Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-10, 12:24   #26
LilleMye
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 5
LilleMye er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av pcogirl, her.

Ok spm ang bestilling:
Man må betale toll over 200 kr's kjøp. Hvordan gjør du/dere dette da? Kan man be dem å skrive det som "gift" eller kan man bestille i to omganger? Koster det ekstra å betale i flere omganger? Hvor mye fortolling får dere?
Blir pakken levert på postkontoret og jeg får lapp i posten, eller kommer de på døra? DHL best?

Siden frakten kun er 4 usd på iherb, passer jeg på å bestille under 200 kroner (maks 1,36 kilo). I og med at Iherb er så automatisert kan de ikke gjøre noen tilpasninger, så "gift" vil ikke funke. Jeg har aldri bestilt over 200 kroner, så jeg har ikke endt opp med å betale toll og moms. Men fra 200-1000 så tror jeg avgiften er cirka 100 kroner + 25% moms.. og det blir jo litt.

Jeg velger alltid den rimeligste frakten, 4 usd, og da får man hentelapp på posten.

LilleMye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 09:33   #27
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ja, jeg så det der og har prøvd å finne litt mer utfyllende, men har ikke funnet enda. Kan ikke tro at det er 33,4g kh i kakaomasse, eller 19,5g kh i kakaopulver... Det må jo være en del fiber!

Mvh
Odd Arild Ringen
Økosjokolade
Mob.: 92 80 01 80

Her er svaret jeg fikk fra Økosjokolade nå nettopp:

Sitat:

Hei, og takk for et godt spørsmål! Beklager sen respons, men jeg har sendt spørsmålet videre til min leverandør og det viser seg at tabellen er noe misvisende. Det virker som om aske og fiber også kan komme inn under kategorien "karbohydrater". De skal ta nye analyser hvor dette er spesifisert, og jeg kommer tilbake til deg når siden med næringsinnhold er oppdatert!

Dette forklarer jo en del og er vel som jeg hadde mistanke om for kh forsvinner jo ikke sånn helt uten videre i den prosessen for å lage kakaopulver. Tror jeg tar sjansen på å regne samme karbeinnhold som for kakopulver - blir ikke så ille da gitt

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 23:47   #28
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Her er svaret jeg fikk fra Økosjokolade nå nettopp:

Sitat:

Hei, og takk for et godt spørsmål! Beklager sen respons, men jeg har sendt spørsmålet videre til min leverandør og det viser seg at tabellen er noe misvisende. Det virker som om aske og fiber også kan komme inn under kategorien "karbohydrater". De skal ta nye analyser hvor dette er spesifisert, og jeg kommer tilbake til deg når siden med næringsinnhold er oppdatert!

Var det jeg tenkte, ja. Flott at du tok initiativet og spurte dem!

Når vi kjøper sukkerfri mørk sjokolade, så har den jo nesten ingen karbohydrater. Sukkerfritt sin mørke har 48,5g sukkeralkholer og 0,5g sukker, tror jeg det var. Så hvordan de skulle klare å få til det med 33,4g kh per 100g kakaomasse er ett mysterium.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 13:11   #29
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Begynne rå bli gammel denne tården nå, men dette svaret fikk jeg altså fra Økosjokolode i dag (!!!):

Sitat:

Hei!

Viser til tidligere henvendelse (for rimelig lenge siden...) vedr. næringsinnhold i kakaoproduktene. Nå har vi endelig fått analysert kakaoproduktene selv hos et laboratorium i Norge og har lagt ut oppdatert informasjon på våre nettsider her: http://www.okosjokolade.no/om-kakao/naeringsinnhold.html.

Bedre sent enn aldri... Ha en fin dag :-)

--
Mvh
Odd Arild Ringen
Økosjokolade
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mob.: 92800180
odd.arild@okosjokolade.no
www.okosjokolade.no
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Bedre sent enn aldri, men så var altså det spørsmålet avklart

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 19:04   #30
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Begynne rå bli gammel denne tården nå, men dette svaret fikk jeg altså fra Økosjokolode i dag (!!!):
Bedre sent enn aldri, men så var altså det spørsmålet avklart

10,8 var noe annet enn 33, men jeg ville trodd at det var enda lavere... Jeg lurer fortsatt på hvordan sukkerfritt i så fall får sin mørke sjokolade ned i 0,5 g karbohydrater... Kanskje det er feilmerking?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 07:19   #31
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

10,8 var noe annet enn 33, men jeg ville trodd at det var enda lavere... Jeg lurer fortsatt på hvordan sukkerfritt i så fall får sin mørke sjokolade ned i 0,5 g karbohydrater... Kanskje det er feilmerking?

Trenger ikke å være for det skjer jo saker og ting når man begynner å blande ting sammen, så det kan være noe de tilsetter som gjør at netkarber synker. Send en mail til de vel, det verste som skjer er at du ikke får svar

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 09:15   #32
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Jeg er lige nød til at spørge.... Hvordan er det nu med kulhydrater og fibre... er det trukket fra eller skal jeg gøre det ud fra de tal der er oplyst?????? I DK har vi nemlig ikke for vane at skrive fibre på varens beskrivelse men jeg mener at have læst at det næsten altid er tilfældet hos jer. Kan nogen hjælpe mig?

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 09:21   #33
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Jeg er lige nød til at spørge.... Hvordan er det nu med kulhydrater og fibre... er det trukket fra eller skal jeg gøre det ud fra de tal der er oplyst?????? I DK har vi nemlig ikke for vane at skrive fibre på varens beskrivelse men jeg mener at have læst at det næsten altid er tilfældet hos jer. Kan nogen hjælpe mig?

I Norge er kostfibrene allerede trukket fra

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:39   #34
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Nå skal jeg bestille det jeg trenger for å lage sjokolade. Må det være kokosolje i ? Jeg liker ikke kokos Eller er det sånn at man ikke merker smaken av den

Nå har jeg dette på listen min : Kakosmør. kakao masse. nøtter.vaniljepulver.

noe annet kakao produkter som er lurt å bestille, som jeg bør ha


Sist redigert av TrineG : 16-02-11 kl 12:54.
TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:11   #35
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Du trenger ikke kokosolje, TrineG, men du må ha en god andel fett i sjokoladen. Hvit sjokolade er laga av kakaosmør, og dermed trenger du i grunnen ikke erstatte det med annet fett med mindre du vil dempe sjokoladesmaken.

Til mørk sjokolade har jeg kommet til at 1/3 kakaosmør og 2/3 kakaomasse er ei passe blanding. Neste gang skal jeg forresten bruke Cocosa også. Jeg bruker extra virgin Cocosa, og den gir et hint av kokossmak, men ikke mye. (Generelt synes jeg all kokos til matlaging smaker veldig mye mindre kokos enn vanlig kokosmasse.)

Jeg har brukt sukrin og splenda til søtning, etter ei stevia-ulykke første gang. For mye stevia ga en vanvittig bittersmak som ikke lot seg rette opp på noen måte. Sukrinet knaser litt, omtrent som krokanrull, men den kalde følelsen er ikke der i sjokolade.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:22   #36
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Du trenger ikke kokosolje, TrineG, men du må ha en god andel fett i sjokoladen. Hvit sjokolade er laga av kakaosmør, og dermed trenger du i grunnen ikke erstatte det med annet fett med mindre du vil dempe sjokoladesmaken.

Til mørk sjokolade har jeg kommet til at 1/3 kakaosmør og 2/3 kakaomasse er ei passe blanding. Neste gang skal jeg forresten bruke Cocosa også. Jeg bruker extra virgin Cocosa, og den gir et hint av kokossmak, men ikke mye. (Generelt synes jeg all kokos til matlaging smaker veldig mye mindre kokos enn vanlig kokosmasse.)

Jeg har brukt sukrin og splenda til søtning, etter ei stevia-ulykke første gang. For mye stevia ga en vanvittig bittersmak som ikke lot seg rette opp på noen måte. Sukrinet knaser litt, omtrent som krokanrull, men den kalde følelsen er ikke der i sjokolade.

Tusen takk ! Har du former du legger sjokoladen i eller ? Dette er jo kjempe spennende, og sikkert Gøy å lage

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:28   #37
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Tusen takk ! Har du former du legger sjokoladen i eller ? Dette er jo kjempe spennende, og sikkert Gøy å lage

Jeg bruker disse hjerteformene i silikon, kjøpt på helsekosten her jeg bor.
De koster noen kroner, men jan jo brukes mange ganger. De gir 15 tigrams biter. Muffinsformer av silikon kan kanskje også brukes? Er litt usikker på papir/metallformer, men kanskje er det andre som vet?

Du kan naturligvis også la sjokoladen stivne til plater som du brekker opp i passe biter.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:06   #38
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg bruker disse hjerteformene i silikon, kjøpt på helsekosten her jeg bor.
De koster noen kroner, men jan jo brukes mange ganger. De gir 15 tigrams biter. Muffinsformer av silikon kan kanskje også brukes? Er litt usikker på papir/metallformer, men kanskje er det andre som vet?

Du kan naturligvis også la sjokoladen stivne til plater som du brekker opp i passe biter.

Ja,det var noe sånt jeg hadde lyst på ! tusen takk for hjelpen

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 07:48   #39
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Sukrinet knaser litt, omtrent som krokanrull, men den kalde følelsen er ikke der i sjokolade.

Prøv sukrinmelis neste gang. Det knaser ikke.

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg bruker disse hjerteformene i silikon, kjøpt på helsekosten her jeg bor.
De koster noen kroner, men jan jo brukes mange ganger. De gir 15 tigrams biter.

Jeg kjøpte en nesten prikk lik til under halve prisen inkludert frakt på ebay. Søk på silicone chocolate mould. Det finnes mange forskjellige.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 08:43   #40
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Prøv sukrinmelis neste gang. Det knaser ikke.

Jeg kjøpte en nesten prikk lik til under halve prisen inkludert frakt på ebay. Søk på silicone chocolate mould. Det finnes mange forskjellige.

Da skal jeg lete på ebay Takk for tips

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:59   #41
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Kokosolje gjør at sjokoladen blir mykere, selv syns jeg ikke at sjokoladen smaker kokos, men jeg bruker ikke mye kokosolje, bare så den skal bli litt mykere

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 16:28   #42
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Kokosolje gjør at sjokoladen blir mykere, selv syns jeg ikke at sjokoladen smaker kokos, men jeg bruker ikke mye kokosolje, bare så den skal bli litt mykere

kanskje jeg bare skal kjøpe det også. Jeg vil jo ha alt jeg trenger nå skal jeg lete etter former på ebay. så om noen uker har jeg sikkert alt jeg trenger, hehe. Bruker dere å kjøpe kakaosmør osv på iHerb eller helsekosten ?

Oooh, jeg maser fælt nå ! Så tusen takk for hjelpen alle sammen,som kommer med gode tips

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 16:49   #43
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

kanskje jeg bare skal kjøpe det også. Jeg vil jo ha alt jeg trenger nå skal jeg lete etter former på ebay. så om noen uker har jeg sikkert alt jeg trenger, hehe. Bruker dere å kjøpe kakaosmør osv på iHerb eller helsekosten ?

Oooh, jeg maser fælt nå ! Så tusen takk for hjelpen alle sammen,som kommer med gode tips

jeg bruker å kjøpe på iherb, men nå er de utsolgt for den jeg bruker, go orka ikke venta lenger, så i dag kjøpte jeg på helsekosten. du kan også kjøpe på super-nature.no

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:15   #44
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

jeg bruker å kjøpe på iherb, men nå er de utsolgt for den jeg bruker, go orka ikke venta lenger, så i dag kjøpte jeg på helsekosten. du kan også kjøpe på super-nature.no

Nå tenkte jeg bare å bestille alt jeg trenger på økosjokolade, for å få det jeg trenger for å komme i gang, så får jeg bestille litt her og der senere . dette har jeg på listen min nå :
kakaosmør
kakaomasse
yaconsirup ( er det kjekt å ha ? )
vaniljepulver
kokosolje

Noe jeg har glemt nå ? som jeg bør ha. sukrin og sukrinmelis har jeg.

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:26   #45
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Nå tenkte jeg bare å bestille alt jeg trenger på økosjokolade, for å få det jeg trenger for å komme i gang, så får jeg bestille litt her og der senere . dette har jeg på listen min nå :
kakaosmør
kakaomasse
yaconsirup ( er det kjekt å ha ? )
vaniljepulver
kokosolje

Noe jeg har glemt nå ? som jeg bør ha. sukrin og sukrinmelis har jeg.

Jeg bruker yaconsirup selv, og syns det er veldig godt, men den er ikke lavkarbo, så det kommer ann på hvor lavt du ligger på karbene, me ner ikke mye man bruker om gangen. Ser ut som du har fått med deg det viktigste. Selv bruker jeg også litt nøtter oppi, men det kan man jo helt fint kjøpe i butikker, om man vil tilsette det oppi. bare spør om du vil ha oppskrifter på sjokolader.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:49   #46
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Da er varene mine på vei Så til neste helg skal jeg prøve å lage sjokolade for aller første gang. Så har dere noen enkle gode nybegynner oppskrifter å dele hadde det vært Supert !!

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:44   #47
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Ser at noen spør om stevia her. Urtesenteret.no har en god variant som ikke er så dyr:

http://urtesenteret.no/index.php?productID=1318

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 22:52   #48
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

noen flere som har laget disse? Smaker de som vanlig hvit sjokolade? Jeg syns at sukrin smaker rart, så er skeptisk til å bruke det i mat...

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:54   #49
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Jeg tror jeg ville brukt stevia for å søte sjokolade! Eller en form for flytende søtning som ikke klumper seg når den blir kald.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 01:53   #50
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

noen flere som har laget disse? Smaker de som vanlig hvit sjokolade? Jeg syns at sukrin smaker rart, så er skeptisk til å bruke det i mat...

Jeg har laget disse flere ganger og de blir langt fra de hvite sjokoladene jeg har kjøpt. Gode, men som sagt ikke som de kjøpte. Kanskje hvis man hadde brukt melkepulver... Men det har mye karbohydrater...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan anbefale en god hvit te? mofe Kosttilskudd 4 30-08-10 22:16
Lavkarbo når man bare vil ned noen kg? Rødtoppen Lavkarbo generelt 18 10-02-10 11:50
Dette MÅ jeg bare dele ... SJOKOLADE-BRULEE! Siss1 Spørsmål og svar 4 02-09-08 19:34
Bare noen tips (før du gir opp?)... lokkebiff Lavkarbo generelt 110 07-06-07 18:28
Bare noen spm nøtta Induksjonen 6 05-06-06 09:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no