Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ang. det å veie mat ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-10, 21:40   #1
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Ang. det å veie mat ...

Driver alle å veier maten,i tillegg til å styre unna karbo?
Jeg blir litt forvirra av alt...Holder det ikke om en bare passer på å holde seg unna for mye karb.?
Isåfall,-hva veier dere?

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:31   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ang.det å veie mat..

Det lønner seg å veie i starten. Vet du feks hvor mye en 10cm bit med agurk veier? Eller en halv paprika? Hvordan skal du i såfall vite at du holder deg til karbogresa di hvis du ikke har peiling på dette?

Jeg veier en sjelden gang nå, for å kontrollere meg selv.Nå har jeg holdt på i et år og har dette i fingrene. Men ting som nøtter, fløte og bringebær, det veier jeg alltid.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:50   #3
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Ang.det å veie mat..

Jeg veide maten til å begynna med da jeg fulgte ketolysedietten. Jeg gjordet det for å klare å se hvor mye karbohydrater det var i de ulike matvarene og bli mere bevisst på mengde. Etter en stund kuttet jeg det ut men tok noen kontrollveieinger.

Nå når jeg er mere over på Fedon så veier jeg maten igjen og regner både fett, kh og protein. Jeg fikk meg noen overakselser i dag . Etterhvert når jeg har satt meg mere inn det og fått mere erfaring så regner jeg med at jeg kutter ut å veie og regne på maten.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:59   #4
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ang.det å veie mat..

Har aldri veid noe eller talt noe av hverken karbohydrater eller kalorier. Tanken bak det er å gjøre det lettest mulig og til å leve med. Har heller ikke brukt noen bok.

Folk er forskjellige og liker å dille med forskjellige ting. Jeg tror heller jeg ville bli stukket i øyet med en rusten spiker enn å veid alle måltidene mine.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:09   #5
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Ang.det å veie mat..

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

ville bli stukket i øyet med en rusten spiker enn å veid alle måltidene mine.

Det hørtes veldig vondt ut. da vil jeg heller veie maten , er mindre vondt.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:48   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ang.det å veie mat..

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Har aldri veid noe eller talt noe av hverken karbohydrater eller kalorier. Tanken bak det er å gjøre det lettest mulig og til å leve med. Har heller ikke brukt noen bok.

Folk er forskjellige og liker å dille med forskjellige ting. Jeg tror heller jeg ville bli stukket i øyet med en rusten spiker enn å veid alle måltidene mine.

Så om du er kraftig overvektig vil du heller risikere å ikke gå ned i vekt fordi du ikke gidder å legge litt jobb i å lære deg litt om mengder og karber? Man skal leve ja, derfor la jeg ned noen ukers jobb på å veie div. mat som en investering i et nytt kosthold.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 13:43   #7
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ang.det å veie mat..

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så om du er kraftig overvektig vil du heller risikere å ikke gå ned i vekt fordi du ikke gidder å legge litt jobb i å lære deg litt om mengder og karber? Man skal leve ja, derfor la jeg ned noen ukers jobb på å veie div. mat som en investering i et nytt kosthold.

Du forsøker å presse de runde brikkene gjennom firkantede hull.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må vi veie maten? klompenmio Ketolysekuren 5 31-08-09 17:30
Veie maten Nøttejenta Spørsmål og svar 12 08-09-08 14:54
Når bør man veie seg? Embla Spørsmål og svar 7 29-01-08 19:30
Når på døgnet er det best å veie seg? iren84 Spørsmål og svar 1 30-11-07 07:42
veie alt av mat.... m@nisha Induksjonen 3 22-10-04 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no