Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Proteinshake?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-10, 09:13   #1
Charlotte88
Medlem
 
Charlotte88 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 35
Innlegg: 62
Charlotte88 er på en erverdig vei

Proteinshake?

Jeg har problemer med de store frokostene, og vurdere å begynne med proteinshake til frokost.

Funker det som frokost (hvor lenge holder man seg mett?)

Hvilken er best når det gjelder lavkarbo?

Og hvilken smaker best??

__________________
77, 76, 75, 74, 73, 72 , 71, 70, 69, 68, 67, 66, 65, 64, 63, 62, 61, 60, 59, 58, 57, 56, 55
Journalen min
Charlotte88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 09:18   #2
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Proteinshake???

Hei, det er masse oppskrifter på smoothies her; http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125

For du mener sånne som du skal lage hjemme, ja? Vær obs på at ferdigkjøpte "proteinshaker" ofte inneholder litt vel mye karbohydrater, og veldig lite fett. Det kan virke for de som ikke skal være i ketose, men er uheldig for de som teller hver karbohydrat.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 09:23   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Proteinshake???

Hvor lenge du holder deg mett? Varierer fra menneske til menneske, men inneholder de ikke sunt fett så metter de ikke for meg.

Ta Whey Tech, den smaker bra siden den er basert på myseprotein, ikke soya. Den inneholder litt over 6 karbo pr servering, så det kunne gå for meg. Men bare 1.1 g fett? Jeg ville trenge å spise mer etter 2 timer, det er sikkert.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:48   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Proteinshake?

Hva med å lage selv?

Jeg lager av :

1-2egg
100g cottage cheese
2ss god olje eller cocosa( men på vinteren funker det ikke, den er så hard at det bare blir klumper).
1/2dl fløte
vann etter smak
30-50g frosne bringebær.
evt. søtstoff, jeg bruker gjerne ei snau teskje med hermesat, splenda el.l.

Kjør sammen med stavmikser.

Denne holder meg mett en god stund og smaker godt, mye bedre enn pulver og er kjapp å slenge sammen. Har laget den mange en gang når jeg har forsovet meg eller ikke klarer å få i meg frokost og vet jeg må spise fordi det er lenge til neste anledning.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:28   #5
roo0sa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 36
roo0sa er på en erverdig vei

Sv: Proteinshake?

Noen som har prøvd proteinshaken til Herbalife?

__________________

roo0sa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 15:08   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Proteinshake?

Lag eggmelk med espressokaffe. Det har redda meg maange ganger. God drikk som metter lenge og som bare tar noen minutter å lage.

Smelt ca 40 gram usaltet smør og bland dette med 2,5 dl varmt vann fra vannkokern. Så blander du inn 2 eggplommer og 2 ts splenda eller annet søtt. Ta i 5-6 dråper vaniljeessens og en bitteliten fløteskvett. Så blander du dette med stavmikser til den virkelig skummer. Lag så en dobbel nescafe espresso og hell i ett stort glass. Så heller du i eggmelken over dette igjen og rører forsiktig. NYYYYYYT!!!!

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 15:43   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Proteinshake?

Opprinnelig lagt inn av roo0sa, her.

Noen som har prøvd proteinshaken til Herbalife?

Den passer ikke for et lavkarbo kosthold. Den inneholder for mye karbohydrater og for lite protein og fett. Kansje den passer for South Beach, hvor en teller kalorier og ikke skal ha mye fett.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:02   #8
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Proteinshake?

Opprinnelig lagt inn av roo0sa, her.

Noen som har prøvd proteinshaken til Herbalife?

Snakket nettopp med ei som bruker Herbalife, og hun mente det var ca 22 kh pr måltid om man brukte melk og ca 8-9 mindre om man blandet på soyamelk. Så det blir vel fort ca 14 pr måltid. De har jo også proteinbarer, men har også ca 15 kh. Så ikke helt ideelt for oss på ketolyse nei...

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:06   #9
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Proteinshake?

Opprinnelig lagt inn av Charlotte88, her.

Jeg har problemer med de store frokostene, og vurdere å begynne med proteinshake til frokost.

Funker det som frokost (hvor lenge holder man seg mett?)

Hvilken er best når det gjelder lavkarbo?

Og hvilken smaker best??

Vet ikke helt hva du legger i en stor frokost. Når jeg er matlei og ikke gidder lage noe stort så tar jeg bare 2 egg, deler de i tykke skiver og legger litt majones og pepperoni på toppen. Fyller ikke opp magen så fryktelig, men metter lenge

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:32   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteinshake?

Må du spise frokost da? Kan du ikke bare vente til du er sulten?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 11:25   #11
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Proteinshake?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Må du spise frokost da? Kan du ikke bare vente til du er sulten?

Svarer kun for meg selv her, men det er ikke alltid like lett. I jobben min har jeg ingen mulighet til å spise før lunsjen som er mellom 11 og 12 engang som regel. Og da blir jeg fryktelig sulten om jeg ikke spiser frokost selv om jeg ikke er så sulten til frokosten. Har ikke sjangs til å vente helt til 11-12 med å spise.

Så for min del er jeg helt avhengig av noe som metter lenge uten at det tar lang tid å lage og uten at det er så mye tyggemotstand sånn på morran

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 22:48   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteinshake?

Bruk en basert på egg eller kasein. De opptaes saktest.Proteinfabrikken sine er svært lave på fett og karbo.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 04:08   #13
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Proteinshake?

Proteinshaker inneholder stort sett bøtter og lass med blodsukkerstigende maltodextrin for å nettopp utskille insulin. Insulin er ikke bare nødvendig for å lagre fett, men også for effektivt å lagre proteiner (amminosyrer) i musklene.

Eggedosis med sukrin er et greit alternativ synes jeg.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 00:24   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteinshake?

Jeg tør ikke bruke så lettopptakelig mat som pulver. Jeg vurderte det lenge men var skeptisk og leste en del om det før jeg bestemte meg for å la være. Det er like ille eller verre enn atkinsbarer etc. med tanke på blodsukkerstigning. Det er virkelig bare til nød, men slik nød kan tilfredstilles med andre matvarer så det finnes egentlig ingen holdbar unnskyldning for å benytte seg av slikt. Om man absolutt vil bruke pulver for å lage en slags bakst kan man bruke ost, egg og frø istedet. Mye bedre for kroppen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smoothie/proteinshake molleline Optimal Ernæring 2 13-03-11 19:09
Proteinshake Linepus Lavkarbo generelt 12 06-10-10 22:21
Proteinshake med mct ?(hva er det ?) merethe1 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 20-01-10 08:21
Lavkarbo proteinshake Ctr Lavkarbo generelt 6 11-05-08 19:20
Proteinshake ? Roy82 Atkins kosthold 3 22-02-05 20:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no