Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det bare meg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-10, 20:09   #1
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Er det bare meg

som ikke går ned i vekt eller?
Skjønner ikke hva jeg gjør feil denne gangen.. Men kanskje det er fordi det er andre gang? Forrige gang så gikk det kjempebra..
Nå har jeg kutta Hildeborgbrødet, kutta fløte, rømme og ost.. Men enda ingenting skjer.. Hmm.. Drikker MYE vann (sikkert 3 liter til dagen)..
Jeg gjør det jo ikke på annen måte enn forrige gang, og da gikk det jo på ned liksom..?

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:12   #2
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Er det bare meg

Hehe.. Altså.. Ser nå at det blei litt feil skrevet.. For jeg HAR gått ned litt, men veeeeldig lite har skjedd de siste ukene.. Og jeg går jo inn i cm, så jeg er jo fornøyd liksom..! Men dette med vekta er og veldig viktig for meg..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:23   #3
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det bare meg

2 gang på ketolyse her også. Kommer meg ikke ned i vekt, bare de gangene jeg spiser unormalt lite, og det sier jo seg selv at jeg ikke vil eller klarer i lengden :/

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:50   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare meg

De to vanligste problemene ved runde 2 er nok enten at man tror man kan det, og begynner å ta snarveier litt for tidlig, eller at kroppen kjenner igjen hva som skjer og ikke vil la seg lure denne gangen.
I begge tilfeller kan det være lurt å ta et par uker med streng induksjon f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:09   #5
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Er det bare meg

Men hvor streng? Jeg spiser bare kjøtt og grønnasker og egg pr i dag. Har kutta brødet og rømmen, fløten og alt sånt.. Bruker bittelitt i middag av og til.. Drikker og BARE vann.. Det kan jo hende nå at siden jeg stresse litt med dette, at det er det og som er grunnen.. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg da skal gjøre det med den strenge induksjonen.. Hva skal jeg unnlate da i en streng induksjon?

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:13   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare meg

Det kan jo være at du faktisk spiser for lite.

Her er forøvrig informasjon om induksjonen: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:16   #7
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Er det bare meg

Ja, vet du det tenkte jeg litt på i dag.. Men jeg syns jeg spiser meg god og mett 3-4 ganger om dagen, så har liksom ikke tenkt mye på det.. Men tusen hjertelig for link!

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 07:04   #8
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det bare meg

Spørs om du ikke spiser for lite fett?Holder på med ketolyseboka nå - og ett av begynnerfeilene som listes opp er nettopp at man ikke spiser nok fett. Ville gått tilbake til å spise fløte, ost, rømme etc.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 07:34   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det bare meg

Jeg har begynt å gå ned etter lang tid uten at vekten rikket seg. Det jeg har gjort anderledes er at jeg spiser ektremt mye fett. Har ett stort måltid om morningen og så pøser jeg på med cocosa i teen utover dagen. Jeg spiser mindre både karbohydrater og proteiner enn jeg pleide. Etter denne heftige frokosten er jeg ikke sulten igjen før i 5 - tiden. Fyller på med litt mat, men orker som regel ikke så mye da. Etter at jeg fant ut dette har vektene begynt å rase nedover. Lykke til med deg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 09:50   #10
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Er det bare meg

Takk takk..! Ja, fettet jobber jeg litt med for å få i meg.. Bruker smør til alt, men det utgjør kanskje ikke så mye i løpet av dagen.. Og ja, litt av fettet forsvinner med rømmen og det, men fikk et tips om at de kunne være sånne partystoppere.. Ost og feks.. Og der og er det jo litt fett liksom..
Men cocosa i teen? Er det godt da? Ser for meg at det glinser sånne oljeflak på toppen.. Hehe.. Uff.. Bruker man det som søtning da?

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 10:46   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er det bare meg

Skaldeman snakker om å tenne "fettbålet".
Spise minimalt av alt det som påvirker blodsukkeret, holde øye med proteinene (overskudd kan bli til blodsukker) og ellers pøse på med fett, for at kroppen ikke skal ha annet valg enn å brenne fett og for at den skal skjønne at den kan brenne fett uten fare.
Han skriver om at så lenge kroppen da har god tilgang på energi (les : fett) så vil den ikke være redd for å slippe på lagret kroppsfett.

Det kan sammenlignes med at hvis du har mye penger så sitter kanskje pengebruken litt løsere, du er ikke redd for at det skal gå tomt, og du er rausere enn du ville vært med lite penger.
Har man lite penger så vi man spare og posjonere ut til det som er strengt nødvendig.

Men når kroppen har godt tilgang på fett (les: i kosten også), og nesten bare får fett å brenne, ja da kan den koste på seg å kvitte seg med noen overflødige kilo.
I annet fall vil den holde igjen.

Skaldeman og Ketolyse er jo ikke heeeeelt det samme, men veldig likt er det jo, og mekanismene i kroppen er jo de samme.

Han skriver at etter at man har tent fettbålet skikkelig, så kan man moderere seg litt, for da brenner det så godt likevel.
Det handler altså om å TENNE fettbålet, få det til å brenne.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 10:47   #12
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er det bare meg

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

Takk takk..! Ja, fettet jobber jeg litt med for å få i meg.. Bruker smør til alt, men det utgjør kanskje ikke så mye i løpet av dagen.. Og ja, litt av fettet forsvinner med rømmen og det, men fikk et tips om at de kunne være sånne partystoppere.. Ost og feks.. Og der og er det jo litt fett liksom..
Men cocosa i teen? Er det godt da? Ser for meg at det glinser sånne oljeflak på toppen.. Hehe.. Uff.. Bruker man det som søtning da?

Cocosa i teen smaker INGENTING (hvis du bruker den rette varianten cocosa) jeg har prøvd.
Jeg var skeptisk, men det var faktisk ikke ille, selv om man SÅ fettet i teen.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 10:51   #13
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare meg

Jeg gikk først ned noen kilo nå på andre runde (vann). Deretter sto jeg på stedet hvil to-tre uker, før det løsnet. Jeg har lagt til mer fett tror jeg, bl.a. lager jeg kakao av eggemelk innimellom, da kan jeg jo pøse på med fett, og ta i en dæsj fløte også

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:41   #14
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Er det bare meg

Tusen millioner takk for gode tips og råd..
Da får jeg skaffe meg cocosa i dag da, og sette i gang..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 20:29   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det bare meg

Det finnes også mange oppskrifter her inne med Cocosasjokolade, hvis du kan ha det?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 20:39   #16
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det bare meg

Jeg er på runde 3! Første uken gikk bra, så fikk jeg mensen og gikk opp 200 gr, men denne uken gikk jeg ned 1,4 kg. Litt i overkant mye syntes jeg, men jeg er flink til å få i meg fett.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 20:59   #17
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Er det bare meg

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg har begynt å gå ned etter lang tid uten at vekten rikket seg. Det jeg har gjort anderledes er at jeg spiser ektremt mye fett. Har ett stort måltid om morningen og så pøser jeg på med cocosa i teen utover dagen. Jeg spiser mindre både karbohydrater og proteiner enn jeg pleide. Etter denne heftige frokosten er jeg ikke sulten igjen før i 5 - tiden. Fyller på med litt mat, men orker som regel ikke så mye da. Etter at jeg fant ut dette har vektene begynt å rase nedover. Lykke til med deg.

Hva spiser du til frokost og hvor mye?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 22:27   #18
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det bare meg

Jeg spiser faktisk rent spekk. Det høres sikkert ille ut, men det fungerer for meg. 100 - 200 g er nok. Hvis jeg får lyst på, så tar jeg ett egg eller litt kjøtt. Men ikke hver dag. Spiser til jeg føler med skikkelig mett på morningen. Det skal ikke så mye til for å fylle opp igjen i løpet av dagen før man blir mett igjen. Metthetsfølelsen varer lenge. Jeg tror hemmeligheten med vektnedgang er at man ikke greier å spise så mye kalorier i løpet av en dag når det er nesten bare fett. Jeg har vært i ketose mer eller mindre sammenhengende i 2 år. Vekten har stått stille lenge. Jeg tror at grunnen til at vekten har stått i ro er at jeg har spist for mye protein. Jeg trodde at jeg gjorde alt rett.

Grunnen til at jeg startet med dette var at jeg leste et innlegg av Fetpåmidten som skrev at overgangshodepinen man får når man går inn i ketose handler om at man spiser for mye protein. Jeg hadde glidd ut av ketose og grudde med til hodepinen jeg alltid pleier å få når jeg skal inn i ketose. Når jeg skulle ha lite karbohydrater og skulle kutte ned på protein, så var det fett igjen da. Det hjalp faktisk. For første gang gikk jeg inn i ketose uten å få hodpine. Ja, og så oppdaget jeg at dette faktisk også førte til at jeg gikk ned i vekt. Og da ble jeg selvfølgelig veldig fristet til å fortsette. Det er litt lite variert kost, så jeg er nøye med å ta alle vitaminene.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 08:42   #19
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er det bare meg

Pearl: For mye fett i kosten kan også føre til stillstand i vekt.
Da brenner kroppen kun det fettet som finnes i kosten, det finnes jo ingen grunn til å brenne kroppsfett når kroppen får nok gjennom maten.
Altså kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt hvis man spiser for mye fett.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 11:36   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare meg

Dreamy: Nå sier Pearl at dette var det som fikk henne til å gå ned i vekt igjen, da. Jeg tror også det ligger mye i det hun ellers nevner med at det er begrenset hvor mye fett man kan spise, i og med at det er såpass mettende, at man kanskje får et slags kaloriunderskudd. Fett brukes til mange prosesser i kroppen, ikke bare næring. Du sier i en annen tråd at man ikke skal spiser for mye protein heller, for det kan øke blodsukkeret ved omdanning. Hva sitter man igjen med da, om man skal følge rådene dine? Karbohydrater?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 12:12   #21
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er det bare meg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dreamy: Nå sier Pearl at dette var det som fikk henne til å gå ned i vekt igjen, da. Jeg tror også det ligger mye i det hun ellers nevner med at det er begrenset hvor mye fett man kan spise, i og med at det er såpass mettende, at man kanskje får et slags kaloriunderskudd. Fett brukes til mange prosesser i kroppen, ikke bare næring. Du sier i en annen tråd at man ikke skal spiser for mye protein heller, for det kan øke blodsukkeret ved omdanning. Hva sitter man igjen med da, om man skal følge rådene dine? Karbohydrater?

Ja, jeg vet at Pearl skrev det, og etter hva jeg har erfart selv og lest, så må det skikkelig med fett til i kosten for å få i gang fettforbrenningen, for mange i det minste, og kanskje særlig i situasjoner hvor kroppen tviholder på overskuddsfett.
It makes sence det Skaldeman skriver om å tenne "fettbålet", med fett i kosten, for at kroppen skal skjønne at den ikke trenger å spare på kroppens overskuddsfett.
Når bålet vel brenner godt så trenger man ikke fyre like hardt med fett (kroppen går på skikkelig fettforbrenning) for at bålet skal brenne godt.
Da vil for mye fett i kosten gjøre at kroppen ikke lengre trenger å hente fra overskuddsfettet for å få energi.

Man sitter ikke bare igjen med karbohydrater hvis man skal følge rådene mine, det blir å overdrive synes jeg, for jeg snakker om overskudd av fett og proteiner i kosten. Det er jo ikke snakk om å ikke spise det :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 18:41   #22
fett å være slank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 10
fett å være slank er på en erverdig vei

Sv: Er det bare meg

Jeg føler heller ikke at det sker noe. Holder meg i ketose, men intet skjer etter 6 uker. Så leser jeg på andre tråder at noen ikke kan spise meieriprodukter??? HJELP hva skal jeg da spise... ELSKER min ost, men kan det evt være årsaken??
Ligger mellom 13-.16 gram KH pr dag, for å komme opp i nok fett må jeg "desverre" noen ganger(ofte...) spise baconcrisp, for syns det er vanskelig å få i meg nok fett.

Kanskje det er det som går feil... eller
pyhh er litt oppgitt nåm har før vært 6 mdr på GR og tapte hele 5 kg.. ja nemlig hehe, så begynner å føle meg så rådløs som dengang..

fett å være slank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no