Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-13, 15:37   #1
tonemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 29
tonemor er på en erverdig vei

Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Hei,fant i Danmark Läcerol med stevia ,i innholdsfortegnelsen står karbohydrater 51g hvorav sukker 0,4g hvorav sukkeralkoholer 48g. Kan jeg spise denne (hadde håpet den tilsvarer store IFa) eller skygge unna?

__________________


tonemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 19.09.08, restart 08.12.2010 Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 15:47   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Läcerol med stevia,hjelp til å regne karb

Ettersom jeg forstår det er det 3 gram karbohydrater som skal regnes. Sukkeralkoholer skal ikke regnes med.
Men det jeg lurer på er hva de 2,6 grammene som ikke er sukker og ikke sukkeralkoholer?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 16:26   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Stevia er ikke et sukkeralkohol, så kan jo være det..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 18:21   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Stevia er ikke et sukkeralkohol, så kan jo være det..

Selvfølgelig! Det tenkte jeg ikke på engang

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 18:28   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Du spiser vel ikke flere esker om dagen?

Jeg spiser temmelig strikt og er det en ting jeg ikke regner karber på så er det den esken med läckerol eller dent jeg spiser i uka, det har ingen ting å si. Spiser man en eske eller mere om dagen burde en kanskje vurdere om man heller skulle spise skikkelig mat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 18:32   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Vet ikke jeg altså. Er kanskje 0 gram karbo i stevia?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 20:10   #7
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Vet ikke jeg altså. Er kanskje 0 gram karbo i stevia?

Ikke godt å si...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 22:40   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Opprinnelig lagt inn av tonemor, her.

Hei,fant i Danmark Läcerol med stevia ,i innholdsfortegnelsen står karbohydrater 51g hvorav sukker 0,4g hvorav sukkeralkoholer 48g. Kan jeg spise denne (hadde håpet den tilsvarer store IFa) eller skygge unna?

Hvis du skal spise så mye av dette at det gjør utslag på karbo-inntaket tror jeg nok ganske skråsikkert at du får andre problemer med magen leeeeenge før...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 08:00   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvis du skal spise så mye av dette at det gjør utslag på karbo-inntaket tror jeg nok ganske skråsikkert at du får andre problemer med magen leeeeenge før...

Stemmer det, for de bruker fortsatt både malitol, xylitol (+ en til som jeg ikke husker navnet på) i tillegg til stevia.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 10:51   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Kjøpte Lakerol med Stevia på Europris for et par måneder siden. Syntes den smakte rart i forhold til den vanlige.

Ellers så spiser jeg en eske eller to med Lakerol nå og da uten spesielt dårlig samvittighet. Det kan vel umulig være mye tellende karbo i den lille eska....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 10:53   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb

Synes de er kjempegode, jeg. Kjøpte på taxfree og tygga meg igjennom ferien. Ikke fikk jeg mageplager av dem heller. Folk reagerer vel forskjellig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Regne ut innhold over til 100 g. *HJELP* Hellokitty0210 Spørsmål og svar 4 06-02-12 18:42
Läkerol ida petrine Spørsmål og svar 0 23-05-11 20:51
Hvordan regne ut karb i en vare på vekten? Kanskje Generell diskusjon 13 19-01-11 22:48
Trenger hjelp. Hvordan regne ut kh innholdet i maten man spiser? mamita30 Ketolysekuren 2 30-01-09 11:42
Hvor var det man kunne regne ut karb. i matvarer? Gunhild Ketolysekuren 2 15-01-08 18:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no