Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen redegjøre for homosystins virkning?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-06, 18:10   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Kan noen redegjøre for homosystins virkning?

Grethe Støa Birketvedt sier dette i nettdebatten på VG i dag.
"Jeg har ikke noe annet å vise til enn de studiene som er publisert. Studiene viser at for høyt inntak av dyrefett over lang tid, øker homocystinnivåene i blodet" (min uth.)

Er det noen eksperter her inne som kan imøtegå dette? Evt. vise til gode artikler om det?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 18:26   #2
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Kan noen redegjøre for homosystins virkning?

Det är oklart om homocystein är en riskfaktor eller inte. Ät inälvsmat så får du i dig stora mängder skyddande vitaminer! Det finns massor skrivet om homocystein. Jag letade i en minut och hittade mängder av artiklar. Läs t ex denna så ser du att det inte alls är så klart som professorn säger:

http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1459

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 18:39   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen redegjøre for homosystins virkning?

Takk Skaldeman! Jeg har ikke søkt rundt på nett enda, regnet egentlig med at noen kunne svare bra, og det stemte jo!

Interresant artikkel! Takk!

Innmat er jeg ikke psykisk i rute til Har en viss aversjon mot innmat, Lunger, lever, nyrer etc. har aldri vært en del kostholdet.

Men jeg drikker tran hverdag. (du er jo snart norsk, men for ordens skyld: Tran= fiskeolje)

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 18:52   #4
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen redegjøre for homosystins virkning?

hei! Homosystin ekke no bra, det har jeg lest flere steder, saa jeg tar mega-doser b-vitamin daglig for aa holde nivaaet saa lavt som mulig (mange leger i norge er mongo og anbefaler bare en 1000del av det man egentlig trenger ved hoyt homosystin). For mer kan du jo lese kapittel 13 her:

http://www.fantastic-voyage.net/ShortGuide.htm

Det er forresten den absolutt beste helseboka jeg noengang har lest, og er kompatibel med dietten lavkarbo/hoyprotein/hoy-omega-3-fett (men lavt mettet fett, saa ikke helt kompatibel med skaldemann)

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 12:30   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen redegjøre for homosystins virkning?

hvor mye er mega doser b-vitamin ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 12:34   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen redegjøre for homosystins virkning?

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Grethe Støa Birketvedt sier dette i nettdebatten på VG i dag.
"Jeg har ikke noe annet å vise til enn de studiene som er publisert. Studiene viser at for høyt inntak av dyrefett over lang tid, øker homocystinnivåene i blodet" (min uth.)

Er det noen eksperter her inne som kan imøtegå dette? Evt. vise til gode artikler om det?

Sakset fra en annen tråd:

Opprinnelig lagt inn av 205GTi16v

http://www.uib.no/info/dr_grad/2004/nurk.htm

Doktorgrad på homocystein

Hehehehehehehe, slår grundig(med balltre) ihel argumentasjonen hennar.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare. Iset Atkins kosthold 13 23-05-07 10:43
Kan noen tenke høyt sammen med meg.. Elisabet Lavkarbo generelt 20 04-01-06 21:14
Kanskje noen kan forklare.... uhan Lavkarbo generelt 4 14-04-05 09:55
Vær så snill, kan noen hjelpe meg! Miro Generell ernæringsdebatt 2 04-04-04 23:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no