Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det greit å ikke spise frokost?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-07, 10:37   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Er det greit å ikke spise frokost?

Er ennå mett etter middagen jeg spiste i går.. kan jeg droppe frokosten da? heller spise lunch..

tenkte å steke egg og bacon men føler det er feil å spise bare for å spise når jeg er mett..

lavkarbomaten metter mye bedre enn brødmat og sånn..

sist jeg åt spiste jeg 400 gram kjøttdeig med egg og det var 17:30 i går kveld...

tror nok jeg skal lage med 200 gram kjøtdeig neste gang for jeg ble stappmett

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 10:43   #2
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Er det greitt å ikke spise frokost?

Dropp frokosten hvis du ikke er sulten.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 10:47   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Er det greitt å ikke spise frokost?

Ikke rart du ble stappmett!!!

Jeg ville ikke anbefale å droppe frokosten Kan du ikke spise noe litt lettere enn 2 egg og bacon da? Ett egg?

Jeg mener at å droppe måltider ALDRI er å anbefale - men at det så klart kan være fristende når man ønsker å gå ned i vekt.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 10:49   #4
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Er det greitt å ikke spise frokost?

I teorien mener jeg også at man skal spise frokost, og at det er en viktig og bra vane.

Men for en gangs skyld, hvis man ikke er sulten så gjør det ingen ting å vente. Kroppen sier fra mener jeg.

Og sannsynligvis blir man sulten snart?

*hilsen alltid sulten om morgenen*

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 15:28   #5
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Er det greitt å ikke spise frokost?

Hopp over frokost hvis du er mett. Det er usunt å spise når du ikke er sulten. Som det står i boka kan du fint sløyfe måltider. Jeg spiser nå tre ganger om dagen, før spiste jeg minst 4-5 ganger. Kroppen regaerer helt annerledes på mat nå, uten de voldsomme svingningene i appetitt og blodsukker jeg opplevde før. Jeg kan fint være mett i 8 timer eller mer, før ble jeg sulten etter 2-3 timer. Sitter på jobben nå 15.30, har ikke spist siden frokost 07.30, føler ingen merkbar sult.


Å spise med faste, korte mellomrom er vel imidlertid påkrevet ved andre typer slankekurer, og vi hører det jo ofte fra "ekspertene" at vi må spise frokost og deretter spise ofte.

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 16:30   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Er det greitt å ikke spise frokost?

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

sist jeg åt spiste jeg 400 gram kjøttdeig med egg og det var 17:30 i går kveld...

Det er jo en hel dagsrasjon... til fire personer! Det bør i grunnen holde med 100 gram kjøttdeig pr. person på et måltid IMHO.

Forøvrig bør du helst spise frokost, men du kan gjerne gjøre unntak hvis du ikke er sulten. Men så er ikke jeg på noen ketolysekur, så jeg kan ikke uttale meg om akkurat dette.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 17:26   #7
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Er det greitt å ikke spise frokost?

Jeg dropper ofte frokost når jeg er i ketose. Sulten blir jeg ikke för sånn i 11 tida. Alle er forskjellige så gjör det som passer deg...
Det står jo i boka at man ikke skal spise hvis man ikke er sulten. Det er jo en god regel selv om man ikke går på ketolyse..

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 17:32   #8
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Er det greitt å ikke spise frokost?

jeg klarer ikke å hoppe over frokosten... selv om jeg er sulten eller ikke...

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 18:54   #9
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det greitt å ikke spise frokost?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Det er jo en hel dagsrasjon... til fire personer! Det bør i grunnen holde med 100 gram kjøttdeig pr. person på et måltid IMHO.

Forøvrig bør du helst spise frokost, men du kan gjerne gjøre unntak hvis du ikke er sulten. Men så er ikke jeg på noen ketolysekur, så jeg kan ikke uttale meg om akkurat dette.

Det holder nok med 100-150 gram når jeg har masse pasta i tillegg men når man spiser ren kjøttdeig blir liksom det det eneste..

men hadde nok vert nok med 200-250

må legge til at det eneste jeg hadde spist den dagen var 2 egg og 3 skiver bacon..

så var vi ute hele dagen og det var ikke noe jeg kunne spise før jeg kom hjem

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no