Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Demotivert!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 18:11   #1
oslomo
Juniormedlem
 
oslomo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 12
oslomo er på en erverdig vei

Demotivert!

Hei,
Dette er mitt første innlegg på lavkarbo. Tenkte det kunne være lurt å henvende meg til dere som virkelig har erfaring med dette.

Problemet mitt er at jeg sitter litt fast for tiden. Vektnedgangen har siden starten ikke vært den store. Jeg har gått jevnt og trutt ned ca 0,5 kg i uka siden august (ca 7 mnd). Da jeg startet veide jeg 100 kg og nå er jeg nede på 90 (er 180 cm). Men siden like før jul har det stoppet helt opp. Lenge hadde jeg en oppfatning om at man kunne spise så mye som helst av en matvare så lenge det var "tillatt". Det har jeg jo nå innsett at jeg må begrense. Jeg har i det siste kuttet og begrenset inntak av både generelle mengder og fjernet kunstig søtning og meieriprodukter fra måltidene. Sistnevnte spiste jeg MYE av før. Har derimot ikke merket endringene på kroppen.

En annen del av problemet er at jeg har overført mine "gamle" spisevaner fra da jeg virkelig var overvektig (Var på et tidspunkt 120 kg, men det trente jeg rett og slett av over lengre tid mens jeg spiste mer eller mindre normalt.). Hvis jeg har noe "godt" i huset - spiser jeg det. Utskeielser med høykarbomat er virkelig sjeldne, men jeg er veldig dårlig på å kjenne på kroppen når den trenger mat, for mentalt trenger den det hele tiden. Dette fører til at jeg overspiser ofte!
Når jeg også leser på forumet om vektnedgangshistorier som sier at de har gått ned 20 kg på 2 mnd osv, er det svært demotiverende.

Kroppen min fungerer så mye bedre med lavkarbo. Har ikke lenger eksem, finere hud og hår, mer energi og større utbytte av treningen. Når jeg klarte å gå ned 20 kilo uten å bruke så mye tid og energi på matlaging og kosthold stiller jeg spørsmålet - er det verdt det?

Er det noen som har noen tips angående dette? Noen i samme situasjon? Jeg er lei av å se vekta stå bom fast. Og av en eller en annen grunn føler jeg at jeg har dårlig tid...

oslomo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 00:22   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Demotivert!

Ja det er verdt det, og å gå ned 20 kg på 2 mnd tilhører sjeldenhetene. En halv kg i uka er supert. Synd du går tilbake til gamle vaner. Det er vanlig at vekta stopper opp før den begynner å bevege seg igjen. Hvor lang tid det varer før stillstanden er over varierer veldig. Jeg synes ike du skulle gi opp, da går du jo bare opp igjen. Om du trenger de kunstige søtstoffene og meieriproduktene for å klare deg med bare lavkarbo bør du fortsette med de. Jeg ville bare unngått kremfløte var jeg deg fordi den inneholder både fett og karbohydrater og mange kalorier. Spiser du fordi du er lei deg? prøv da å gråte og spør deg selv hva som gjør deg trist. Kanskje du finner en løsning på problemet da og blir gladere.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 16:28   #3
oslomo
Juniormedlem
 
oslomo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 12
oslomo er på en erverdig vei

Sv: Demotivert!

Takk for svar, Yrla. Alle er så hyggelige her inne!
Tror jeg bare var litt langt nede i går, jeg skal absolutt ikke slutte med lavkarbo, det har alt for mange helsegevinster til å bli gitt opp så lett!
Jeg trenger bare ny motivasjon! En ny kokebok, en ny treningsplan! Det ordner seg nok. Tenke mindre, gjøre mer!

oslomo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 16:49   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Demotivert!

Opprinnelig lagt inn av oslomo, her.

Takk for svar, Yrla. Alle er så hyggelige her inne!
Tror jeg bare var litt langt nede i går, jeg skal absolutt ikke slutte med lavkarbo, det har alt for mange helsegevinster til å bli gitt opp så lett!
Jeg trenger bare ny motivasjon! En ny kokebok, en ny treningsplan! Det ordner seg nok. Tenke mindre, gjøre mer!

Det er rett innstilling
Masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 16:59   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Demotivert!

Opprinnelig lagt inn av oslomo, her.

Takk for svar, Yrla. Alle er så hyggelige her inne!
Tror jeg bare var litt langt nede i går, jeg skal absolutt ikke slutte med lavkarbo, det har alt for mange helsegevinster til å bli gitt opp så lett!
Jeg trenger bare ny motivasjon! En ny kokebok, en ny treningsplan! Det ordner seg nok. Tenke mindre, gjøre mer!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det er rett innstilling
Masse lykke til

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:21   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Demotivert!

Det finnes en tråd her inne som forteller litt om gjennomsnittlig vekttap pr uke - og da lå snittet på 0,6 kg i uka..... Så du er veldig nærme gjennomsnittet!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:26   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Demotivert!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det er rett innstilling
Masse lykke til

Signerer denne jeg også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:45   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Demotivert!

kanskje noen lavkarbo-blogger kan inspirere deg?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:49   #9
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Demotivert!

Snart kommer kokeboka til Lena Beatrice i handelen, den gleder jeg meg til å få tak i. Inntil da kan jeg anbefale bloggen hennes: lenabeatrice.net Har selv hatt stor glede av bloggen hennes. Har også henta mange idéer på Line Holdals blogg lilalife.no Her kan du finne mange flotte oppskrifter, mange av dem er uten melkeprodukter.

Hvis du har en tendens til å overspise, kan det kanskje være lurt å spise til faste tider og ha en idé om hvor mye du skal spise? Vel, jeg spiste selv litt for mye til middag idag, det var stekt laks med blomkålpure og asparges, vårløk, tomater og basilikum surra i creme fraiche. Hadde litt pesto i creme fraichen. Det var bare litt for godt!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 11:20   #10
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Demotivert!

Den boka hennes gleder jeg meg til kommer også Hu har så mange fantastiske oppskrifter som ikke krever "rare" ingredienser

TS: Jeg har også hatt stillstand lenge, 9 mnd, og har bare totalt gått ned snaue 5 kg siden oppstart i november 2010. Men jeg merker at lavkarbo er veldig bra for helsa og bare det er motivasjon nok til å fortsette. Syns du har vært flink jeg som har klart å gå ned såpass mye, fortsett sånn så løsner det nok skal du se

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 10:09   #11
La Guapa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
La Guapa er på en erverdig vei

Sv: Demotivert!

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Snart kommer kokeboka til Lena Beatrice i handelen, den gleder jeg meg til å få tak i. Inntil da kan jeg anbefale bloggen hennes: lenabeatrice.net Har selv hatt stor glede av bloggen hennes. Har også henta mange idéer på Line Holdals blogg lilalife.no Her kan du finne mange flotte oppskrifter, mange av dem er uten melkeprodukter.

Hvis du har en tendens til å overspise, kan det kanskje være lurt å spise til faste tider og ha en idé om hvor mye du skal spise? Vel, jeg spiste selv litt for mye til middag idag, det var stekt laks med blomkålpure og asparges, vårløk, tomater og basilikum surra i creme fraiche. Hadde litt pesto i creme fraichen. Det var bare litt for godt!

Lena Beatrice har reddet meg mange ganger! For en fantastisk blogg hun har
Hun hadde tipset diett.no som har hjulpet meg enormt !
Prøv det noen dager du også, så får du kontroll.
Legg inn dagsmenyen etter at du har regnet ut hva du skal ligge på i kcal pr. dag og TRUKKET fra 500 kcal for å redusere på kaloriene du gir kroppen din. Jeg var i ketose etter et døgn og et kilo forsvant på tre dager
Lena Beatrice har så mye kunnskap og erfaringer at ALLE burde lese bloggen hennes

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Demotivert og lei! Cookie Monster Ketolysekuren 28 13-07-11 15:09
Demotivert nybegynner Vidundra Mer enn 30 kg overvekt 43 30-06-11 20:25
Litt demotivert - trenger en oppmuntring hallgeirg Ketolysekuren 6 14-01-11 10:11
Demotivert martina Dr Lindbergs 14 08-11-09 19:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no