Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Gurkemei og betennelser

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-04, 11:26   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Gurkemeie og betennelser

Har sett at noen her inne sliter med betennelser. Tenkte derfor jeg skulle formidle et lite tips.

Jeg har av legen (Roald Strand) fått besjed om å ta gurkemeieekstrakt (cucumin) som skal motvirke betennelser i kroppen. Jeg tar Solaray sitt produkt. 2 morgen og 2 kveld. Det er dyrt og jeg kan ikke være sannhetsvitne. Man kan regne med å måtte bruke det i minst 4 måneder før effekt oppnås. Men det er et tips å jobbe videre med for en med plager. Også er det kanskje lurt å unngå/begrense arakidonsyre (finnes i eggeplomme og rødt kjøtt) som Fedon skriver om i kokeboka si da.

__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av guro : 11-06-04 kl 12:04. Årsak: Skriveleif
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 11-06-04, 11:59   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Har ikke lest boka til Fedon , men vet at slike helsesportsentere somTovåsen/Tonåsen?, anbefaler nærmest et vegetarisk kosthold til sine leddpasiente ( leddgikt, slitasjegikt , osv).

Det rare er at jeg holder betennelsen i sjakk med et kosthold som i stor grad består av rødtkjøtt og egg, Men Jeg prøver å unngå svin. Når jeg blir ekstra plaget , så tar jeg store doser c-vitamin. Smører problemleddene daglig med glukosamin.

Når jeg i peroioder ( som sommerferien) ikke er nøye med kostholdet ,men tillater mye mer sukker og raske karbo generelt, er jeg langt mer plaget av vondt i leddene. I fjor sommer ønsket jeg meg bare hjem så jeg kunne spise ordentlig.

Det er dumt når man ikke kan svømme mer en ca 150- 200 meter før fingrene (av alle ting) sier stopp.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no