Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Hjelp! Førstegangs brødbaker :)

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-08, 14:57   #1
Sheena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 16
Sheena er ny på veien

Hjelp! Førstegangs brødbaker :)

jeg har nå akkurat satt brødet i ovnen, men trenger tilbakemelding på om dette er ok for meg som skal holde meg på 15 karber om dagen

Brukte disse ingrediensene:

5 egg
0,5 dl rapsolje
2,5 ts salt
2 dl cottage cheese
2 dl vann
1 ss bakepulver
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
100 g linfrø
50 g valnøtter
ca. 100 g soyaprotein

Nå gjenstår det jo å se om det er spiselig da

Men det jeg forsåvidt lurer på er om jeg kan regne 0 karber i soyaproteinet? Det står så på pakka, ( det er Multipower) Kan noen som kan dette godt gi meg svar?

Og til slutt: Når dere regner på karber i brødet, legger dere sammen alle ingrediensene, for så å veie brødet ferdig stekt, og så dele det pr. skive til slutt? Vil så nødig klusse med kuren fordi jeg har misforstått regningen

Sheena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse m/ tilpassing Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 17:31   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hjelp! Førstegangs brødbaker :)

Sitat:

Og til slutt: Når dere regner på karber i brødet, legger dere sammen alle ingrediensene, for så å veie brødet ferdig stekt, og så dele det pr. skive til slutt?

du kan bruke mat på data, eller gjøre det på den måten du har forklart. det er ikke alle ingrediensene de har i mat på data, så det er greit å bare plusse alt og finne ut av hvor mye det er i en skive.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 18:02   #3
Sheena
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 16
Sheena er ny på veien

Sv: Hjelp! Førstegangs brødbaker :)

Takk for svar Men hvis jeg da regner på denne måten:

5 egg, ca. 5 g kh
2 dl cc, ca.3 g kh
1 ss bakepulver, 1 g kh ( etter det jeg har fått med meg
100g kruskakli, 20 g kh
100g linfrø, 4,5 g kh
50 g valnøtter, 3,2 g kh

Legger sammen dette, og fordeler det på antall skiver jeg får av brødet. Stemmer det?

Det står dessverre veldig forvirrende forklart på soyaproteinboksen hvor mange karber det er pr. 100 g, så etter mye leting ser det ut til at jeg kan regne ca. 2,5 g karber pr. 100.g på dette. Tar jeg da helt feil?

Sheena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse m/ tilpassing Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no