Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kakebunn/rullekake

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-07, 09:34   #26
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Sv: Kakebunn/rullekake

Noen som har oppskrift på eggekrem eller?

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 09:54   #27
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kakebunn/rullekake

Denne ble ikke så værst, kan ha i litt vaniljesukker men jeg droppet det.. kansje noen vanlije essens dråper gjør susen??? Og så brukte jeg natreeen i stedet for splenda.. var fri for splenda..



5 eggeplommer
1,5 dl fløte
1,5 dl splenda
100 g meierismør

bland sammen eggeplommer, fløte og splenda.. Sil blandingen for å få bort hinnene i egget.. varm blandingen forsiktig opp på svak varme mens du heletiden rører.. når massen tykner.. den skal ikke koke.. avkjøler du den litt og rører inn smøret.. og vips så har du knall god eggekrem..

Tips: Bruk stålkaserolle og ikke aluminium.. og tre eller plast redskap til å røre med.. Første gangen jeg skulle lage kremen brukte jeg aluminiums kasserolle og vanlig stålvisp.. den ble helt grå og smakte jern.. jækgikk rett i søpla.. vet ikke helt hva som skjer men ikke godt i hvertfall..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 18:25   #28
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kakebunn/rullekake

Høres helt nydelig ut... Kan den fryses?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 19:02   #29
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kakebunn/rullekake

den kan fryses

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 19:06   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kakebunn/rullekake

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

den kan fryses

Flottings!!!
Begge barna har bursdag i februar... Kan være greit å ha en kake eller to som både jeg og gubben kan ete litt av... Greit å ha i fryseren...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 15:48   #31
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kakebunn/rullekake

Nå har jeg laget denne.. dobblet oppskriften og brukte en form på 25 x 37 cm.
da ble den en litt tykk rullekakebunn.. sammme teperatur og tid.. Lagde eggekremen jeg har lagt inn oppskrift på tidligere i tråden.. rullet den sammen og smeltet 50 g 75% sjokolade, hadde den i en kakepyntepose og stripet kaken med sjokolanden.. se bilde.. Dette er den mest vellykkede lav-karbo kaken jeg har bakt til nå.. snadder..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:01   #32
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kakebunn/rullekake

glemte bildene i forrige innlegg.. en så god kake måtte bare tas bilde av.. men som dere ser er jeg ingen konditor

Vedlagte bilder
Filtype: jpg god kake0001.jpg (17,1 KB, 56 visninger)
Filtype: jpg godkake.jpg (16,4 KB, 42 visninger)
__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:13   #33
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Kakebunn/rullekake

Ingen konditor? Den ser fantastisk ut, spør du meg! Tipper den ikke smaker så veeeldig vondt...

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:14   #34
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Kakebunn/rullekake

Ser kjempegod ut, Nomma ...

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 17:37   #35
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kakebunn/rullekake

Dette såg skikkelig proft ut!!! Ser aldeles nydelig ut. Du er flink!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:50   #36
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sv: Kakebunn/rullekake

Opprinnelig lagt inn av Ninja, her.

Hva tilsvarer en liten form???

Nå er jeg jo tilbake her i forumet så da kan jeg svare hvis jeg ennå husker det da...hihi
Jeg tror jeg mente den formen jeg har i skapet som er 20 x 30 cm.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:51   #37
Stella
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Innlegg: 106
Stella er på en erverdig vei

Sv: Kakebunn/rullekake

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller, her.


Mal mandlene eller kjør dem i hurtigmikser til mel


Mel... Hvor fint skal det være?
Jeg har prøvd med den "dimsen" som er med stavmikseren min, men syns ikke det bliver mel...
Hvordan kan en ellers gjør det?

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 07:18   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kakebunn/rullekake

Opprinnelig lagt inn av Stella, her.

Mel... Hvor fint skal det være?
Jeg har prøvd med den "dimsen" som er med stavmikseren min, men syns ikke det bliver mel...
Hvordan kan en ellers gjør det?

Det blir ikke ordendlig mel, men fine småkorn. Det er mer enn bra nok. Husk bare å røre det inn veldig forsiktig så ikke alt faller sammen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 10:48   #39
Stella
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Innlegg: 106
Stella er på en erverdig vei

Sv: Kakebunn/rullekake

Takk

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 13:06   #40
Jeanett
Medlem
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 253
Jeanett er ny på veien

Sv: Kakebunn/rullekake

Hei
Fikk smake denne kaken hos BS2, hun hadde brukt heistad sjokolademousse som fyll, sjokoladerullekake Helt fantastisk!!

MÅ PRØVES!

__________________
Startvekt 76 kg, målet er 60 kg
Jeanett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 20:06   #41
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kakebunn/rullekake

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Hei
Fikk smake denne kaken hos BS2, hun hadde brukt heistad sjokolademousse som fyll, sjokoladerullekake Helt fantastisk!!

MÅ PRØVES!

ja den skal prøves.. god med eggekrem men kansje bedre med sjokoladefyll..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:50   #42
BS2
Juniormedlem
 
BS2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 42
BS2 er på en erverdig vei

Sv: Kakebunn/rullekake

Jeg prøvde meg på nøttekake med sjokolade topp, der brukte jeg 1/3 fløte pisket den til nesten ferdig og da puttet jeg oppi en pakke av heistad, sjokoladepudding pulver(8KH) og pisket dette til det ble en tykk sjokolade krem. tenkte dette måtte være en perfekt sjokolade krem til rullekake.. det skal prøves neste gang! om man lager en liten rullekake(halv stekebrett), trenger man sikkert ikke mer en en halv papp med fløte for det ble mye krem.

__________________
tålmodighet er tingen
BS2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no