Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen lure tips til hvordan å øke mengden fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-09, 07:01   #1
memento mori
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
memento mori er på en erverdig vei

Noen lure tips til hvordan å øke mengden fett?

tjohei alle sammen!
er ikke særlig overvektig, men begynner fra og med i morgen av på et lavkarbo opplegg for å forbedre helsa og forhåpentligvis miste 2-3 kilo samtidig. hovedårsaken til at jeg tester ut lavkarbo er fordi jeg har et svært høyt urinsyreinnhold i kroppen, noe som fører til at jeg svært lett får betente ledd. etter en god del research virker det åpenbart for meg at nøkkelen til en sunn kropp er å finne i et kosthold bestående av mye økologisk mat og animalsk fett. mine konklusjoner er i hovedsak basert på weston a. price sin forskning.

så hvordan i all verden kan jeg øke inntaket av fett så mye som mulig? og helst på en økologisk måte (dog ikke nødvendig).

jeg har forresten også tilgang på rå, økologisk melk rett fra kua. har omtrent 10 liter i uka, så det blir naturligvis en god del karbohydrater som jeg får i meg gjennom melk. hvor mye karbohydrater kan jeg få i meg dersom jeg går på lav karbo?

memento mori er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/weston a. price Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 11:54   #2
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Noen lure tips til hvordan å øke mengden fett?

du har mange muligheter her:
*avokado med rømme og smeltet smør. bland med gaffel. litt salt og pepper
* fløteskvett i kaffe
* eggeplommer(brukes til sauser, desserter, i smoothie etc)
* fete oster, rømme, kremfløte etc
* spis de fete delene på kjøttet. Feks flesk, gåsefett, innmat, pølser, pateer etc
*lag feks cocosa-kjeks: smelt kokosolje, smør og sjokolade(mørk) Rør i hakkete mandler etc...la stå kaldt til de stivner i muffinsformer

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 18:46   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen lure tips til hvordan å øke mengden fett?

La den mjølka du får stå og skum av fløten og bruk den, da minsker du en del karber, de fleste her inne drikker ikke melk siden det er litt mange karber i den, men du som har melk rett fra kua kan jo bare la den stå kjølig en da og skumme av fløta, la den stå en dag til og ta mere fløte. Å,nammenam, slik fløte smaker ekstra godt!

Ellers som hun over sier, fete oster, kokosfett, smør ( jeg spiser smør på alt kjøtt istedenfor saus, lager bearnaise saus noen ganger ) osv. Jeg liker ikke fettet på kjøttet og må skjære det av, men da tilsetter jeg ekstra smør

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Kan jeg få tips til hva dere spiser som inneholder fett? Vimpane Ketolysekuren 7 07-02-09 11:21
Noen lure fysikkhoder her? :) mofe Generell diskusjon 73 09-08-07 15:09
Noen tips til hvordan jeg kan få "fjernet" blåfargen? Aadna Spørsmål og svar 7 14-08-06 19:48
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no