Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Kan jeg spise hummus?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-08, 19:12   #1
Turi
Medlem
 
Turi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 52
Turi er på en erverdig vei

Kan jeg spise hummus?

Jeg spiser det ofte og det består av

Kikerter
Tahini
fruktose(fedon)
sitronsaft
olje
hvitløk

Men det er kanskje forskjell fra kikerter-boks til kikert-boks?

Jeg har kalsium-mangel, så jeg trenger egentlig ett alternativ til hummus om det blir for mye karber.

Turi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 19:16   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise hummus?

Det kommer an på hva du er ute etter.. I og med at du driver med egenkomponert så vet vi ikke hvor mange karber du vil tillate.

Dog er det for mye karbo i den i forhold til Ketolyse eller Atkins før vedvarende.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 19:25   #3
Turi
Medlem
 
Turi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 52
Turi er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise hummus?

Det står egenkomponert, fordi jeg viste ikke helt hva jeg skulle på når jeg meldte meg inn, og jeg vet ikke hvordan jeg skal forandre det.

Prøver å holde meg på rundt 20 karber.

Turi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 19:32   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg spise hummus?

Jeg aner ikke hva fruktose (fedon) betyr. Men bytter du dem med splenda eller Stevia så har hummus vanligvis 4,6kh per 1 1/4 dl ifølge Atkinsboka... Så alt etter dagsrasjonen?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 21:02   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise hummus?

Gå inn på kontrollpanel, endre profil så kan du forandre kostholdsfilosofi.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no