Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvor mye kan cocosa fikse?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 17:50   #1
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Hvor mye kan cocosa fikse?

Jeg har et eksperiment på gang

Lenge drakk jeg eggemelk med cocosa hver morgen,men den 22 Januar var jeg lei og begynte med smoothie.Noen dager etterpå begynte knærne å verke og jeg kan ikke skjønne hvorfor ,de har blitt verre for hver dag ,jeg sliter med å gå i trappa og jeg PLAGES,kom plutselig på at jeg har glemt cocosa`n !så nå har jeg tatt dosen oppi kaffe med fløte,blir spennende å se om smertene blir borte nå


Før jeg begynte på lavkarbo hadde jeg store smerter i knærne(og resten av kroppen pga fibro),og disse forsvant,men jeg husker ikke når knesmertene forsvant i forhold til når jeg begynte med cocosa Min kjære mamma sier at det er så mange fordeler med denne oljen at jeg bør få i meg 1-2 ss hver dag,men som sagt gikk det i glemmeboka når jeg slutta med eggemelk ,så nå skal jeg ta den anbefalte dosen og se om smertene gir seg....håpe håpe

Hva tror dere ? er denne oljen så vidunderlig ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 17:52   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Disiplene sier så

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 17:57   #3
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Disiplene sier så

Det vil jeg vel finne ut av i løpet av noen dager ,når jeg tenker etter spennende er det ihvertfall

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 17:59   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

http://www.organicfacts.net/organic-...conut-oil.html

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 18:00   #5
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg har et eksperiment på gang

Lenge drakk jeg eggemelk med cocosa hver morgen,men den 22 Januar var jeg lei og begynte med smoothie.Noen dager etterpå begynte knærne å verke og jeg kan ikke skjønne hvorfor ,de har blitt verre for hver dag ,jeg sliter med å gå i trappa og jeg PLAGES,kom plutselig på at jeg har glemt cocosa`n !så nå har jeg tatt dosen oppi kaffe med fløte,blir spennende å se om smertene blir borte nå


Før jeg begynte på lavkarbo hadde jeg store smerter i knærne(og resten av kroppen pga fibro),og disse forsvant,men jeg husker ikke når knesmertene forsvant i forhold til når jeg begynte med cocosa Min kjære mamma sier at det er så mange fordeler med denne oljen at jeg bør få i meg 1-2 ss hver dag,men som sagt gikk det i glemmeboka når jeg slutta med eggemelk ,så nå skal jeg ta den anbefalte dosen og se om smertene gir seg....håpe håpe

Hva tror dere ? er denne oljen så vidunderlig ?

Du kan jo putte den i smoothien også

"Den er også ideell i smoothies, husk bare på å tilsette den mot slutten av mosingen, ellers vil kokosfettet skille seg ut."

Og ja, jeg tror at det kan være cocosaen som har fikset smertene dine. Og håper du gir en tilbakemelding hvis det viser seg at det har effekt at du begynner igjen.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 18:06   #6
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Du kan jo putte den i smoothien også

"Den er også ideell i smoothies, husk bare på å tilsette den mot slutten av mosingen, ellers vil kokosfettet skille seg ut."

Og ja, jeg tror at det kan være cocosaen som har fikset smertene dine. Og håper du gir en tilbakemelding hvis det viser seg at det har effekt at du begynner igjen.

Ja håpet at den kunne puttes i smoothien,var bare at jeg ikke tenkte på det,siden jeg alltid har rapsolje oppi,tusen takk for tipset

Skal gi tilbakemelding

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 20:08   #7
SusanG
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 65
SusanG er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Er det bare Virgin oljen dere bruker i drikke, eller kan man bruke den andre også?

__________________



Ole Brumm, Om ikke å gi opp:
Hvis hyssingen ryker, prøv en ny
SusanG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med innslag av supermat og rawfood Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:28   #8
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Tusen takk for linken skal ta 1-2 ss HVER dag og ikke slurve med det igjen

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:30   #9
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av SusanG, her.

Er det bare Virgin oljen dere bruker i drikke, eller kan man bruke den andre også?

Jeg bruker den med kokossmak i drikke (den grønne),og den brune til steking. Trur det var noe med at den med smak kunne få ødelagte næringsstoffer ved høy varme men om den heter virgin olje aner jeg ikke, bare spiser/drikker den jeg hehe

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 22:14   #10
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Oi, spennende saker dette! Du får være flink til å holde oss oppdatert, og så skal jeg umiddelbart begynne å bli flinkere til å ta Cocosaen min regelmessig! Har fibromyalgi selv også, så det kan jo ikke skade

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 22:19   #11
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Oi, spennende saker dette! Du får være flink til å holde oss oppdatert, og så skal jeg umiddelbart begynne å bli flinkere til å ta Cocosaen min regelmessig! Har fibromyalgi selv også, så det kan jo ikke skade

Ja gi det et forsøk jeg tok 1 ts morgen og kveld,men hørte at man skulle få i seg 1-2 ss,så da går jeg for det...

Jeg var 50 % ufør pga fibro og er nå 100 %frisk,men det er ikke en garanti for alle Uansett er det verdt å prøve og tilbakemelding skal dere få

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 22:23   #12
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Akkurat sånn tenker jeg også; det er verdt et forsøk! Jeg føler jo at lavkarbokostholdet hjelper på - eller, jeg føler ikke at det hjelper mens jeg er midt oppi, men siden jeg blir myye verre om jeg ikke spiser lavkarbo, så skjønner jeg jo at forbedringene sniker seg innpå meg

Og hey - om det å putte en skje Cocosa i et par av dagens kaffekopper kan bidra til å gjøre hverdagen lettere, så hvorfor ikke gi det en sjanse? I say yes!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:04   #13
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av SusanG, her.

Er det bare Virgin oljen dere bruker i drikke, eller kan man bruke den andre også?

Det kan man gjøre som man vil med. Er ikke alltid jeg ønsker kokossmak i det jeg drikker, så da går jeg for den andre

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:51   #14
SusanG
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 65
SusanG er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Tusen takk for svar Da prøver jeg med den. Er ikke sånn superglad i kokos smak. Spiste meg kvalm på en kokoskake en gang og etter det....

__________________



Ole Brumm, Om ikke å gi opp:
Hvis hyssingen ryker, prøv en ny
SusanG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med innslag av supermat og rawfood Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 00:10   #15
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av SusanG, her.

Tusen takk for svar Da prøver jeg med den. Er ikke sånn superglad i kokos smak. Spiste meg kvalm på en kokoskake en gang og etter det....

Been there, done that

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:00   #16
melon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
melon er ny på veien

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Otika, hvordan går det med knærne dine etter at du startet opp med cocosa igjen?

melon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:17   #17
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Ja?? Hvordan går det, otika??

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 15:10   #18
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

De har vært litt opp og ned siste dagene,men er mye bedre nå MEN jeg har også begynt på 600 mg magnesium rett før leggetid og det "kan" jo selvsagt påvirke resultatet .Tatt magnesium siste 2 kveldene pga skikkelig verkende legger hele natta,det er nå booooorte og da satser jeg på at en kombinasjon av dette var skikkelig lurt. Kommer ikke til å slutte med noen av delene

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 15:18   #19
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

De har vært litt opp og ned siste dagene,men er mye bedre nå MEN jeg har også begynt på 600 mg magnesium rett før leggetid og det "kan" jo selvsagt påvirke resultatet .Tatt magnesium siste 2 kveldene pga skikkelig verkende legger hele natta,det er nå booooorte og da satser jeg på at en kombinasjon av dette var skikkelig lurt. Kommer ikke til å slutte med noen av delene

Jeg har begynt både med Cocosa, magnesium og linfrø grunnet diverse saker. Hva som virker vet ikke jeg heller, men satser på å fortsette med alle

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 15:25   #20
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Jeg har begynt både med Cocosa, magnesium og linfrø grunnet diverse saker. Hva som virker vet ikke jeg heller, men satser på å fortsette med alle

Jeg tør ikke å slutte ihvertfall

Linfrø bruker jeg i bakst men merker ikke at jeg flyr noe mere på do,men i går tidlig etter dosen med magnesium fikk jeg 2 turer på rappen hehe,men i dag var alt som normalt igjen..Sliter med å få i meg cocosan (den med smak) så den blander jeg i 1 dl varm soyamelk og litt søtning,smaker kjempe godt og da får jeg la være å tenke på at soya ikke er så bra... Cocosa er sikkert mye viktigere å få i seg

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 15:51   #21
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg tør ikke å slutte ihvertfall

Linfrø bruker jeg i bakst men merker ikke at jeg flyr noe mere på do,men i går tidlig etter dosen med magnesium fikk jeg 2 turer på rappen hehe,men i dag var alt som normalt igjen..Sliter med å få i meg cocosan (den med smak) så den blander jeg i 1 dl varm soyamelk og litt søtning,smaker kjempe godt og da får jeg la være å tenke på at soya ikke er så bra... Cocosa er sikkert mye viktigere å få i seg

Jeg har jo brukt soyamelk uten sukker i smoothiene mine... men har skjønt at jeg kanskje bør oppdatere meg på soyafronten. Hva er galt med Soya?

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:40   #22
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Jeg er faktisk ikke sikker,noe med hormonene som kan slå krøll på seg,og gutter bør vel ikke drikke det,men som sagt så veit jeg ikke helt hvorfor

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:46   #23
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Jeg har jo brukt soyamelk uten sukker i smoothiene mine... men har skjønt at jeg kanskje bør oppdatere meg på soyafronten. Hva er galt med Soya?

Inneholder balnt annet masse gotitrogener som senker stoffskifte. Påvirker østrogen i kroppen blabla... Google the truth of soy

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:52   #24
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Jeg har selv ment at noe må ha forstyrret hormonene.... Men like gjerne alt godteriet altså. Men jeg har hatt masse kviser, som jeg aldri har vært plaget av før og som har vært skikkelig plagsomme og vonde. Men heldigvis for det meste i hårfestet og hodebunnen, så ikke spesielt synlige. Jeg får se hva jeg finner.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 17:57   #25
SusanG
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 65
SusanG er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan cocosa fikse ?

Soya er også bra for kroppen. Sto mye fint om den i boken Mat mot kreft. Så det er vel som med så mye annet, bra i moderate mengder.

__________________



Ole Brumm, Om ikke å gi opp:
Hvis hyssingen ryker, prøv en ny
SusanG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med innslag av supermat og rawfood Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vil noen som kan ketolyse fikse på min dagsmeny? MissyMiss Ketolysekuren 7 30-03-10 16:01
Hvor får jeg tak i cocosa? MoaMoa Spørsmål og svar 3 29-10-08 21:30
Hvor får jeg kjøpt Cocosa? Hannehk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 30-08-08 21:15
Hvor mye Cocosa?? Tiril77 Kosttilskudd 18 03-02-06 12:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no