Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Med fokus på trening!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-11, 10:24   #26
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Styrketrening og en eller maks to ganger med høyintensistettrening i uken sammen med det å generelt holde seg aktiv er det som har fungert best for meg.

Du brenner mer jevnt over mer ved riktig kosthold ( som lavkarbo kan være - jeg sier kan, fordi mange går fullstendig amok og gjør det verre for seg enn før - det er lett å gå veien med kalorirestriksjon på lavkarbo. Ikke bra ), enn ved trening som du gjør kanskje 3 - 4 timer i en uke som har 168 timer totalt...

Ok, da forstår jeg deg slik at det er bedre å trene og spise lavcarbo uten å telle kalorier. Alternativet er lavcarbo uten trening og med kaloritelling. Jeg ser jo at jeg havner noe høyere på kaloriinntak de dagene jeg trener, trolig fordi jeg blir mer sulten. Siden jeg ikke har allverden av kilo som skal bort, har jeg til nå vært ganske opptatt av kalori-inntaket. Takk for svar.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:29   #27
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Ok, da forstår jeg deg slik at det er bedre å trene og spise lavcarbo uten å telle kalorier. Alternativet er lavcarbo uten trening og med kaloritelling. Jeg ser jo at jeg havner noe høyere på kaloriinntak de dagene jeg trener, trolig fordi jeg blir mer sulten. Siden jeg ikke har allverden av kilo som skal bort, har jeg til nå vært ganske opptatt av kalori-inntaket. Takk for svar.

Du har forstått meg riktig, men kalori-inntak spiller en rolle, for mye og du vil stagnere eventuelt gå opp. I og med at du trener styrke vil du antakelig gå opp, men endre form. I så måte er målebåndet din venn. Ta mål rundt byste, mage, hofte, lår og sjekk ved jevne mellomrom.

Vekten lyver. Det er bedre å være muskuløs enn tynnfeit. IMHO.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:34   #28
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Du har forstått meg riktig, men kalori-inntak spiller en rolle, for mye og du vil stagnere eventuelt gå opp. I og med at du trener styrke vil du antakelig gå opp, men endre form. I så måte er målebåndet din venn. Ta mål rundt byste, mage, hofte, lår og sjekk ved jevne mellomrom.

Vekten lyver. Det er bedre å være muskuløs enn tynnfeit. IMHO.

Å jada, jeg skal nok fortsatt skjele til kaloriinntaket, men uten å stresse det for mye (jeg ligger uansett under "anbefalt" /normalt (?) inntak. Måling har jeg nettopp startet med. Og målet mitt er jo også å få noe mer muskler, selv om det ikke var så galt som jeg trodde. Trenger muskler for å møte eldre dager på en god måte

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 13:45   #29
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Oppvarming i badstuen hørtes behaglig ut Sungrazer.

Og ja jeg trener heller lengre med lavere intensitet for å maksimere fettforbrennigen men fortsatt brenne nok kalorier. Eller jeg begynte med det forrige uke så vi får se om det funker.

Ellers mange bra svar her på akkurat det.

Tynnfeit er definitivt ikke bra. Er ikke sunt det heller. Både menn og kvinner er sunnest og ser best ut med en god porsjon muskelmasse spør du meg

Sterk og slank er mitt mål

Men i går trente jeg nok litt for hardt for i dag er det sår hals og forkjøla-symptomer Må bli flinkere å ta kosttilskuddene mine tror jeg!

Andre som har opplevd dette med å bli syk etter en ekstra hard treningsøkt?

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 13:48   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.


Men i går trente jeg nok litt for hardt for i dag er det sår hals og forkjøla-symptomer Må bli flinkere å ta kosttilskuddene mine tror jeg!

Andre som har opplevd dette med å bli syk etter en ekstra hard treningsøkt?

Hvis du kjører kroppen helt ned og ikke passer på å "bygge den opp" så fort som mulig etterpå, så er den mottakelig for alt mulig slags rar smitte, så det er bare til å passe på å få inn masse næring etter trening.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:09   #31
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Må passe bedre på det ja. Spiser bra ifølge lavkarbo filosofien, men husker ikke alltid å ta vitaminene mine. Det burde jeg nok gjøre. Har også sovet veldig dårlig denne uken som var og når jeg da i tillegg har presset kroppen hardt er det kanskje ikke så rart jeg blir syk

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:12   #32
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Med fokus på trening!

Jeg hadde en periode hvor jeg ble syk etter HVER eneste førstetrening. Ble endel førstetreninger da, kan du si, for ja, jeg ble jo syk hveeeer eneste gang jeg satte i gang Men etter at jeg begynte å ta en proteinshake med en gang jeg kom i garderoben på SATS, så har det ikke skjedd noe mer.

Søvnmangel gjør deg jo også mottakelig for alt mulig, så de to faktorene sammen er ingen god kombo, nei

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:50   #33
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Uff da! Nei, jeg må tydeligvis skjerpe meg!

Tok meg en proteinshake da jeg kom hjem, men mulig jeg må blande en på forhånd og ta med meg.

Takk for tips

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 14:59   #34
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Jess! Da er jeg på 1,5 gang min egen kroppsvekt i knebøy. I går tok jeg 5 x 5 @ 127,5 kg med 60 sekunds pause mellom settene.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 12:44   #35
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Et spørsmål til Sungrazer: Er interessert i kosttilskudd med store doser. Staten sier jo at det er livsfarlig og at de ikke anbefaler større doser vit D3 er for meg en gåte. Du bestilte fra bigvits.co.uk. Er det mye tull med toll og ekstra "skjulte" kostnader ved å bestille derfra. Har du sjekket ut produsentene om det er "seriøse" aktører.

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 13:52   #36
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Det var ingen skjulte kostnader. Jeg holdt meg under tollgrensen på NOK 200,- men opplevede allikevel at pakken var åpnet. Det tok uanminnelig lang tid før pakken ankom.

Ser ingen grunn til å mistro bigvits.co.uk som seriøs aktør på markedet. Nå går jeg spisset inn mot de kosttilskuddene jeg skal ha og bruker ikke noe annet Healthy Origins 10 000 IE gel caps med Vitamin D. Jeg forsøker ellers å få i meg alt det andre jeg trenger igjennom kosten. Sollys er vanskelig å få igjennom kosten.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:46   #37
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Med fokus på trening!

Har trent mye hele livet, minst fem ganger i uka, gjerne lange økter med både cardio og styrke. Trente slik i årevis og gikk opp i vekt (fra 60 til 78.5). Så "oppdaga" jeg heldigvis Ketolysekuren og dette forumet - og nå går vekta rett vei

Trener fortsatt like mye - body pump, nike for runners, tabata, core puls, core bar,spinning osv. Jeg bare MÅ trene, ellers har jeg absolutt ingen overskudd, blir sur og umulig å ha i hus .

Fortsår ikke hvorfor Picasso må spise høylarbo en dag i uka - jeg opplever tvert i mot å ha både mer eksplosiv og mer utholdende muskelkraft på lavkarbo. Blir ikke sur i muskulaturen hvor mye jeg enn løfter.. føler at jeg har masser av energi, og kan trene i timevis uten å "gå tom".

Du spør etter andres treningserfaringer - og da har jeg spesielt en viktig ting å si;
Variasjon er viktig, ellers venner kroppen seg til treninga og intensiteteten blir lavere, uten at du selv merker det.

Planken: varier med å gå fram med et og et ben, evt. krysse foran det andre mens du står i planke. Gå opp og ned i armene fra albu til strak arm (veksle mellom hvilken arm du går opp på/ned på) Vipp kroppen framover i små bevegelser.
Alternativ: mens du står i planke, ta på ene kne og motsatt ankel, bytt side.
Armhevinger: etter hver armheving strekker du rakt fram en arm (såkalt supermann). Hold den ene armen oppe på en forhøyning, ta 10 før du bytter side, gjenta til det svir noe så skikkelig!

Apropos svie; det er når det gjør vondt du bygger muskler

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:48   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Fortsår ikke hvorfor Picasso må spise høylarbo en dag i uka - jeg opplever tvert i mot å ha både mer eksplosiv og mer utholdende muskelkraft på lavkarbo. Blir ikke sur i muskulaturen hvor mye jeg enn løfter.. føler at jeg har masser av energi, og kan trene i timevis uten å "gå tom".

Ja, vi er alle forskjellige Jeg klarer ikke løfte en gram når jeg er i ketose og får spysmak i munnen på første øvelse. Det er et ork og hat og sånn er jeg ikke interessert i å ha det i forhold til trening, som er så gøy.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:52   #39
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Med fokus på trening!

Åh - jeg visste ikke at det kunne være så forskjellig! Har trodd at alle opplevde den samme superenergien som jeg føler ketolyse gir. Da er jeg jammen veldig heldig

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 05:38   #40
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Jess! Da er jeg på 1,5 gang min egen kroppsvekt i knebøy. I går tok jeg 5 x 5 @ 127,5 kg med 60 sekunds pause mellom settene.

Grattis!

SKal begynne med knebøy med vekter igjen jeg også. Det er det man får best resultat av har jeg opplevd før. Tviler på at jeg noen gang kommer opp i min egen kroppsvekt... Da må den ihvertfall krympe MASSE LOL

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 05:47   #41
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Hei aktivjente og takk for tipsene angående variasjon! Der må jeg bli flinkere!

Jeg har enormt med energi på lavkarbo. Føler meg helt fantastisk. Men når jeg ligger lavt nok på karbohydratene (lavt nok til å være i ketose) så merker jeg at det går tråere å løfte skikkelig tunge vekter. (Kardio og andre ting går flott.)
Velger derfor å spise mer karbohydrater i en 24 timers periode slik at jeg får fyllt opp glykogenlagrene. Har også vurdert å bare spise litt mer karbohydrater i måltidet etter trening for å få samme effekt.
Dersom jeg spiser nok karber til vanlig (generell lavkarbo) har jeg ikke denne spisedagen.

Funker fint for meg!

Nå er jeg forresten tilbake på trening etter sykdom. Ble over en uke uten trening gitt.
Begynte forsiktig med 40 minutter kardioøkt i går. Tror jeg tar det samme i dag og styrke i morgen.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 08:36   #42
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Jeg føler meg mye mer skjerpet og motivert til å trene hardt om jeg er sulten før trening. I løpet av treningen forsvinner sultfølelsen. Jeg trener som regel fastende og spiser innen en time etter trening.

Når det gjelder karbohydrater og trening har jeg bare en ting å si: Insulin stimulerer proteinsyntese ved å dirigere ribosomer til å lage mer protein.

Og karbohydrater er mer riktig å innta etter trening, enn under og før trening. Protein gir også en utskillelse av insulin, men du får en høyest utskillelse ved inntak karbohydrat. Så om du spiser en banan eller lignende etter trening og følger på med protein så skulle du ha godt grunnlag for proteinsyntese.

Her er en opplysende artikkel, men før dere leser den og får trusene i snurr vær oppmerksom på at noen av bildene i artikkelen på ingen måte har noe som helst med noe annet enn juice (les: steorider) i kroppen.

http://www.t-nation.com/free_online_...n_the_same_day


Sist redigert av Sungrazer : 03-03-11 kl 08:43.
Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 17:24   #43
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Nå ble jeg forvirret her, går man saktere ned i vekt dersom man trener og går på ketolyse? jeg går på den strengeste ketolysekuren (15-20 karber om dagen) og synes ikke ekstremdietter bør kombineres med for mye trening. man kan vel nesten spise seg ned i vekt?... jeg trener vanligvis 2-3 ganger i uka til vanlig. men har hørt at de første ukene når du er ny skal du ikke trene i det hele tatt for du får så mange bivirkninger?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:11   #44
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Nå ble jeg forvirret her, går man saktere ned i vekt dersom man trener og går på ketolyse? jeg går på den strengeste ketolysekuren (15-20 karber om dagen) og synes ikke ekstremdietter bør kombineres med for mye trening. man kan vel nesten spise seg ned i vekt?... jeg trener vanligvis 2-3 ganger i uka til vanlig. men har hørt at de første ukene når du er ny skal du ikke trene i det hele tatt for du får så mange bivirkninger?

Det er helt riktig at du ikke bør trene de første ukene i ketose. Kroppen har da mer enn nok med å omstille seg til den nye forbrenningsformen. Etter det er det ingen grunn til å unngå trening

Du lurer på om trening stopper vektnedgang. Ja, vekta kan gå saktere ned, men det er fordi du bygger muskler, og de veier mer enn fett . I stedet vil du merke at kroppen strammes inn fordi muskler tar mindre plass enn fett. I tillegg ser det da mye penere ut med en stram kropp enn en dvask??

Jeg holder meg stadig under 15 karber om dagen, og trener mye. Kostholdet har kun gitt meg positive opplevelser med mer energi osv, men dette er tydeligvis individuelt. Du må selv føle på kroppen hvor mye du tåler på såpass få karber.

Uansett; trening gir så mye mer enn fastere fisk; godt humør, overskudd, jevnt god psyke, nye venner (dersom treninga inkl. flere enn deg selv da )osv, osv. Ingen grunn til ikke å prøve

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:09   #45
Jeanett
Medlem
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 253
Jeanett er ny på veien
Red face

Sv: Med fokus på trening!

Når dere tenker på "de første ukene" i forhold til trening. Hvor mange uker snakker vi om da? Jeg trener neste hver dag og vurderer å begynne på ketolyse igjen. Er 3 og et halvt år siden jeg var ferdig med diett sist..

__________________
Startvekt 76 kg, målet er 60 kg
Jeanett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 16:53   #46
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Nå ble jeg forvirret her, går man saktere ned i vekt dersom man trener og går på ketolyse? jeg går på den strengeste ketolysekuren (15-20 karber om dagen) og synes ikke ekstremdietter bør kombineres med for mye trening. man kan vel nesten spise seg ned i vekt?... jeg trener vanligvis 2-3 ganger i uka til vanlig. men har hørt at de første ukene når du er ny skal du ikke trene i det hele tatt for du får så mange bivirkninger?

Vil bare skrive noen ord om egne erfaringer så langt etter 3 uker på ketolysedietten.
Jeg har fulgt anbefalingene til Torkild om ca 30 min aktivitet hver dag. Dette fungerte veldig godt de første dagene, selv om jeg kjente litt svimmelhet og hodepine.

Etter første uka har treningen min fåttt en mer aktiv form, jeg går på ski i et tempo sin gir fra moderat til høy puls og med en varighet på ca 60 min.
Dette har fungert helt fint, og jeg opplever velvære og ikke ubehag med å være fysisk aktiv.

Første uken hadde jeg en vektnedgang på ca 4,5 kg, men regner med at det var mye vann som jeg kvittet meg med.
Andre uken hadde jeg en vektnedgang på 2,5 kg og det ser ut til jeg oppnår samme resultat i uke 3.

Jeg forsøker å gjennomføre noe fysisk hver dag. En gåtur i ledige klær med høy puls er et fullverdig treningsalternativ og man utsetter seg heller ikke for overbelastning.

Oppsummert har jeg fokus på 3 ting når det gjelder vektnedgang og varig livsstilsendring.

1) Riktig kosthold (LCHF og ketolysedietten), lavkarbo kommer i neste fase.

2) Regulere totalt inntak i tråd med BMR (Basic Metabol Rate). Link til kalkulator finnes her

3) Mosjon. Jeg har ingen ambisjoner om å bli Petter Norhtug eller Arnold Swartensneger. Men finner glede i å være en mosjonist og opparbeide meg en god fysisk form.

Planen er at disse tiltakene vil være med på å hjelpe meg til i første omgang å komme meg ned til ønsket vekt (MÅL = 90 kg), og ikke minst en livstil som sørger for at jeg blir på dette nivået for all frem tid
Forøvrig syntes jeg at disse tre punktene kunne vært debatert på et litt bredere plan her i forumet, ellers får diskusjonene fort litt slagside.

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:57   #47
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Med fokus på trening!

Mulig jeg har forlest meg her inne på forumet Nilmor, men jeg synes å ha sett svært mange som poengterer at lavkarbo ikke er en kur, men en ny livsstil; noe man velger fordi det gir diverse helsegevinster

Mange at de mest aktive skribentene er "av gode årganger" og deler gladelig masser av fine erfaringer med oss som er relativt nye. De gir oss andre "tilbakkeliggenhetens privilegier" idet vi slipper å gå i de samme fellene, og kan nyte godt av deres empiri.

Jeg har fortsatt endel kilo til overs, men leste meg til at kroppen husker gammel vekt, og vil sloss seg tilbake dit når man er "ferdigslanket". Har derfor brukt Nilles vedvarestige som et mellomledd, og håper kroppen min husker den vekta jeg ligger på nå - dersom jeg ikke klarer å holde meg til lavkarbo senere. Imidlertid har jeg store planer om å gå over til generell lavkarbo og leve slik, når jeg engang langt inn i framtida ser meg fornøyd med tallet som vises på vekta

Med andre ord; mulig du ikke finner så mange tråder om livsstilen eller ernæringsutbyttet, men infoen/budkskapet kommer implisitt i nesten hver eneste tråd...

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 18:07   #48
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Mulig jeg har forlest meg her inne på forumet Nilmor, men jeg synes å ha sett svært mange som poengterer at lavkarbo ikke er en kur, men en ny livsstil; noe man velger fordi det gir diverse helsegevinster

Akkurat det finnes det vel ikke noe fasit, standardsvar på. Noen ser på lavkarbo som en kur og noen ser på det som en livsstil

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:52   #49
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Er i uke 3 på ketolysekuren og utrolig sliten. skal prøve å gå 30 min på ellipsemaskin, kommer til å kollapse av styrketrening. er det ok med minimal trening de første ukene pga slapphet? når bør man begynne å trene skikkelig igjen? når man stagnerer? mange stagnerer av mye styrketrening...

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 09:21   #50
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Med fokus på trening!

Du bør absolutt tilpasse treningsmengden og intensiteten til hvordan kroppen føles. Det tar litt tid før kroppen blir vant til å bruke ketoner som drivstoff. Du vil snart merke at det blir lettere.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det er forum der ute med GI fokus? nellie Spørsmål og svar 16 06-05-10 11:41
Oppgitt og mister fokus quebec Ketolysekuren 9 20-06-08 23:47
Hvordan holde fokus? cathrine Lavkarbo generelt 12 11-02-08 18:26
Fokus på organdonasjon Tusta85 Generell diskusjon 14 02-02-08 19:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no