Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldeman uten melkeprodukter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-06, 11:16   #1
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt
Question

Skaldeman uten melkeprodukter

hva gjør jeg??
jeg har lest hele boka, veldig spennende.
de to produkter som jeg mangler fullgode alternativer for er, fløte og smør.
smør- det finnes et som er basert på vegetabilske kilder, med 4 g transfett pr 100g, og med 23 g mettet fett, resten umettet og flerumettet.
fløte- det finnes et soyaalternativ, men det er jo ikke animalsk.

hva gjør jeg da? ellers tror jeg ikke at komme til å få fettdelen opptil1:1.

liker ikke de store bitene med rent fett. så kommer til ålage de slanke kjøttkakene, men jeg vil egentlig lage de med svinefarse?? da jeg blir dårlige i leddene.

kan jeg bruke lammedeig/lammefarse istedenfor???

hvis dette går i orden, så begynner jeg må ein litt modfisert versjon, med en del trening, men skal selvfølgelig ta d litt me ro i begynnelsen.

kan noen hjelpe meg? enten skaldeman eller andre???

takkTakktakk

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 11:46   #2
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Här finns några ord som jag inte förstår. Men för klarhetens skull:

Smör är en animalisk produkt. Det finns inget vegetabiliskt smör. Jag använder mycket smör själv.

Det bästa vegetabiliska fettet är kokosfett. Det är höggradigt mättat. Det näst bästa är förmodligen en bra olivolja.

Alla fleromättade fetter, transfetter, härdade fetter, mjuka matfetter, margariner etc ska man undvika. Västerländska soyaprodukter likaså.

Du kan äta allt slags kött. Lamm i alla former är alldeles utmärkt. Köp gärna det billiga köttet, vilket kött du än äter. Det är ofta fetare och smakrikare. Filén och motsvarande styckningsdetaljer kan du ge till hunden. Så gör ofta jägarfolken.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 11:52   #3
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt
Cool

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

takk for svar!!
men tingen er at jeg har laktose intoleranse.
og blir veldig dårlig av melk, og smør.

jeg brukte tidligere det "smøret" fordi det ikke inneholdt melk.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 11:54   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

jeg har brukt rapsolje til å steke i.

fordi jeg ikke tåler melk.

bør jeg bruke noe annet enn rapsolje å steke i??

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 12:17   #5
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

jeg har brukt rapsolje til å steke i.

fordi jeg ikke tåler melk.

bør jeg bruke noe annet enn rapsolje å steke i??

Jeg mener å huske at Skaldeman anbefaler olivenolje i boka.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 12:25   #6
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt
Red face

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

eg leste det. men han brukte jo både olivenolje og smør.

men viel danke!! =)=)

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 12:33   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Kokosfett er også bra å steke i.

  Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 12:45   #8
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

ja det har eg brukt lenge.

det funke d.

men då tror eg bare bruke d.
takk Albertine.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 06:33   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Men smør inneholder da minimalt med lactose. hvitost også. blir du virkelig dårlig av smør når du har lactoseintoleranse. Da blir du vel dårlig av brød som inneholder melk også da?
Smør inneholder 82% fett og 16% vann + en hel del mineraler. minimalt med laktose og kasein.
Fakta altså

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 10:39   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Men smør inneholder da minimalt med lactose. hvitost også. blir du virkelig dårlig av smør når du har lactoseintoleranse. Da blir du vel dårlig av brød som inneholder melk også da?
Smør inneholder 82% fett og 16% vann + en hel del mineraler. minimalt med laktose og kasein.
Fakta altså

Akkurat det jeg også tenkte. Folk med laktose-intoleranse pleier å kunne spise både ost og smør. Men kanskje du har en sterkere intoleranse eller reagerer på noe annet i varene? Høres ikke ut som en vanlig intoleranse.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 12:17   #11
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Hei folkens! Mitt første innlegg! Ta pent i mot meg
Hørte Skaldeman på P4, kjøpte boka uka etter, leste og leste, og ble overbevist! Startet forsiktig med å droppe karbohydrater for 9 dager siden, og dette er min 4. (mer bevisste) dag uten karbohydrater. Dvs. noen blir det jo, men jeg forsøker å følge den prosentvise fordelingen som blir anbefalt. Har ikke sjekket vekta ennå - det har ikke hastverk!
Jeg har imidlertid et spørsmål - eller to, som jeg er helt sikker på at alle her kan svare på (har lest masse her i går og i dag - dere er mine guruer

1) "Smør" - Har nå lest anbefalinger om oljer og kokosfett, men det frister meg ikke spesielt. Kan dere nevne et "merke" jeg kan kjøpe? Har brukt flytende Melange, men det er jo margarin (dvs. gift) - så jeg trenger et råd.
2) Melk - Jeg har til nå tatt et glass skummet melk til lunsjen, men i dag var det ikke noe i maskinen i kantina - så da droppet jeg det. Synes dere jeg skal kutte det ut helt? (Det blir 5 glass i uka - drikker ikke melk i helgene).

Ellers føler jeg meg veldig bra. Deilig å ikke gå sulten, selv om folk glaner rart på porsjonene mine!

Takknemlig for svar!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 12:28   #12
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

1. Smør - altså meierismør er det Skaldeman anbefaler først og fremst. Margarin, soyaolje etc. er som du sier gift.
2. Hvis du MÅ drikke melk (nå går jeg ut fra OE-anbefalinger) så bør du definitivt drikke H-melk, evt med en dæsj fløte i for å få opp fettprosenten. Men vann er jo best da...

Bare spør hvis det mer du lurer på, vi er jo her for å utveksle erfaringer. Velkommen til oss!

  Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 12:38   #13
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Takk Albertine - både for svar og velkomsten!
Meierismør - mmmm. Det var jeg jo kjempeglad i som liten! Da blir det en tur i butikken i dag.
Melk - joda, jeg kan kutte det ut helt. Vi har kun skumma eller lettmelk her på jobben, så da tar jeg heller vann. Jeg pleier å ta en kopp kaffe med fløte i på kvelden - mest for å ha noe "ekstra" å kose meg med. Ser på det som dessert

Gleder meg til fortsettelsen!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 12:44   #14
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Jeg anbefaler deg å lage din egen journal, der du kan skrive litt om deg selv, legge inn dagsmenyer og komme med spørsmål. Meget nyttig redskap! Du finner journalene her.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 13:00   #15
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Takk for enda et godt tips!
Men jeg skal røpe en ting: Jeg meldte meg inn i VGs vektklubb i høst (det funka jo ikke, men det er jo ingen overraskelse for folk her!), men jeg har medlemskap fram til juni og det har jeg tenkt å benytte meg av på følgende måte: Jeg legger inn dagens måltider som vanlig, men i stedet for å følge "Drevons oppsett" med masse karbohydrater og lite fett - så sjekker jeg "kakediagrammet" om det blir en passende dagsrasjon den andre veien. Kan jo like godt benytte meg av den delen når jeg likevel har betalt for det. Det er en fin hjelp for meg når jeg er såpass ny.
Skal kikke nærmere på journalene etterhvert - så får vi se om det blir en fra meg også. Det er nok ikke dumt!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 13:15   #16
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Siljevanilje: Ettersom meierismør er rent fett så kan du bruke det. Jeg tror det heller er fløte og ost du reagerer på enn smør.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 13:21   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Jeg tror nok Siljevanilje reagerer på noe annet i melkeproduktene om hun blir dårlig av ost og smør. Når man har laktoseintoleranse reagerer man nemlig på MELKESUKKERET, og da er det jo først og fremst i søtmelk man finner det, samt litt i syrnet melk, men det kan de fleste drikke litt av.

Det er faktisk ikke laktose i ost, så det kan jo laktoseintolerante spise, om det ikke er noe annet de reagerer på. Har du prøvd å spise ost, Silje? Eller tør du ikke pga intoleransen? For det kan du faktisk ha, altså.

Smør inneholder jo melk, men tåles allikevel av de fleste. Du kan jo lage Ghee, da skilles smøret fra melkedelen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 13:31   #18
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Siljevanilje: Ettersom meierismør er rent fett så kan du bruke det. Jeg tror det heller er fløte og ost du reagerer på enn smør.

Det er faktisk noen rester av melk i smør. Skal du lage en bearnaise saus eller hollandaise saus, bør du ta bort dette når du smelter smøret, slik at smøret blir helt klart.

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 13:36   #19
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av Iset

(snip)

Smør inneholder jo melk, men tåles allikevel av de fleste. Du kan jo lage Ghee, da skilles smøret fra melkedelen.

Jag har några laktosintolerante "elever". De flesta klarar smör og fet ost. Några använder Ghee, men det har jag aldrig provat själv. Ghee används flitigt i länder där man inte tål melk lika bra som oss nordmenn, så det låter som en bra lösning.

Själv dricker jag inte melk, men det beror på den hårda fabriksbehandlingen. Hade jag en egen fjällko skulle jag nog pröve att dricke obehandled melk.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 14:14   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman


Själv dricker jag inte melk, men det beror på den hårda fabriksbehandlingen. Hade jag en egen fjällko skulle jag nog pröve att dricke obehandled melk.

Sten Sture

Ja, samme her. Jeg drikker heller ikke melk pga måten den blir behandlet på. Rett fra kua er den nok bra, men ellers ikke. Bruker litt helmelk i matlaging da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 02:57   #21
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

enkelte reagerer på lukten av smør, kan det være noe der?

Tåler en ikke smør på grunn av laktosen, da ville en vel dø av ett glass melk.
men å klarne smør høres ut som en god ide

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 17:34   #22
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Det er faktisk noen rester av melk i smør. Skal du lage en bearnaise saus eller hollandaise saus, bør du ta bort dette når du smelter smøret, slik at smøret blir helt klart.

Vennlig hilsen

Hilde

Ja det er jo ikke så rart når det er laget av melk. Likevel så er smør bedre enn f.eks. fløte/ost fordi det har gått igjennom færre prosesser men det viktigste er jo at det er rent animalsk fett og inneholder ikke "melkestoffet". Det er ingen hensikt å ta bort når du lager bearnaise.

Eks. da jeg var 95 kg så stoppet vekten (etter 10 kg nedgang). Så stoppet jeg med ost og fløte men spiste like mye smør som før og da gikk jeg ned igjen.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 23:17   #23
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Ja det er jo ikke så rart når det er laget av melk. Likevel så er smør bedre enn f.eks. fløte/ost fordi det har gått igjennom færre prosesser men det viktigste er jo at det er rent animalsk fett og inneholder ikke "melkestoffet". Det er ingen hensikt å ta bort når du lager bearnaise.

Eks. da jeg var 95 kg så stoppet vekten (etter 10 kg nedgang). Så stoppet jeg med ost og fløte men spiste like mye smør som før og da gikk jeg ned igjen.

Hva mener du med at smør har gått igjennom færre prosesser?
Hvis du ikke tåler fløte og ost men meierismør så må det være kaseinet. Aller helst tror jeg at det kanskje ble for mye karber med fløte.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 23:43   #24
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt
Wink

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

ja ..

eg har reagert på ost tidligere. og tør ikke å prøve igjen.
men har funnet at jeg skal prøve smør.
men ren melk er som gift. da føles det som om alle tarmer brenner.
ikke noe godt nei....

takk for svar...

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis deg ned i vekt - Sten Sture Skaldeman Nille Lavkarbobøker 9 04-02-06 16:24
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Standard ostekake med og uten bunn Marianne Bakst 2 07-01-05 16:26
Julegavetips! "Ro uten årer." mofe Andre bøker 5 29-12-04 02:03
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no