Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Jeg sprekker hver helg nå !!!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-05, 22:53   #1
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Jeg sprekker hver helg nå !!!

med vin, sjokolade eller potetgull........
Jeg var en skikkelig sjokoladefreak - helt håpløs. Det har heldigvis godt over - og yoppi for det !!

MEN nå er jeg så sugen på potetgull - salt potetgull. Bare MÅÅÅÅÅ ha hver helg.
Kan det bety at jeg spiser for lite salt eller noe sånt ? Eller er det bare null beherskelse ??

Æsj...

Er ellers fornøyd med kostholdet, går fortsatt på Atkins induksjon. Så lurer jeg på hvor mye jeg ødelegger ved å drikke 3-4 glass vin og spise potetgull hver helg.....

Nå skal jeg på ferie og er ganske så redd for at jeg kommer til å sprekke noe skikkelig....

Sprekker dere ??? I så fall - hvor ofte skjer det og hvor lang tid tar det før dere er i ketose igjen og back on track ???

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 23:05   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det er vel ikke det heldigste du kan gjøre på induksjonen da, men kan du ikke sprekke på salte peanøtter eller baconsvor da?

Når du skal på ferie, kan ikke du lage en liste for deg selv over "lovlige sprekker" som bacongull, salte peanøtter (og annen blandet nøtteblanding fra nøttefabrikken,- sånn som kommer i løs vekt) Det er MYE bedre at du koser deg med slikt enn karbohydratrikt snacks.

Lykke til!

har du forresten tenkt på hva det er som får deg så sugen hver helg?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 23:06   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sprekk

Cravings er ofte et tegn på dårlig blodsukkerkontroll... Kanskje du spiser for lite fett? Hvis du gjennomfører induksjonen riktig, og spiser nok fett, så skal du ikke ha så mye cravings. Jeg regner med at du er sugen på potetgull på grunn av sukkeret... (Eller kan du bytte ut potetgullet med f.eks salami?) Og, ja hvis du hiver innpå med masse potetgull, kan det hende at du må begynne helt på nytt igjen. Går du over 200 gram carbs på en dag, så er du nesten garantert ute av ketosen. (Litt avhenging av når, i hvilken form, og sammen med hva men...) Over 100 gram, må du skjerpe deg veldig de neste tre-fire dagene i alle fall. Altså... potetgull er det siste jeg ville ha spist. Sjokolade kan gå an så lenge det er alene, og du ikke spiser noe annet etterpå. Men uansett bør du ikke ha cravings. Det er ikke et godt tegn tror jeg.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 23:09   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Nøtter...

Vel... Nøtter kommer vel muligens inn under kategorien karbohydratrikt snacks. Det er mer carbs i mandler enn i appelsin f.eks. Men så klart, bedre enn sjokkis og pogull. I begynnelsen er egentlig alt sånn fy-fy. Du bør klare å holde deg i skinnet hvis du heller på med nok olivenolje.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 23:22   #5
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Takk for fine svar !!

Skal ta meg selv i nakken og tenke at helg og kos ikke behøver være med snop eller et eller annet "godt".
Hjalp ikke akkurat at jeg var syk og mistet matlysten helt, men det er vel mest en dårlig unnskyldning

Skal huske peanøtter og baconsvor hvis det blir krise - tar med meg noen Atkins barer også, bare i tillfelle.

God påske jenter og takk igjen for svar, det er flotters

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 23:28   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Vel... Nøtter kommer vel muligens inn under kategorien karbohydratrikt snacks. Det er mer carbs i mandler enn i appelsin f.eks.

Nøtter er balanserte i seg selv fordi de har både fett, proteiner og karbohydrater. Jeg vil si det er et mye bedre alternativ enn chips. Appelsin er liksom bare sukker og vitaminer..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 23:47   #7
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Hvis det er helt umulig å unngå sprekken, må det skadebegrensing til. Noen forslag fra mine egne strategier.

Bruk sjokolade som er så mørk at den er neste bitter. Det gir sjokoladekicket, men minimalt med karber. 85% for eksempel.
EN boks med macademianøtter, og ikke noe annet snop til deg. Macademianøtter er svært rike på fett, og bedre på induksjon enn de fleste andre.
Rødvin. Ett eller to glass tørr rødvin, ikke mer.
Men før alt dette: spis deg skikkelig mett på mat du vet du har lov til å spise. Hvis du blir så sugen fordi du sitter oppe senere enn ellers i lag med venner, spis senere på dagen enn ellers i uken.

Og pass på å unne deg noe veldig godt som du vet du kan spise. Noe luxuriøst og lekkert, gjerne uvanlig. Eller kanskje noe salt du kan sitte og plukke på? Reker er helt topp helgemat for meg - har noe mellom fingrene, bruker lang tid på å renske og spise dem, kan hive innpå så mye jeg bare vil uten at det gjør noe for dietten, og kan dele det med andre, slik at det er sosialt. Deilig!

Lykke til!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 23:48   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

God påske

Jo takk, men jeg er ikke jente.

Tja... men er det noen fordel å få i seg masse fett og proteiner, hvis det i tillegg kommer sammen med sukker? Er det ikke bedre å spise bare en teskje sukker, enn å spise en teskje sukker blandet ut i smør? Jeg vet ikke helt hva jeg tror om det her.

Jeg er enig i at nøtter er sunnere enn appelsin. Appelsin er jo ikke sunt i det hele tatt. Pecannøtter er det jo også veldig lite sukker i... men jeg tror man skal være litt forsiktig med å regne nøtter som karbo-fattig mat i begynnelsen av dietten.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 22-03-05, 08:03   #9
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

uff må slutte med de sprekken i helgene altså ødeegger jo for hele uka da sikkert.....skal du ah peanøtter nabefaler jeg RIMI sine,,,er kun 8.5 karbo i de,,og baconsnacks(fra coop,mega ol) er det o karbo i,,,,,prøv å finne noe anna istedenfor potetgullet.....skjønner det ikke er så lett....men skal du ned i vekt så har du jo ikke så mye valg......ønsker deg lykke til........håper du finner deg noen alternativer som funker for deg.....og ha en toppers påske

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no