Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

For høyt blodsukker? Hvorfor?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-08, 21:50   #1
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

For høyt blodsukker? Hvorfor?

Var hos legen i forrige uke og fikk tatt blodprøver. Fikk plutselig brev i posten i går om at jeg måtta ta kontakt da prøvene viste at langtidssukkeret var vel høyt Herlighet, har jo aldri vært plaget med for høyt blodsukker jeg. Dette skjønner jeg altså bare ikke.

Så jeg lurer på om dette kostholdet kan ha ført til dette? En sykepleier nevnte noe om at kombiasjonen fett og sukker/karbo kan føre til stigning i blodsukkeret?

Tenker jo at det ikke er så mye jeg kan gjøre annerledes med kosten for at dette skal bli bedret heller da, da måtte jeg jo sluttet totalt med karbo. Hmmmm, noen som forstår dette da?

Og kolesterolet var på 5.5. Det dårlige var på litt over 4, mens det gode var på 1.3. Er dette også galt eller??? Og hva kan jeg evt. gjøre med det?

Et spørsmål til også. Kan cola llight o.l føre til stigning i blodsukker selv om det er kunstig søtet?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 23:06   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For høyt blodsukker?? Hvorfor??

Jeg har Dia2, men langtidsukkeret mitt har alltid vært ganske så bra.

Stresser du mye? Stress kan føre til høye blodsukkernivåer og gi utslag over tid.
Diabetes i familien? Insulinresistens?
Man kan gå lenge med fint blodsukker før det slår ut i for høyt dersom man har insulinresistens.

Søtningsstoffet i Cola light skal ikke gi økning i blodsukker.

Jeg er også sykepleier og har ikke hørt/lært/erfart at fett og karbo skal gi noe annet enn vanlig utslag på bls.
Selv kunne jeg gå ned i medisinmengde (Metformin) ganske drastisk etter at jeg begynte på ketolyse.

Dette ble litt kaotisk, er nok litt trøtt, men håper du fikk litt svar!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OL "sukker" og blodsukker stigning Distrea Generell ernæringsdebatt 2 24-02-08 21:04
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Hvorfor katter ikke liker karbo MHM Lavkarbo generelt 1 27-07-05 13:41
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no