Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Cocosa eller lignende?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-11, 00:29   #1
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Cocosa eller lignende?

Er dette samme som cocosa?
Now Foods, Healthy Foods, Virgin Coconut Oil, Certified Organic, 20 fl oz (591 ml) (NOW-01726)

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 00:36   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: cocosa eller lignende?

Ja, dette tilsvarer den grønne Cocosaen. De har mange forskjellige "jomfrukokosoljer" på iHerb, og også en "expeller pressed" som tilsvarer den brune Cocosaen

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 00:49   #3
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: cocosa eller lignende?

Hva trenger jeg? begge? Har ikke brukt cocosa før, derfor et kansje dumt spm..



Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Ja, dette tilsvarer den grønne Cocosaen. De har mange forskjellige "jomfrukokosoljer" på iHerb, og også en "expeller pressed" som tilsvarer den brune Cocosaen

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 01:09   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: cocosa eller lignende?

Trenger og trenger, det er jo ikke så godt å si når jeg ikke aner hva du spiser/hvordan du ønsker å spise Men kokosolje er veldig varmestabil ifht de fleste andre oljer, så det er en utmerket stekeolje. Den som heter expeller pressed (eller evt den med brun etikett, om du handler den på helsekosten) er uten smak og lukt, og egner seg med andre ord til sånn ca alt. Den andre varianten smaker og lukter kokos, og man må nødvendigvis like denne smaken hvis man vil bruker denne i matlaging.
Ellers finnes det utallige bruksområder for disse oljene. Tror det er diskutert endel om det på forumet tidligere også

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 01:23   #5
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: cocosa eller lignende?

Takk. Har levd på ketolyse siden sept. men da jeg har bodd "ute", har jeg ikke hatt tilgang på alt. Postverket her er ikke å stole på. Nå skal jeg hjem til Norge og da blir det deilig med alle de varene som andre har tilgang til
Noen andre tips ang iHerbs? Bra og lurt? Holder likevel med bstillinger... flere små, om jeg har førstått riktig?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Trenger og trenger, det er jo ikke så godt å si når jeg ikke aner hva du spiser/hvordan du ønsker å spise Men kokosolje er veldig varmestabil ifht de fleste andre oljer, så det er en utmerket stekeolje. Den som heter expeller pressed (eller evt den med brun etikett, om du handler den på helsekosten) er uten smak og lukt, og egner seg med andre ord til sånn ca alt. Den andre varianten smaker og lukter kokos, og man må nødvendigvis like denne smaken hvis man vil bruker denne i matlaging.
Ellers finnes det utallige bruksområder for disse oljene. Tror det er diskutert endel om det på forumet tidligere også

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 02:13   #6
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: cocosa eller lignende?

Denne tråden har masse bra info om iherb http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36018

Den er litt lang, men mange nyttige tips. Man kan lett bli avhengig av iherb Har aldri hørt om noen som har hatt problemer av noe slag. Og de fleste produkter er billigere der enn hjemme.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:25   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Cocosa eller lignende?

Det er lett å bli hektet på iHerb, ja
Og når de har over 18 000 forskjellige produkter, er det ganske lett å gå seg litt vill også. I hvert fall i starten. Det blir som en slags skattejakt
Det er riktig at det er lurt med mange små forsendelser (sånn rent bortsett fra miljøbelastningene, da), siden vi ikke har endret på den avgiftsfrie summen på 200kr siden 70-tallet. De 200kr gjelder fra når pakken tas inn i landet, og da kan kursen ha endret seg siden du bestilte, så det er lurt å ha litt å gå på, så du ikke går på en smell. Kursen som brukes, settes av tollen, og gjelder for én uke av gangen.
Handler man varer som veier mindre enn 1,36kg tilsammen, vil man også kunne benytte seg av den billigste fraktmetoden på kun $4.00!! Og førstegangskjøpere kan også få $5.00 i rabatt ved det første kjøpet ved å bruke en av kodene til oss som har handlet før (min ligger i signaturen). Det gir litt ekstra kreditt til de som eier koden også, og når du har handlet der, vil du få en egen kode som andre kan benytte
Av produkter er det, som sagt, et hav å velge i. Den tråden vimsen85 linket til er veldig bra, men begynner etter hvert å bli ganske lang Mange kjøper søtning, som stevia o.l., hårprodukter og andre kroppsprodukter, te, krydder i større pakker, atkinsbarer, div melerstatninger til baking, ingredienser til hjemmelaget sjokolade... tja, det meste man måtte behøve her i livet i tillegg til det man finner i kjøtt/fisk/meieriprodukt/grønnsaksavdelingen på butikken


Sist redigert av lifejack : 05-05-11 kl 11:31.
lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg få melding eller lignende når ... Persille Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 8 28-09-10 14:32
Kaffelatte eller lignende Tenorsax Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 10-09-10 11:01
Pastiller eller lignende lille74 Ketolysekuren 18 19-08-09 22:00
Frokostblanding eller lignende? cilemora Lavkarbo generelt 5 20-01-08 13:06
Proteinpulver eller lignende ... cilemora Dr Lindbergs 13 16-11-07 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no