene nå.

Ja, han har doktorgrad i geologi - det betyr vel ikke at han kan noe om kroppen?

Jeg leste gjennom artikkelen, og som jeg oppfattet det er han mest opptatt av å fortelle om at dette saltet markedsføres med en masse løgner og tvilsomme påstander, og at folk ikke må begynne å tro at det er sunt å hive innpå med en masse salt.

Hovedpoengene hans foruten alle de mer spesielle påstandene om saltet som han kritiserer, er som jeg har forstått det:
-dette saltet inneholder 98% natruimklorid, så det er først og fremst salt og vi bør derfor ikke spise for mye av det
-ja, det inneholder sporstoffer, men det gjør annet natrulig salt også
-det er ikke noen vits i å betale mye mer for dette saltet enn for annet naturlig salt.

Ut ifra dette synes jeg fortsatt det kan være greit å kjøpe naturlig salt som inneholder sporstoffer, men det trenger ikke nødvendigvis være det dyreste. Og jeg bruker det da bare på vanlig måte i maten - kunne ikke drømme om å drikke 1 ts salt hver morgen.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:01   #32
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Ja, han har doktorgrad i geologi - det betyr vel ikke at han kan noe om kroppen?

Hva mener du her egentlig?

  Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 02:23   #33
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hva mener du her egentlig?

OK, det ble litt på siden. Tenkte bare på at det er greit nok at han har faglig tyngde om hva salt er, hvordan det dannes, hvor det finnes osv... Men vi er vel opptatt av hvordan saltet virker i kroppen vår, og på det området har han vel ikke noen faglig tyngde som geolog.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:48   #34
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

OK, det ble litt på siden. Tenkte bare på at det er greit nok at han har faglig tyngde om hva salt er, hvordan det dannes, hvor det finnes osv... Men vi er vel opptatt av hvordan saltet virker i kroppen vår, og på det området har han vel ikke noen faglig tyngde som geolog.

Syns egentlig det var ganske relevant jeg.

Lest ca. samme utsagn fra en lege da, som det sammendraget skreiv over. Kanskje det er bittelitt sunnere enn reint salt, men for å få i seg nok av de andre sporstoffene til at det gir noe mirakuløs effekt vil man få i seg aaalt for mye natriumklorid før den tid.

Vurderer å se om jeg får kjøpt dette saltet, det skal visst være mer konsentrert i mineraler og bedre dokumentert effekt enn Himalayasalt: http://www.selinanaturally.com/Celti...a_bid=e24eb03a

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:05   #35
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Syns egentlig det var ganske relevant jeg.

Hva er det du synes er relevant i forhold til hva?

Mistenker at vi egentlig ikke er så uenige, men at det mer er misforståelser ute og går. Min kommentar om faglig tyngde var bare en liten sidekommentar om hvor langt denne faglige tygden strekker seg og har ikke nødvendigvis noen betydning for hva jeg synes om innholdet i det han skriver. Det hadde sikkert vært bedre hvis jeg hadde droppet akkurat den kommentaren - den var jo ikke spesielt viktig for selve temaet i tråden. Dessuten var den litt for upresist formulert.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:14   #36
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Hva er det du synes er relevant i forhold til hva?

Mistenker at vi egentlig ikke er så uenige, men at det mer er misforståelser ute og går. Min kommentar om faglig tyngde var bare en liten sidekommentar om hvor langt denne faglige tygden strekker seg og har ikke nødvendigvis noen betydning for hva jeg synes om innholdet i det han skriver. Det hadde sikkert vært bedre hvis jeg hadde droppet akkurat den kommentaren - den var jo ikke spesielt viktig for selve temaet i tråden. Dessuten var den litt for upresist formulert.

Relevant å påpeke at han ikke er lege eller ernæringsfysiolog eller noe slikt, mente jeg! Sånn forsåvidt. Men mulig han har rett uansett.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:31   #37
Dammed
Juniormedlem
 
Dammed sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 35
Innlegg: 25
Dammed er på en erverdig vei

Sv: Mye salt

Selv om han er ikke lege, så betyr det ikke at han ikke vet noe om kroppen. Tross alt, hvor mange er leger eller ernæringsspesialister her på forumet?

Seltin vil jeg tro er faktisk et bedre valg, sporstoffer regner jeg med man kan få via kosttilskudd og Seltin inneholder kun 50% Natriumklorid, men også 40% Kaliumklorid og 10% Magnesiumsulfat som vi trenger.

Men obs, ikke anbefalt for de med nyresvikt og som tar visse hjertemedikamenter.

Har brukt Seltin i mange år og de smaker greit syns jeg, ikke i sammenheng med lavkarbo, men i et "vanlig" kosthold.

Dammed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:39   #38
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Relevant å påpeke at han ikke er lege eller ernæringsfysiolog eller noe slikt, mente jeg! Sånn forsåvidt. Men mulig han har rett uansett.

Åh, sånn sett. Da er vi jo temmelig enige, da. Ellers har han sikkert rett i mye av det han sier, men det han irriterer seg på er tydligvis først og fremst markedsføringa av Himalayasalt, og det betyr jo ikke at det ikke er et greit nok salt, men det er muligens et litt dyrt alternativ.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:48   #39
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av Dammed, her.

Selv om han er ikke lege, så betyr det ikke at han ikke vet noe om kroppen. Tross alt, hvor mange er leger eller ernæringsspesialister her på forumet?

Jeg kjente på meg at denne ville komme. Presisering for å prøve å unngå misforståelser:

Ja, han har doktorgrad i geologi - det betyr vel ikke _nødvendigvis_ at han kan noe om kroppen?

Det var en kommentar til påstanden om at han har faglig tyngde fordi han er geolog, og faglig tyngde har han da innenfor det feltet. Om han har faglig tyngde når det gjelder kroppen vet vi ingenting om.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 14:02   #40
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye salt

Jeg føler meg iallefall mest trygg på nøytrale kilder med faglig bakgrunn, selv om noe virker fornuftig nok.

Det står iallefall klart på boksen min, at saltet er fra gruver i Pakistan og ikke direkte "Himalaya". Det burde vel ikke ha så mye å si, uansett smaken de fleste er villige til å betale litt ekstra for, vil jeg tro. Seltin smaker jo død og pine i forhold, og man må jo også bruke mye mer av det for å få like salt smak, da ser jeg ikke helt poenget lenger.

Anyhow.. Noen skeptikere som har lyst å ta en titt på det saltet jeg linket til? Er det også bare tull? Ser ut til at det har 4-6 ganger så mye mineraler og sporstoffer som Himalayasalt.

http://www.selinanaturally.com/PDF/compare.pdf

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 14:13   #41
Dammed
Juniormedlem
 
Dammed sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 35
Innlegg: 25
Dammed er på en erverdig vei

Sv: Mye salt

Ja selvfølgelig. Og vi trenger ikke å diskutere det videre.

Men finnes det naturlige salter som ikke består nesten kun av natriumklorid?

Dammed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 14:29   #42
Dammed
Juniormedlem
 
Dammed sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 35
Innlegg: 25
Dammed er på en erverdig vei

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Jeg føler meg iallefall mest trygg på nøytrale kilder med faglig bakgrunn, selv om noe virker fornuftig nok.

Det står iallefall klart på boksen min, at saltet er fra gruver i Pakistan og ikke direkte "Himalaya". Det burde vel ikke ha så mye å si, uansett smaken de fleste er villige til å betale litt ekstra for, vil jeg tro. Seltin smaker jo død og pine i forhold, og man må jo også bruke mye mer av det for å få like salt smak, da ser jeg ikke helt poenget lenger.

Anyhow.. Noen skeptikere som har lyst å ta en titt på det saltet jeg linket til? Er det også bare tull? Ser ut til at det har 4-6 ganger så mye mineraler og sporstoffer som Himalayasalt.

http://www.selinanaturally.com/PDF/compare.pdf

Fant disse to linkene:
http://www.dowsers.com/Celtic%20Sea%...20Analysis.pdf
http://www.atthemeadow.com/shop/inde...age=page&id=28

Celtic har en god del mindre Natriumklorid, ligger i gjennomsnitt ca på 90,15% mens himalayasaltet har 97,4%. Celtic saltet har 3 ganger mer magnesium, 3-4 ganger med kalium, osv. Kort fortalt så ser det ut som Celtic saltet har 3 ganger mer mineraler enn Himalayasaltet med tanke på andelen av natriumklorid.

Dammed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 14:38   #43
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.


Det står iallefall klart på boksen min, at saltet er fra gruver i Pakistan og ikke direkte "Himalaya". Det burde vel ikke ha så mye å si, uansett smaken de fleste er villige til å betale litt ekstra for, vil jeg tro. Seltin smaker jo død og pine i forhold, og man må jo også bruke mye mer av det for å få like salt smak, da ser jeg ikke helt poenget lenger.

Nå strekker jo Himalaya seg inn i Pakistan også da. Jeg vet ikke hvor disse gruvene ligger, da, og jeg vet ikke akkurat hvor denne artikkelforfatteren mener Himalaya slutter, men som du sier, så har det jo ikke noe å si. Og det mener jo artikkelforfatteren egentlig også - han mener jo at det ikke spiller noen rolle hvor salt kommer fra.

Jeg bruker faktisk litt Seltin også, jeg - synes det er greit å ha på bordet til de gangene maten ikke har fått nok salt under tilberedning. Men når det får koke med maten, synes jeg mye av saltsmaken forsvinner.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 15:19   #44
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

http://www.selinanaturally.com/PDF/compare.pdf

Har du funnet et greit sted å kjøpe noen av disse?

(Jeg synes nå uansett det kan være greit med sporstoffer i salt, noen sporstoffer trenger vi faktisk minimalt av, så det skal ikke så mye til, og det er mange av dem man ikke akkurat finner i en vanlig multivitamin.)

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 16:03   #45
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Mye salt

Jeg synes nå fortsatt at Himalayasaltet er rent lureri, siden uraffinert havsalt gjør akkurat samme nytten og koster 29 kr for en halv kilo. I tillegg går en del av inntekten av det saltet jeg kjøper til WWF, tror jeg det er.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 16:43   #46
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Har du funnet et greit sted å kjøpe noen av disse?

(Jeg synes nå uansett det kan være greit med sporstoffer i salt, noen sporstoffer trenger vi faktisk minimalt av, så det skal ikke så mye til, og det er mange av dem man ikke akkurat finner i en vanlig multivitamin.)

Ligger iallefall på Amazon og Ebay, hvis man tør å bestille derfra.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:20   #47
Dammed
Juniormedlem
 
Dammed sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 35
Innlegg: 25
Dammed er på en erverdig vei

Sv: Mye salt

Bruk PayPal så er du sikra hvis det ikke kommer, man får pengene tilbake uten problemer.

Jeg kommer nok til å kjøpe Celtic Sea Salt Light Grey til meg og foreldrene. 0,75kg for 140kr ink frakt er ikke så ille. Siden jeg bruker salt så lite, så kommer det til å vare en god stund.


Sist redigert av Dammed : 30-11-11 kl 17:26.
Dammed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:30   #48
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ligger iallefall på Amazon og Ebay, hvis man tør å bestille derfra.

Handler svært mye fra ebay.com og ebay.co.uk. Betales via paypal. Har ikke opplevd å bli lurt, men det er greit å sjekke ut de som har mer enn 99,5% fornøyde kunder da.
Veldig mange butikker selger også ting på ebay, så kan være verdt å sjekke ut hvis iHerb eller din vanlig ebutikk ikke har det du trenger.

  Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:06   #49
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye salt

Ville nok vært ganske forsiktig med å bestille mat og tilskudd, generelt ting som skal puttes i kroppen, fra brukere med lite feedback da. Vet jo aldri, mye rare folk der ute.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:04   #50
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye salt

Det viktigste for meg når det gjelder salt er smaken. SEltin smaker ikke godt og erstatter ikke saltsmaken 100 % . Kalium smaker vel lite da? Hva er det beste saltet på smak? Er det sånne flak av havsalt? Hva heter det, merket?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Salt Wiggo Spørsmål og svar 2 11-11-10 13:15
Salt eller ikke salt torgn Generell diskusjon 6 12-08-10 20:27
Salt, svette og påfyll av salt erleperle Trening 3 05-07-09 00:58
Er salt ok? Pocahontas Ketolysekuren 11 21-06-08 16:41
Salt? Cider Atkins kosthold 2 11-01-08 20:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no