Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Mandelmel

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 15:01   #1
Buck
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 38
Innlegg: 71
Buck er på en erverdig vei

Mandelmel

Var på helsekosten tidligere i dag og kjøpte en pose mandelmel. De hadde to forskjellige typer der en var passende for lavkarbo. Det pussige er at mandelmelet i den posen innholdt 8 gr karb pr 100 gr mel, mens det andre mandelmelet innholdt 3.7 gr karb pr 100 gr mel. Dama på helsekosten skjønte ingenting og sa at det mandelmelet med mindre karber er noe de bare tar inn i nødstilfeller. Men jeg kjøpte det melet da. Det var mindre karber og mye billigere. Merket er ATCO. Noen som har hørt om det? Er det mulig de har jukset på næringsinnholdet?

__________________




Buck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 17:14   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Mandelmel

Jeg søkte på det, tror nok ikke det er jukset med næringsinnholdet - det beskrives som fullfett og er malte mandler med skall (og det bør oppbevares i kjøleskap etter åpning). Men det kan nok ha litt andre egenskaper enn det fettreduserte mandelmelet du får kjøpt fra funksjonellmat.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:48   #3
sol-cellen
Medlem
 
sol-cellen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
sol-cellen er ny på veien

Sv: Mandelmel

Hei,
det er vi (Funksjonell Mat) som selger begge disse typene mandelmel. Det som er merket ATCO er mandler fra California, og næringsinnholdet skal være korrekt.

Det andre melet er laget av økologiske mandler fra Spania hvor noe av fettet er tatt ut ved kaldpressing. Dette gjør at næringstoffene blir mer konsentrert, mer fiber og protein, og også noe mer karbohydrater. Men pga. fiberinnholdet suger dette melet mer væske og man trenger ikke bruke like mye av det.

Det økologiske mandelmelet har vært så populært at vi ikke klarer skaffe nok, derfor har vi tatt inn den andre varianten også, samt et hasselnøttmel.

sol-cellen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:06   #4
Buck
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 38
Innlegg: 71
Buck er på en erverdig vei

Sv: Mandelmel

Takk for svar, det var godt å "høre" Da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for alle mandelkjeksene jeg har puttet i meg

__________________




Buck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelmel Peppa Gris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 02-05-11 13:28
mandelmel christinal Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 09-02-11 15:55
Mandelmel? Timona Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 08-02-11 14:52
Mandelmel maynard Generell diskusjon 0 12-03-10 17:50
Mandelmel annerii Generell diskusjon 2 19-08-09 22:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no