Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Merkes knapt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-10, 23:56   #1
Citami
Juniormedlem
 
Citami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 21
Citami er på en erverdig vei
Unhappy

Merkes knapt

Jeg har nå gått ned 9kg på ketolyse, men dette hverken vises eller merkes knapt på noen som helst klær, kun en bukse som var veldig trang, er litt mindre trang, men ikke av betydning. synes det er så rart... 9kg er jo ganske mye, og er i utgangspunktet veldig stolt av det, men blir litt lite motivert når det ikke merkes.

__________________
Citami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 01:02   #2
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Merkes knapt :(

Jeg har jo gått ned 12 kg, og merker ikke stor jeg heller.
Jeg bruker endel av de samme buksene fremdeles, selv om de sitter litt løsere nå.
Men alle rundt meg sier jo at de ser at jeg har gått ned mye. Så vi merker kanskje ikke dette like godt selv?

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 05:39   #3
lehua768
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 2
lehua768 er på en erverdig vei

Sv: Merkes knapt :(

i utgangspunktet veldig stolt av det, men blir litt lite motivert når det ikke merkes.

lehua768 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 06:57   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Merkes knapt :(

Kjenner til det, jeg mistet motivasjonen gang på gang pga. dette tidligere og hadde nok gjort det denne gangen også om det ikke var for at jeg var vektoperert og jo ikke kunne la være å gå ned i vekt om jeg så ville, hehe. Det er grusomt, jeg merket faktisk ikke noe før jeg hadde gått ned rundt 15 kg, da viste det sånn smått i ansiktet og folk lurte forsiktig på om jeg hadde tatt av litt. Femten kilo! Nå skulle jeg jo ned en god del da, da vises det ikke så veldig i starten. Men man merker det jo selvsagt etterhvert. Bare vær obs på at av og til merker andre det før en selv, for man er så "inngrodd" i sitt gamle speilbilde at man ikke ser forskjell selv før lenge etterpå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 07:29   #5
Citami
Juniormedlem
 
Citami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 21
Citami er på en erverdig vei

Sv: Merkes knapt :(

Ja, men det var nå litt betryggende å høre andre oogså har opplevd det
Men kjipe saker.. jaja, får vel bare være tålmodig å vente...

__________________
Citami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:47   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Merkes knapt :(

Hehe, jeg har gått ned ca 18 kilo og bruker fortsatt de samme buksene som da jeg begynte. Lår og mage har bedre plass i dem enn før, men de henger på plass likevel fordi jeg har et akterspeil som åpenbart trenger mer tid på å starte krympeprosessen. I tillegg er det noe stretch i de fleste av de gamle buksene mine, og det gjør jo at det skal litt mer til før de faller av.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 11:55   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Merkes knapt :(

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kjenner til det, jeg mistet motivasjonen gang på gang pga. dette tidligere og hadde nok gjort det denne gangen også om det ikke var for at jeg var vektoperert og jo ikke kunne la være å gå ned i vekt om jeg så ville, hehe. Det er grusomt, jeg merket faktisk ikke noe før jeg hadde gått ned rundt 15 kg, da viste det sånn smått i ansiktet og folk lurte forsiktig på om jeg hadde tatt av litt. Femten kilo! Nå skulle jeg jo ned en god del da, da vises det ikke så veldig i starten. Men man merker det jo selvsagt etterhvert. Bare vær obs på at av og til merker andre det før en selv, for man er så "inngrodd" i sitt gamle speilbilde at man ikke ser forskjell selv før lenge etterpå.

Det var sånn det var med meg og, jeg bruker akkurat de samme klærne nå som for et år siden og jeg har gått ned 22kg.. Men klærne var for trange for et år siden, nå er flere av de igrunn litt for romslige.. Noen av de som kjente meg best kommenterte det etter 15-16kf, for det synes på anisiktet. Og jeg har jo gått ned 15cm i midjen. Tenker kanskje folk ikke ser det før jeg har gått ned 20kg til, om det ikke går så sakte at folk ikke ser det.
Skikkelig surt å se de sm går ned en buksestørrelse på 5kg, mens jeg som er så mye større bruker samme buksestørrelse etter å gått ned over 20kg. Men dette endrer seg etter som 10-kiloene går av.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 12:18   #8
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Merkes knapt :(

Den gangen jeg faktisk gikk ned masse tok det bortimot ett år etter at 20 kg forsvant før jeg så det selv. Jeg målte cm og tok bilder og hadde kurver og fine ting og så at tallene ble mindre og mindre, men jeg så det ikke selv i speilet i det hele tatt. Resten av verden så det jo godt, men jeg var helt blind.
Samme med nå når jeg går opp, 20 kg forskjell på vekta men jeg ser ikke det heller

Jeg trur det bare er fordi det sitter ganske dypt i oss at vi ser sånn og sånn ut. Samme med dårlige vaner og ting man bare gjør, man trur ikke at man ikke kan la vær. Endring i tankegang er veldig viktig (mener jeg da) og jeg prøver å fokusere en del på det og

Plutselig en dag våkner man opp og innser at buksene slenger jo bare, og man ser helt annerledes ut. Men akkurat hva buksene angår, jeg gikk ned litt over 20 kg og beina mine ble ikke tynnere uansett. Jeg gikk ned ovenfra og ned (noe jeg mener å ha lest er ganske vanlig), og ser fremdeles at armene er de som krymper først hvis jeg går ned. Så ta tida til hjelp og ikke gi opp, så vil du merke det etterhvert

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:17   #9
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Merkes knapt :(

Reagerte på dette jeg og... Ble skikkelig skuffa da jeg tok frem de gamle buksene mine og fant ut at de fortsatt var trange.

Det rare er at disse buksene brukte jeg når vekta var 10kg mer enn den er i dag..?

Kan det være pga økt muskelvektst i lår og rumpe..?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:48   #10
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Merkes knapt :(

Legg merke til om ikke buksene er blitt for høye i livet! Buksene passer kanskje ellers, men plutselig må man dra de lenger og lenger opp, til man plutselig kan brette livet....DA er det på tide å kjøpe ny bukser, har jeg funnet ut Det er jo så mye stretch i klærne idag, at de tilpasser seg en endret kropp. Det har demotivert meg også, men etterhvert ser man jo hvor utrolig mye bedre klærne sitter! Jeg tar f.eks. veldig sakte av på overkroppen, har gått ned 26 kg, men kan fremdeles bruke noen gamle topper. Jeg har litt brede skuldre, så jeg må fremdeles opp i størrelse 46. Føles litt kjipt, men når jeg ser gamle bilder ser jeg hvor utrolig stor forskjell det er!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:58   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Merkes knapt :(

Det spiller jo inn hvor mye man har å ta av i utgangspunktet. Ser at HI har som mål å gå ned 40 kilo, og da synes 10 kilo mindre enn ei som f.eks. bare har 15 kilo å ta av. Jeg har veldig mye å ta av selv og jeg må opp i ca 10-15 kilos vektnedgang før det egentlig synes at jeg har tatt av meg. Kjenner at klærne blir litt romsligere, men ikke stort mer enn det.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 15:26   #12
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Merkes knapt :(

Har en bukse som også er trang. Men da jeg var på mitt tyngste (+9 kilo) så var buksa ENDA trangere, bare fortrengt det litt, hehe!

Og en mulighet at man har gått ned jevnt over hele kroppen og ikke så mye der man selv ønsker.... Derfor lurt å måle cm flere steder, arm, mage, hofter, lår. Tilsammen ble det plutselig mange cm!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:10   #13
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Merkes knapt :(

Ditta har eg og opplevd, har gått ned 12kg , men merka det ikkje nokke særli på kledene og ser ikkje det sjøl..Men folk kommentera det heldivis. Las en atrikkel i mag var det vell, og der sto det om akkurat ditta, at den som sist ser forandringa e en sjøl.
Og i tilleg e det vell sånn at til meir en vege, til meir må en ned før det vises godt på klede og slik.

__________________


Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 08:14   #14
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Merkes knapt :(

Så rart at dere ikke merker så stor vektnedgang.
Trener dere noe?
Spør pga jeg selv kun har gått ned 2 kg med lavkarbo på 3-4 uker.
Men jeg har trent veldig mye og buksene mine har blitt så vide over rumpa og i livet.
Føler meg tynnere også og for et par dager siden fikk jeg en kommentar på at jeg har gått mer ned i vekt

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 09:23   #15
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Merkes knapt :(

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det spiller jo inn hvor mye man har å ta av i utgangspunktet. Ser at HI har som mål å gå ned 40 kilo, og da synes 10 kilo mindre enn ei som f.eks. bare har 15 kilo å ta av. Jeg har veldig mye å ta av selv og jeg må opp i ca 10-15 kilos vektnedgang før det egentlig synes at jeg har tatt av meg. Kjenner at klærne blir litt romsligere, men ikke stort mer enn det.

Det er sant, det neste 10 kg som jeg tar av, vil nok vise mer enn de 10 første- så gleder meg til å bli kvitt de neste nå.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 09:42   #16
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Merkes knapt

Jeg begynte på lavkarbo/ketolyse jan2011 og har på det minste gått ned 9,8 kg. Går mye opp og ned for øyeblikket.

Men det jeg skulle si er at etter at jeg mistet de første 5 kg, så merket jeg det veldig på klærene. Klærene ble mer romslig rundt magen.
Har merket at rumpa har blitt noe mindre, da den har fått bedre plass i jeansen min. De andre buksene jeg har har jeg måtte brette rundt livet.
Jeg har minka med ca 40 cm(måler meg bare på 4 steder på kroppen) siden januar.

ps: trener ikke.

Måler du deg?

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:57   #17
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Merkes knapt

Jeg hadde mye i utgangspunktet, men kjøpte ikke nye bukser før jeg hadde gått ned 20 kg. Hos meg så folk det ettet 10 - 15 kg, men det var bare på overkroppen.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor på kroppen merkes vekttapet først? Mamzen5 Generell diskusjon 25 14-01-09 16:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no