Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Sursild med kunstig søtstoff?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-07, 20:51   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sursild med kunstig søtstoff?

Noen som har forsøkt det? Antar at det er laken som har sukkeret, vanligvis??

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:15   #2
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Sursild med kunstig søtstoff?

Jeg vet ikke, men det høres vel ikke umulig ut med kunstig søtstoff.
Jeg ante ikke at noen brukte sukker i sursilda før jeg var voksen, og jeg elsker sursild på mors vis. Den sursilda består av halvparten eddik og halvparten vann + masse grov pepper. Det var ikke alltid vi hadde sennepsfrø eller annet krydder oppi. Videre hadde vi som oftest mer løk enn sild. Selvsagt hel spekesild som vi renset og kuttet fint opp.
Når dette kom på ei stor leirkrukke og ble bundet for med matpapir og strikk, tror jeg..? så var det bare å vente noen dager på deilig sursild.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:10   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Sursild med kunstig søtstoff?

Sursild, ¨ååååå som jeg savner det. Sukkeret er vel i laken. har noe STEVIA som jeg skal prøve, hadde ikke tenkt på at det gikk å bruke annet enn sukker (litt træg ,da sjø)
Men sursil krever jo rugbrød og schnapps, får vel se litt bort fra carbene en kveld :-)

Ha en fin dag
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 00:14   #4
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Sursild med kunstig søtstoff?

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Sursild, ¨ååååå som jeg savner det. Sukkeret er vel i laken. har noe STEVIA som jeg skal prøve, hadde ikke tenkt på at det gikk å bruke annet enn sukker (litt træg ,da sjø)
Men sursil krever jo rugbrød og schnapps, får vel se litt bort fra carbene en kveld :-)

Ha en fin dag
Mvh Grovsnus

Den sursilda som jeg laget til jul uten søtt i det hele tatt, den smaker faktisk kjempenydelig nå. Rett og slett bare spekesild, sursildkrydder og lake + massevis av løk, men løk har 5,7 karber..
Jo lenger den står i krukka, jo bedre - innen rimelighetens grenser da. Bør vel spises innen påske kanskje?

Hvis du bruker en gammel danske som schnapps, så er det vel ikke så mange karber? Den er jo ikke veldig søt. Jeg vet ikke om det finnes noen oversikt over dette på f.eks. vinmonopolets nettsider?
Jeg har faktisk hatt meg en lille een nettopp.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 08:24   #5
TattyTeddy
Medlem
 
TattyTeddy sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 43
Innlegg: 65
TattyTeddy er ny på veien

Sv: Sursild med kunstig søtstoff?

Å digger sursild..
Og jeg fikk gode minner om sursild som bestemor laget..
Jeg og bestefar spist, han sild og jeg løken!!

Nå spiser jeg begge deler, men liker fremdeles at det er masse løk oppi..

__________________



TattyTeddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Om starten på dagen ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 29-06-07 09:04
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no