Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kaloriinntak må telle, eller?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-08, 13:47   #1
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Kaloriinntak må telle, eller?

Jeg har gått på Atkins siden mars, og raste ned 11 kilo.

Og så spiser jeg litt fy av og til, en lindbergskive eller tre innimellom. Men ligger på ca 1000 kalorier, helt naturlig, er mett hele tiden.

Og selv om jeg har røket både i godtefella og pizzafella, har jeg altså helt uventet og ufortjent gått ned 4 kilo til på 6 uker, selv om jeg overhooodet ikke har vært i ketose, for jeg hadde liksom nådd den vekten jeg alltid har hatt, 65-67 kilo.

Nå veier jeg 62, bortsett fra da jeg spiser skive, da veier jeg alltid 65, binder mye vann.

Men jeg ser ikke noe tynn ut heller egentlig.

Men er det fler enn meg som har merket at kaloriinntaket faktisk teller? Vet det er individuelle forskjeller, mitt naturlige ligger på 1000, har Alltid gjort det. Gikk opp i vekt når jeg gikk på Lyrica og Cymbalta. Og ned igjen til naturlig matinntak når jeg sluttet med dem.

Jeg bare lurer på om grunnen til at lavkarbo virker, er at man ikke klarer å spise så mye mat fordi man er så mett hele tiden med stabilt blodsukker.
Håper ingen blir fornærmet, hadde vært fint å høre andres synspunkter og erfaringer. Jeg har ihvertfall gått ufortjent ned i vekt, med bare generell lavkarbokost.

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:03   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kaloriinntak må telle, eller?

1000 kalorier høres lite ut spør du meg da men, er vel kanskje derfor du går ned i vekt liksom. Men gratulere så masse iallefall Er veldig bra.
Tror nok kalorier teller ja, iallefall når man har fått av kg man vil ha vekk. Og som du sier så spiser vi jo endel fett på ketolyse og lignende dietter at vi rekker nok ikke spise så masse som tidligere.
Må ikke si at du har gått ned ufortjent, selvsagt fortjener du det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:06   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kaloriinntak må telle, eller?

1000 kalorier er ikke anbefalt noen steder. Ikke engang på Grethe Roede (håper jeg)

På lavkarbo så er det jo ikke den "vanlige" kaloriforbrenningen som gjelder og går. Og den forbrenningen som setter i gang når man spiser lite karbohydrater, den er for noen mye mer effektiv enn den man får når man spiser lite mat.

Derfor går man ned selvom man (noen) kan spise mange 1000 kalorier.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:25   #4
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kaloriinntak må telle, eller?

For meg teller kaloriinntaket, om jeg er i ketose eller ikke.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 15:09   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kaloriinntak må telle, eller?

Men lever du på bare 1000 eller? Synes det virker veldig lite nemlig.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 15:27   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaloriinntak må telle, eller?

Hvor høy er du? Og de aller fleste går ned om de spiser 1000kcal da! Det er langt under det de fleste trenger, 1300kcal må til for å holde forbrenningen oppe!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:19   #7
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kaloriinntak må telle, eller?

Hvorvidt 1300 er nok til at forbrenningen settes igang, og hvovidt 1000 er lite nok til å fucke dem opp, er det ekstremt delte meninger om.

De som går på euordiett, som er annefalt av lindberg, spiser unner 1000 pr dag.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:39   #8
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: Kaloriinntak må telle, eller?

Jeg er 1.59. høy.
Spiser alltid 2 ganger for dagen, kotelett og brokkoli til frokost, og en gryterett med grønnsaker og kjøttdeig til kvelds. Med ost på. Da har jeg til frokost også. Men jeg har alltid hatt liten apetitt, og blir bare fet når jeg går på SSRI for fibromyalgi. Den har nå nesten forsvunnet med denne dietten, og apetitten ble regulert ned igjen til det normale. Tror ikke jeg får i meg for lite mat med 2 gode måltider for dagen.

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:24   #9
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaloriinntak må telle, eller?

Det er jo litt forskjell på om man er en 190 mann eller en 159 dame...
Om dette funker for deg så gjør det det! Men det er kanskje ikke rart at du går ned da!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Telle karber ... Hannehk Ketolysekuren 11 12-06-08 15:44
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40
å telle karber???? susanna Lavkarbo generelt 14 16-06-06 10:36
Telle karber *Tulla* Dr Lindbergs 3 14-04-05 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no