Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva mangler jeg når ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-12, 21:02   #1
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Hva mangler jeg når ...

neglene deler seg i to??

Tar disse b-vitaminene hver dag..

Kan f.eks for lite protein gå utover neglene?

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:30   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva mangler jeg når..

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

neglene deler seg i to??

Tar disse b-vitaminene hver dag..

Kan f.eks for lite protein gå utover neglene?

Det kan også være lave verdier på d-vitamin
(få tatt en blodprøve)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:46   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva mangler jeg når ...

Det kan være mye, jod og sink også. Ta en tur til legen og få tatt vitamin- og mineralstatus!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:16   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva mangler jeg når ...

Flaker de eller klyves de, eller knekker de? Har du hvite flekker uten at det er slagmerker? er neglene normalt krummet eller får de skje-form når de vokser ut? Har du langsgående/tverrgående riller? Hvor mange fingre har du halvmåne på? Og... er neglebåndene tørre eller friske og fine?

Gode negler er et samspill mellom mange vitaminer/mineraler. Blant annet kalsium, magjesium, jern, biotin, sink, vitamin a og c og tilstrekkelig protein... Akkurat hva som gjelder nøyaktig ditt problem er ikke så enkelt å finne ut og andre symptomer må også tas med i betraktningen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:23   #5
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva mangler jeg når ...

Takk for alle svar. Skal til legen neste fredag, så jeg får be om noen prøver da.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Flaker de eller klyves de, eller knekker de? Har du hvite flekker uten at det er slagmerker? er neglene normalt krummet eller får de skje-form når de vokser ut? Har du langsgående/tverrgående riller? Hvor mange fingre har du halvmåne på? Og... er neglebåndene tørre eller friske og fine?

Gode negler er et samspill mellom mange vitaminer/mineraler. Blant annet kalsium, magjesium, jern, biotin, sink, vitamin a og c og tilstrekkelig protein... Akkurat hva som gjelder nøyaktig ditt problem er ikke så enkelt å finne ut og andre symptomer må også tas med i betraktningen.

1.De flaker.
2.Har hvite merker og striper på de fleste.
3. Ikke noe spesielt krumming.
4. Langsgående riller, hvis jeg skjønner deg riktig på hva du mener.
5. Halvmåne? Da tenker du nederst ved roten sant? Bare på tomlene.
6. Nei, jeg har sprekker i alle neglbånd. Det har jeg slitt med så lenge jeg kan huske.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:53   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva mangler jeg når ...

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Takk for alle svar. Skal til legen neste fredag, så jeg får be om noen prøver da.

1.De flaker.
2.Har hvite merker og striper på de fleste.
Kan være sinkmangel eller b6.
3. Ikke noe spesielt krumming.
4. Langsgående riller, hvis jeg skjønner deg riktig på hva du mener.
Muligens lavt jern, lite protein, vitamin A eller b6 (Det meste som trengs her finnes i rødt kjøtt)
5. Halvmåne? Da tenker du nederst ved roten sant? Bare på tomlene.
Er ofte (ikke alltid) sammenfallende med lite energi/strupet stoffskifte eller stoffskiftesykdom jo færre fingre de finnes på. For min egen del stemte dette. Det kan også - på meg - se ut som det er forbundet med magnesium.
6. Nei, jeg har sprekker i alle neglbånd. Det har jeg slitt med så lenge jeg kan huske.
Folsyre, c-vitamin og fettsyrebalansen. Hos meg forsvant dette etter at jeg ble mer liberal med fett i maten, brukte Udo's en periode og kjørte på med omega3kapsler i tillegg.

Jeg har skrevet mine kommentarer til listen din i kursiv.
Du bør vurdere og tenke igjennom de ulike punktene hva som kan gjelde for deg. Husk at når det gjelder målinger av vitaminer/mineraler i blod så er ikke disse så pålitelige da kroppen gjør det den kan for å opprettholde balansen i blodet. D-vitamin, selen, folsyre og jern kan dog etter det jeg har funnet ut måles pålitelig.

Husk også at det hjelper ikke hva du spiser om du ikke tar det opp. Så mage-tarm må fungere. (Egenerfaring... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 00:13   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva mangler jeg når ...

jeg hadde flisete negler og sår i vikene før jeg begynte med magnesium og sink. de to er typiske mangler blandt folk flest

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 00:40   #8
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Hva mangler jeg når ...

Og for mange kan det rett og slett være mangel på kalsium!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 09:54   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva mangler jeg når ...

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Og for mange kan det rett og slett være mangel på kalsium!

Det er sant, men siden vi er en nasjon som bruker mye melkeprodukter får de fleste i Norge nok kalsium, om ikke de andre tingene som trengs for å utnytte kalsiumen skikkelig (vitamin d, k2 og magnesium først og fremst).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 11:18   #10
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva mangler jeg når ...

For å si det sånn, så har jeg nærmest hatt "cravings" etter ost.. spiste en kg forrige uke, og har spist en halv nå siden tirsdag.. Så jeg tror jeg nå ihertfall skal ha fått i meg nok kalsium. Spiser jo fløte og yoghurt også.

Har tatt d-vitamin i hele vinter, men glemt det siste ukene.. var mye ute da det var så fint vær, og tenkte det var nok..

En ting til jeg kommer på nå, er at jeg spiser lite rødt kjøtt, i forhold til i vinter.. det går mest i kylling og fisk her. Kjøttdeig en gang i blant.. Kanskje jeg bør spise mer rødt igjen?

Har stående magneisum+kalsium kosttilskudd, så skal ta dette fremover.

Tusen takk for alle svar, dette var behjelpelig!

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:19   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva mangler jeg når ...

Jeg ville sjekket meg hos legen. Kanksje du mangler jern. Jeg ville også kjøpt magnesium uten kalsium og tatt det to-tre ganger om dagen. Kalsium-magnesium er egentlig med tanke på kalsium, fordi med magnesium i opptaes kalsium bedre. Om du har for lite magnesium i kroppen trengs mer enn den blandinga. Den blandinga er ok etter at du har fylt opp kroppen med magnesium. Det er magnesium i ost også, men det er først og fremst en kalsiumkilde. Husk d vitamin da, sånn at kalsiumet får satt seg der det skal. Eller nå på sommeren er det ikke såå viktig, men til høsten er det viktig her i Norge.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pastamaskin mangler SVEIV! Hyper Generell diskusjon 1 22-10-11 17:54
Føler vi mangler en skravletråd mizzim Lavkarbo generelt 37 14-08-11 18:59
Trådvisningsmåter - mangler valg amritam Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 25-07-11 12:35
Mangler motivasjon! Har sklidd ut! Linfrøknekk Spørsmål og svar 1 21-04-10 09:37
Mangler motivasjon! blå blomst Lavkarbo generelt 12 26-10-08 10:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no