Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Magnesium HURRA

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-11, 18:49   #1
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Magnesium HURRA

Nå har jeg våknet med hodepine som har vart utover dagen i over en uke. I dag var det værre en noensinne
Så jeg sendte mannen ut for å handle magnesiumtabeletter siden jeg har lest så mye om det her inne i forb hodepine og søvnvansker.
To tabeletter som var anbefalt døgndose 600mg ble raskt skyllet ned med vann .......
og etter en stund avtok hodepinen gradvis
og nå er den helt borte
Jeg er spent på morgendagen....
Men lurer på en ting som jeg håper på å få svar på her:
Jeg har store problemer med å sovne og våkner flere ganger i løpet av natten. jeg kan ligge våken opptil flere timer selv om jeg er kjempetrøtt og sliten.
Jeg har lest her inne at magnesium også hjelper på søvnvansker.
Spiller det noen rolle når på døgnet tablettene taes?
Og hvis det er best på kvelden, kan jeg ta 2 tabletter til i kveld da?
Er det farlig å ta mere tabeletter enn anbefalt dose?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 19:00   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium HURRA

Magnesium er litt muskelavslappende og kan hjelpe på innsovning. Denne effekten gjør at mange ønsker å ta dem på kveldstid. (Jeg har ikke fått den effekten og tar magnesium "når det passer".)

Du kan nok ta 2 tabletter om du ønsker en periode, men å overskride anbefalt døgndose over lenger tid er ikke å anbefale. Magen vil også kunne si ifra at det blir "nok".

Om du tenker for søvnen sin del så vil jeg råde deg til å ta én... og ha et glass vann og en tablett til liggende på nattbordet. Så trenger du ikke å spise deg til diarré uten å ha forsøkt med "minste" dose først.

Ellers er det viktig å roe ned og unngå stress og oppkvikkende midler (som kaffe eller svart te) før sengetid. Videre hjelper det å få en god dose dagslys på dagtid og å unngå sterk, kunstig belysning seint på kvelden. (OG det gjelder både TV og PC!) Ta heller et varmt bad, gjerne med en bok og litt dempet belysning, puss tennene og kryp i seng uten å slå på sterkt lys på veien. OG ... ikke ligg og tenk på ting. Bare slapp av, kjenn kroppen synke ned i madrassen og konsentrer deg om hvor tung kroppen kjennes... Jada - jeg vet det høres ut som svada... Men jeg vet også at det faktisk hjelper. Og at det krever litt øvelse.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:24   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magnesium HURRA

Jeg tar 200 mg morgen, midt på dagen og før soving. Utenom måltider. Om du får diare er det tegn på at noe ikke er tatt opp i kroppen enten fordi den har fått nok eller fordi man har brukt en type magnesium som ikke har godt opptak.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:56   #4
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Magnesium HURRA

Da jeg slet med søvnvansker så fikk jeg råd om å trene hardt før sengetid og ekatra magnesium. Det gikk ikke mer enn noen få dager før jeg fikk sove. Om det hjelper mot å våkne hele tiden vet jeg ikke, men verdt et forsøk i alle fall.
Går nå tilbake til normal dose magnesium, da det virket avførende på meg (ketolyse magnesium)

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 00:01   #5
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Magnesium HURRA

Jeg tar anbefalt dose på kvelden, blir så trøtt av de at det hadde vært umulig å ta de på dagen..

Anbefaler deg å ikke ta mer an det som står på boksen, jeg greide å ta for høy dose noen dager og blei skikkelig stiv i kroppen, greide ikke bøye meg for å ta på meg skoa engang

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 00:52   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magnesium HURRA

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Jeg tar anbefalt dose på kvelden, blir så trøtt av de at det hadde vært umulig å ta de på dagen..

Anbefaler deg å ikke ta mer an det som står på boksen, jeg greide å ta for høy dose noen dager og blei skikkelig stiv i kroppen, greide ikke bøye meg for å ta på meg skoa engang

Stiv? Det er motsatt man skal føle seg om man har fått for mye,da. Kalsium har den effekten, ikke magnesium. Det kan ikke ha vært magnesium som var årsak. Hva slags magnesium tok du?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:20   #7
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Magnesium HURRA

Yepp, Blei helt stiv og når jeg slutta med det et par dager så gikk stivheten ut .. Health Wnc heter merket. På boksen står det magnesium caps.. Er kjøpt i Sverige...

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:26   #8
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Magnesium HURRA

JIPPI TJOHEI! Gjett hvem som våknet UTEN hodepine

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:25   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magnesium HURRA

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Yepp, Blei helt stiv og når jeg slutta med det et par dager så gikk stivheten ut .. Health Wnc heter merket. På boksen står det magnesium caps.. Er kjøpt i Sverige...

Står det innhold? Fant ikke på nettet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hurra hurra! Hva kan jeg lage? Nurse Ketolysekuren 18 14-02-11 22:34
Hurra hurra hurra! Første 10 kg borte marjusen Ketolysekuren 32 13-10-10 22:24
Magnesium Snorkfrøken__ Lavkarbo generelt 14 29-08-10 20:04
Magnesium Superteddy Ketolysekuren 5 21-02-10 11:23
HURRA HURRA HIPP HIPP HURRA Jeg ser 8-tallet!! donjuanwannabe Atkins kosthold 7 04-04-04 20:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no