Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Gått meg litt vill i alle råd og tips

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-13, 19:19   #101
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Tok du vitamintislkudd mens du spiste lavkarbokost?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:23   #102
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tok du vitamintislkudd mens du spiste lavkarbokost?

Ja jeg tok magnesium og multivitaminer.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 20:06   #103
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

?..... Så for meg er d rette å spise et vanlig kosthold for resten av livet. Det har også med at da kan jeg spise den maten jeg har lyst på i moderate mengder. .

i
Hva er et vanlig koshold for deg...og hvorfor fortsatte du kke med det?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 20:09   #104
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

i
Hva er et vanlig koshold for deg...og hvorfor fortsatte du kke med det?

Ja, og da kan man jo også undres på hvorfor hun er på et lavkarboforum og ikke GRforum?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 20:30   #105
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

i
Hva er et vanlig koshold for deg...og hvorfor fortsatte du kke med det?

Har svart 1000 ganger på hva et vanlig kosthold for meg er lenger opp her. Ble jo nyskjerrig på lavkarbo da vet du.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 20:34   #106
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ja, og da kan man jo også undres på hvorfor hun er på et lavkarboforum og ikke GRforum?

Jeg er på dette forumet fordi jeg fortsatt er obs på raske karbohydrater, og mener til en viss grad at det er sunt å ikke spise en haug med karbohydrater. Men at det er lov å spise av alle matvarer i moderate mengder. Så jeg passer meg fortsatt for raske karber, men om en kan direkte kalle det lavkarbo vet jeg ikke, kanskje mer grovkarbo. Spiser vel rundt 150/200 karber daglig. Å trener mye også. Vil tro jeg kan være her fordi om jeg ikke er på typisk lavkarbo.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 20:35   #107
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Jeg tror poenget er at "vanlig" kosthold er et litt tomt begrep. For flere er jo et eller annet lavkarbokosthold et vanlig kosthold. Jeg kjenner mange som anser sitt vegetariske kosthold som ganske vanlig, eller hyperallergikere som under en viss nødvendighet har et for dem vanlig kosthold, det er folk fra andre kulturer her i landet som tar med seg sine mattradisjoner som vel er vanlige for dem også. Jeg synes mitt kosthold er ganske vanlig, fordi jeg kan kjøpe 99,9 % av matvarene jeg spiser på en helt vanlig dagligvarehandel. Sånn sett er det ikke rart å spørre hva et "vanlig kosthold" er, ettersom hva som er vanlig for en ikke er vanlig for en annen.

Så da tror jeg vi er ferdige med det. Ok?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 20:53   #108
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror poenget er at "vanlig" kosthold er et litt tomt begrep. For flere er jo et eller annet lavkarbokosthold et vanlig kosthold. Jeg kjenner mange som anser sitt vegetariske kosthold som ganske vanlig, eller hyperallergikere som under en viss nødvendighet har et for dem vanlig kosthold, det er folk fra andre kulturer her i landet som tar med seg sine mattradisjoner som vel er vanlige for dem også. Jeg synes mitt kosthold er ganske vanlig, fordi jeg kan kjøpe 99,9 % av matvarene jeg spiser på en helt vanlig dagligvarehandel. Sånn sett er det ikke rart å spørre hva et "vanlig kosthold" er, ettersom hva som er vanlig for en ikke er vanlig for en annen.

Så da tror jeg vi er ferdige med det. Ok?

Ja jeg har vært ferdig lenge jeg, men svarer på spørsmålene jeg får. Men du har rett i at det er mange forskjellige kosthold i verden som da er vanlig for dem. Men nå snakket jeg om meg da. Så syns jeg at alle har rett til å være på dette forumet, så unødvendig å si at jeg ikke hører hjemme på dette forumet.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:57   #109
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg råder deg til å spise vanlig mat, å holde deg til mest langsomme karbohydrater. Jeg har prøvd mange lavkarbodietter, og for meg har d ført til total forvirring på mat fronten. Det har resultert til at jeg innimellom har fått mathunger å overspising. Har gått opp fra 68 kg til 85 pga dette tullet. Nå er d slutt å jeg har meldt meg på Grete Roede kurs for å lære meg å spise sunt igjen. Trener mye gjør jeg også, så trenger sunne karber. Sammfunnet er heller ikke laget for å leve på lavkarbo livet ut. Bare se i Asia der nesten alle spiser ris og er faktisk slanke. Nei lavkarbo er blitt et hysteri og gjør hodet og kroppen forvirra.


Klart du får være her, - og ytre dine meninger!
Men du må da forvente reaksjoner når du inne på et lavkarboforum forfekter at lavkarbo er et hysteri, at du må på GR for å lære å spise sunt igjen etter å ha (angivelig) levd lavkarbo, og IKKE MINST at ordlyden din for mange tolkes dithen at du fraråder et lavkarbo kosthold.

Poenget er IKKE hva du velger å gjøre/hva du mener er best for deg, men at du kommer med uttalelser som jeg synes bør bakkes opp med sterkere argumentasjon, ikke bare slenges ut, - når det oppfattes som råd til en nybegynner.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:00   #110
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Klart du får være her, - og ytre dine meninger!
Men du må da forvente reaksjoner når du inne på et lavkarboforum forfekter at lavkarbo er et hysteri, at du må på GR for å lære å spise sunt igjen etter å ha (angivelig) levd lavkarbo, og IKKE MINST at ordlyden din for mange tolkes dithen at du fraråder et lavkarbo kosthold.

Poenget er IKKE hva du velger å gjøre/hva du mener er best for deg, men at du kommer med uttalelser som jeg synes bør bakkes opp med sterkere argumentasjon, ikke bare slenges ut, - når det oppfattes som råd til en nybegynner.

Var litt oppgitt når jeg skrev d første innlegget å uttrykte meg litt for sterkt. Skal ordlegge meg annerledes i fremtida.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips om flotte kjoler, i alle str NinaOp Generell diskusjon 25 18-03-12 15:57
Gått på en smell ... Trenger tips til preventive hjelpemidler! stein,saks,papir Generell diskusjon 10 21-07-11 13:57
Dere andre som er og gått ut av ketosen, men ønsker å ta av litt til nattinatt Artikler 0 18-05-08 22:12
Har gått noe opp i vekt. Noen tips? terry Lavkarbo generelt 1 05-03-08 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no