Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blodsukker og Pepsi max

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-10, 00:01   #51
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Er du insulinresistent Nutta?

Ja, jeg er insulinresistent ja. ...

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 16:24   #52
Anwell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 22
Anwell er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Da jeg proved atkins induksjon forste gangen da drakk jeg en boks med pepsi max hver dag. Paa to uker gikk jeg ned 2kg. Jeg sluttet pga universitets tur med studiumet mitt. Klarte selvfolgelig ikke begynne igjen med engang jeg kom hjem.

Men naar jeg endelig begynte igjen drakk jeg bare vann, og gronn te pluss litt kaffe. Gikk ned 6kg paa to uker. Eneste forskjell var pepsien, samme livstil, samme mat typer. Tror jeg kunne like godt haa drukket sukkerbrus.

Naa er jeg paa mitt tredje forsok, forhaapentlig mitt siste

Anwell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 16:26   #53
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Nå har jeg tatt en ny test, og blodsukkeret steg med ca. 1, altså fra 4.1-5.1, etter ett stort glass pepsi max. Jeg er insulinresistent, så det kan nok være derfor det stiger såpass av "ingenting". Men jeg føler at blodsukkeret mitt har vært veldig fint i det siste, varierer mellom 4-6, avhengig av måltider selvfølgelig.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 19:15   #54
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Jeg drikker sjelden brus.. Jeg drakk mye pepsi tidligere, men fikk, som endel andre her nevner prikking og ubehag i kroppen. Når jeg nå skal skjeie ut drikker jeg dette vannet med pæresmak eller Bris. Ellers går det i vann eller rødvin.. Mest vann da, bare så det er sagt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 23:52   #55
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Jeg bestilte meg en blodsukkertest her om dagen, og fikk den i går. I dag har jeg hatt en teste-dag, bare for nysgjerrighets skyld. Her er mine målinger:

09:30 - 4,8 på fastende mage
12:15 - 4,3 fremdeles uten å spise, men drakk to store glass Pepsi Max og en halvliter vann
12:30 - spiste frokost (tyrkisk yoghurt med hjemmelaget müsli, hermesetas og fun-saft) (8,5 kh - 78% fett)
13:15 - 5,3 en halv time etter at jeg var ferdig å spise
14:45 - 4,9 to timer etter mat
17:00 - Middag (karbonadedeig, løk, grønn paprika, rømme, fløte, salat og tomat) (5,9 kh - 66% fett)
17:45 - 6,9 en halv time etter mat
19:15 - 5,2 to timer etter mat
21:15 - Kveldsmat (3 fiberrik, skivet ost med pepperoni, grønn paprika) (8,8 kh - 60% fett)
22:00 - 5,7 en halv time etter mat
23:30 - 5,3 to timer etter mat

Totalt næringsinnhold: 23 g kh, 48 g protein, 69 g fett
I prosent: 10% kh, 21% protein, 69% fett

Pluss mye Pepsi max og vann gjennom hele dagen.

I følge disse målingene virker det ihvertfall ikke som om Pepsi max får mitt blodsukker til å stige

__________________




Sist redigert av Lisbeth : 06-09-10 kl 00:19.
Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:27   #56
Kebabslasken
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 42
Innlegg: 5
Kebabslasken er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Vært i ketose snart i to uker, drar kjennsel på det med mindre tissing når jeg drikker light brus... Hmm, skeptisk!! Det er jo godt rett og slett!!

Hva med light saft, noen erfaringer??

Kebabslasken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank (lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 22:36   #57
Ned30kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 27
Ned30kg er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Sjekk u t min test av blodsukkerstigning etter å ha drukke pepsi max!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37231

__________________


Ned30kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 19:31   #58
AkiChan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Foreløpig hjemme hos mamma og pappa..
Innlegg: 3
AkiChan er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Jeg har av og til lurt litt på om reaksjonene mange får av Aspartam i lettbrus kan ha noe med allergier å gjøre? Noen folk tåler jo ikke reker, andre tåler ikke katter, så har vi de av oss som ikke tåler sukker, og noen tåler ikke kunstig søtning...

Jeg vet ikke, men det virker ganske logisk på meg... I hodet mitt..

AkiChan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettforbrennende mat (FFM) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:52   #59
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av AkiChan, her.

Jeg har av og til lurt litt på om reaksjonene mange får av Aspartam i lettbrus kan ha noe med allergier å gjøre? Noen folk tåler jo ikke reker, andre tåler ikke katter, så har vi de av oss som ikke tåler sukker, og noen tåler ikke kunstig søtning...

Jeg vet ikke, men det virker ganske logisk på meg... I hodet mitt..

Tja det er jo mange som er allergiske mot aspartam og får f.eks hodepine og kvalme når de får i seg det, så det kan jo finnes andre reaksjoner også selvfølgelig.

Selv har jeg ikke målt blodsukker ifbm inntak av kunstige søtningsmidler, men hva nå enn som skjer i kroppen så trigger det ihvertfall sultfølelsen min. Jeg gikk en uke uten kunstig søtning (hverken i te/kaffe, brus, saft, syltetøy osv) og var veldig nøye med hva jeg spiste jeg ble sjelden noe særlig sulten. Så en dag tok jeg ved en feiltagelse en sukett i teen og tenkte at det kunne vel ikke være så farlig. Kun kort tid etter inntak av teen var jeg massivt sulten. Dagen etter drakk jeg en 1/2 l cola zero rett etter et måltid og helt riktig, kun kort tid etter var jeg ekstremt sulten og bare måtte ha mer mat.

Dette skjer ikke når jeg drikker vann eller iste søtet med stevia, så et eller annet skjer tydeligvis i kroppen min som trigger sultfølelsen. Hva det er, tja si det for kunstig søtning skal jo ikke gi blodsukkersvingninger i følge Diabetesforbundet.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Måling av blodsukker Matglad Spørsmål og svar 15 23-05-10 20:12
Blodsukker ingrids Spørsmål og svar 11 13-04-10 21:56
Blodsukker på 2.6 nellie Spørsmål og svar 9 08-06-08 17:48
Blodsukker Grovsnus Ketolysekuren 14 25-02-08 12:00
Ang blodsukker ... cilemora Spørsmål og svar 6 21-11-07 04:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no