Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ang. telling av karbohydrater

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-08, 23:42   #1
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Ang. telling av karbohydrater

Sikkert et litt dumt spm. Men det er vel greit å spørre litt dumme spm. når en er nybegynner?
Jeg har ikke fått helt taket på dette med utregning av karboer. Det jeg lurer på er om når det f.eks. står på næringsverdien til melkesjokoladen til Cloetta at den inneholder 53g hvorav sukkerarter er 12g og sukkeralkohol er 40g. Er dette noe jeg skal ta hensyn til. Eller skal jeg bare regne ut i fra at karbohydratinnholdet er 53g? Noen som skjønner spm?
Kan jeg bruke Splenda som søtningsstoff?
De første ukene, skal en da unngå sukkerfritt godteri og snacks helt?
Har sett noen oppskrifter her inne på hjemmelaget peanøttpålegg laget av peanøtter tilsatt olje. Er dette greit å spise? Har ikke peanøtter for mye karbohydrater?
Ja, en smule forvirret jeg Blir takknemlig om noen kanskje kan gi meg noen svar

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 00:01   #2
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Ang. telling av karbohydrater

Prøver meg på noen svar, jeg..
Sukkeralkoholer kan du trekke fra, så hvis sjokoladen inneholder 53g karber hvorav 40gr sukkeralkohol, inneholder den 13 karber pr 100gr. Litt mye, spør du meg, finnes bedre sjokolader! Sjekk f.eks Anthon Berg sin sugar free sjokolade, eller Atkins sine sjokolader..
Splenda kan du bruke, ja..!
Jeg unngikk ikke godteri og snacks, tror det er litt opp til hver enkelt.. hvis du er "avhengig" av snop idag, trenger vel ikke en pause å skade?
Det om peanøttpålegg har jeg ikke peil på desverre..

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 16:08   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. telling av karbohydrater

Det er en fordel å unngå søtstoffer den første tiden i hvert fall. Problemet med kunstig søtning, som med søtsaker ellers er at det kan forstyrre rytmen i spisemønsteret ditt ved at du kan få en kunstig sultfølelse om du inntar for mye av det. Du blir heller ikke kvitt søtsuget, ettersom hjernens dopaminutskillelse ikke gjør forskjell på ekte og kunstig sukker, og vil dermed opprettholde søtsuget.
For flere stopper det også vektnedgangen, samt at maltitol som de fleste sukkerfrie sjokkiser søtes med er laksative

Peanøtter inneholder ca 10 gr kh pr 100 gr, så det kan fort bli for mye, men om du vil spise det, så må du selvfølgelig regne det med i den daglige karbokvota di, da ville jeg heller brukt det på noe annet

Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 17:40   #4
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Ang. telling av karbohydrater

Takk for svar begge to! Nei, peanøtter er ikke noe jeg absolutt må ha. Klarer meg fint uten
Og at søtningsstoffer kan være laxerende, det har jeg virkelig fått erfare i dag Spiste en hel Anthon Berg sukkerfri sjokolade etter å ha lest om hvor god den er og at den i tillegg inneholder lite karbohydrater. Tenkte at jeg tåler nok dette, og var helt sikker på at det skulle gå bra. Men tok grundig feil. En time senere startet det... Magen romler og jeg har dia.. Har egentlig ikke tid til å sitte på do store deler av ettermiddagen heller
Ellers har jeg spist frokostpannekake med kanel og meierismør (fant oppskriften her inne) og det smakte veldig godt Og til middag lagde jeg en gryterett (som jeg også fant her inne) med salat til. Den var nydelig og sterk. Har litt igjen som jeg har tenkt å kose meg med til kvelds

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 19:11   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. telling av karbohydrater

Høres bra ut, med maten ellers altså

Når det gjelder den maltitoten, så lønner det seg å være temmelig måteholden. De fleste tåler en rute eller to, men en hel sjokolade, og du har sirkuset i gang

Når det gjelder nøtter, så har macamdamia bare 5,2, og valnøtter tror jeg har bortimot 6-7.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 19:25   #6
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Ang. telling av karbohydrater

Tror jeg må prøve den frokostpannekake-greia en dag, alle skryter av den jo!
Ellers så er jeg visst en av de heldige som er "immun" mot søtstoffer.. merker ikkeno' av maltitol eller noen av de andre, jeg.. høhø, tror det skyldes at jeg har spist masse lakserende søtstoff i årevis (pastill-addict, anyone? ) .. hehe!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 19:34   #7
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Ang. telling av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Tror jeg må prøve den frokostpannekake-greia en dag, alle skryter av den jo!
Ellers så er jeg visst en av de heldige som er "immun" mot søtstoffer.. merker ikkeno' av maltitol eller noen av de andre, jeg.. høhø, tror det skyldes at jeg har spist masse lakserende søtstoff i årevis (pastill-addict, anyone? ) .. hehe!

Ja, det var det jeg også trodde at siden jeg har spist alt mulig av sukkerfrie pastiller, tyggis, drukket pepsimax osv. så skulle ikke dette bli noe problem for meg. Men tok feil ja Kanskje det må litt tilvenning til
Frokostpannekakene må du prøve ja. De smakte veldig godt med kanel i, og så brukte jeg godt med meierismør under stekingen. Deilig kombinasjon av det litt søte og salte (smørsmaken)

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 19:37   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang. telling av karbohydrater

Det er aspartam i Pepsi max, så det reagerer man vel kanskje ikke sånn på (dog jeg er meeeget skeptisk til å et fullkjemisk søtningsstoff ).
Kun maltitol gir akkurat denne diaré og gassvirkningen, så vidt jeg vet, og om jeg ikke husker feil så er maltitol laget av mais.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 15:54   #9
AnetteS
Medlem
 
AnetteS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 40
Innlegg: 266
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ang. telling av karbohydrater

Pepsi max *nam nam*
Er det eneste jeg er avhengig av, pleier å drikke oppril 4 liter om dagen Nå er regelen at jeg må drikke 4 glass vann/farris før jeg får drikke pepsi`n min. Resultatet er foreløpig idag 8 glass vann/farris og 3 med pepsi. Høres kanskje ekstremt ut, men jeg har kutta ned til minimumsgrensa for å overleve (les: ikke være en møkkakjærring med dårlig humør)

Hadde ikke så mye med tråden å gjøre, men har litt skrivekløe

__________________
-Anette-

*Journalen min*



AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Telling av karbohydrater Ruska Induksjonen 4 06-07-11 19:26
Forvirret når det gjelder telling av karbohydrater mia1982 Ketolysekuren 14 28-06-07 12:10
telling av karbohydrater.. misseve Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 11-04-05 15:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no