Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Fibromyalgi - gladnyhet

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-08, 15:27   #1
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Fibromyalgi - gladnyhet

Jeg går på lavkarbo generelt, tredje uken nå, og begynner så smått å miste vann i kroppen. (har lymfødem, 12 kilo vann pluss minus alt etter hva jeg spiser)

Figuren begynner (treeegt) å forme seg, mest over hoftene (kan faktisk kjenne hoftebeinet)

Men også har jeg fibromyalgi, og jeg har IKKE HATT VONDT en eneste gang etter at jeg begynte livsstilen, det er litt ennå inni der når jeg beveger de vonde delene, jeg begynner å tro at snart kan jeg løfte armene over hodet!

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 16:31   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Å, så godt å høre!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 18:43   #3
pillan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 17
pillan er ny på veien

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Samme hos meg, har også FM og er myyyye bedre når jeg er på lavkarbo)

__________________
28 kg nærmere målet!!!
pillan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 18:46   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Dette er strålende! håper å høre fra flere med erfaringer

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 19:00   #5
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Har det jeg også... Men et er bedre med lavkarbodiett!! Men ellers tenker jeg ikke så mye over at jeg har det. Har blitt vant til at det verker her og der. Det er 12 år siden jeg fikk "diagnosen" av overlegen på rikshospitalet...rævmatikeravdelingen.

Jaja...vi får stå på. Spise sunt og trimme...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 19:45   #6
msplum
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 51
Innlegg: 229
msplum er ny på veien

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Nå skal jeg prøve å ikke ødelegge både tråden og gleden her......

Jeg har også FM og er nå i 5 uka på lavkarbo.

De første 4 ukene var 98% smertefrie, energien var på topp og alt var supert!

Dessverre satte smertene inn igjen for full på tirsdag. Jeg håper bare at de ikke varer så lenge.

__________________


NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 21:27   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Det var kjipt! Skal krysse fingrene for at det går over, men desverre reagerer ikke alle likt bestandig

god bedring

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 16:22   #8
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Opprinnelig lagt inn av msplum, her.

Nå skal jeg prøve å ikke ødelegge både tråden og gleden her......

Jeg har også FM og er nå i 5 uka på lavkarbo.

De første 4 ukene var 98% smertefrie, energien var på topp og alt var supert!

Dessverre satte smertene inn igjen for full på tirsdag. Jeg håper bare at de ikke varer så lenge.

Jeg var også mer eller mindre symptomfri de første ukene etter jeg la om, men har hatt perioder etterpå som jeg har vært like dårlig som før. Forskjellen nå er at de dårlige periodene er kortere, og de gode periodene lengre.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 17:57   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Hva skal jeg kalle det? Forbigående svært god effekt på smertene!

Men selv om smertene nok ikke har blitt så mye bedre, har jeg mer energi og sover litt bedre!

Ikke verst, det heller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:20   #10
msplum
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 51
Innlegg: 229
msplum er ny på veien

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Jeg syns den biten med mer energi er alfa og omega.

Smertene er der, sover dårlig gjør jeg, men jeg har overskudd og krefter til å takle hverdagen - og så har jeg blitt så positiv Jeg som alltid har vært en innbarka pessismist..... Nå ser jeg lyst på det meste.

__________________


NEI til grønnsaker og JA til bredere fortau (eller noe sånt)!
[SIGPIC][/SIGPIC]
msplum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 23:07   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Godt å høre det ikke bare er meg som ikke har blitt så mye bedre av smertene!

Er helt enig i dette med energi og "se lyst på livet".

Det må jo bare hjelpe litt på humøret også når kroppen blir litt lettere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 14:18   #12
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Jeg tror jeg har snappet opp at lavkarbo kan ha positiv effekt på sånne autoimmune lidelser. Jeg kan ikke navn på alle slike, men det er fryktelig interessant og bra at noen blir bedre med FM av å spise lavkarbo og det så raskt.

At klassisk behandling av en rekke lidelser ikke inneholder en større del av "kostholdsbehandling" er hårreisende.

i det siste har vi her inne vært innom, evt har jeg lest selv om der lavkarbo hjelper: overvekt, diabetes, kreft, ADHD, Fibromyalgi, allergi, depresjon, MS.... Listen er lang og mye lenger er den i dagens bombardement av ferdigmat og tilsetninger og rare lidelser (som "sikkert" har en genetisk grunn som må medisineres bort :-( )

Men for de konspiratoriske : Legemiddelfirmaer tjener ingenting på gode kostholdsråd...kun på medisinering.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 14:49   #13
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Jeg syns også det er helt tragisk at leger ikke bruker kostholdsråd mer i forhold til behandling av sykdommer. Jeg måtte lese meg til dette selv, på internett og for det meste skrevet av pasienter, og har testet ut forskjellige matvarer på meg selv for å finne ut hva som funker for meg. Hverken lege eller spesialist nevnte kosthold som en faktor da jeg fikk diagnose. De snakker fortsatt bare om smertestillende og til dels trening. Nå er det vel egentlig ikke funnet noen behandling som fungerer på FM, og det forskes lite på sykdommen (kanskje fordi den er mest utbredt blant kvinner), men jeg håper at det jeg forteller legen og spesialisten min om hvor viktig kosthold har vært for min bedring kommer videre til andre pasienter som sliter med det samme.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 15:28   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Det eneste man tilbys hos legen er resept på Sarotex, et gammelt antidepressiva. Den bedrer søvnkvaliteten og gir dermed bedre forutsetninger for å takle dagens utfordringer.
Ellers er det vist at langsiktig, forsiktig trening gir god bedring hos svært mange fm- pasienter. Problemet er at det er svært individuelt hvor mye man klarer å trene av gangen, hvor lang tid det tar før verre blir bedre og NAV gir bare rehab. for 52 uker.
Jeg har god effekt av trening, men nå er det slutt på det. NAV vil ha meg på YA i stede, før jeg har mer enn så vidt kommet i gang med å merke bedring etter snart et års trening.

Har heldigvis en ny lege som syns jeg er sååå smart som går på ketolyse! Både for dia2 og fibromyalgi!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:06   #15
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har heldigvis en ny lege som syns jeg er sååå smart som går på ketolyse! Både for dia2 og fibromyalgi!

Jeg svartmalte istad. Det er en del enkeltmennesker i helsevesenet som har fått øynene opp og det er vel egentlig redningen...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:19   #16
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Apropos Sarotex, jeg hadde ingen virkning av det i det hele tatt. Søvnen var fortsatt elendig, og i tillegg var jeg sløv og trøtt den tiden jeg var våken. Jeg har jo ikke problemer med å sovne, men at søvnen ikke gjør meg uthvilt.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 20:59   #17
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Fibromyalgi - gladnyhet

Selv har jeg lavt stoffskifte, og synes jeg klarer meg mye bedre på lavkarbo. Må ta medisinene mine, da. Men føler at symptomene på lavt stoffskifte blir mildere på ketolyse.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fibromyalgi? KrissiFontaine Fysisk og mental helse 13 13-11-07 21:01
Gladnyhet! - Coca-Cola tester ut Sukralose i Norge Pusekatt Nyheter / media 4 13-01-06 10:07
Fibromyalgi og kosthold MHM Fysisk og mental helse 11 08-05-05 20:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no