Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For lite karbohydrater?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-09, 23:59   #1
Seigrobill
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 9
Seigrobill er på en erverdig vei

For lite karbohydrater?

Hei!

Jeg har vært på ketolysekuren bare en uke nå, og har fått kvitta meg med ca. 1,5kg. Jeg er ikke en ivrig teller av karbohydrater, men velger bevisst varer som jeg vet har lite karbohydrater. Jeg har vært i ketose hele tiden, og har greit å styre unna alle fyfy matvarene denne ene uka uten noe særlig problem. Ikke noe søtsug å snakke om. Jeg teller ikke på grunn av at lunsjmåltidet er trøblete å telle, og velger eller stort sett safe matevarer med lite karbis.

Menyen min for en dag kan se ut noe slik som:
Frokost:Omelett med vårløk/sjalottløk/karbofrie pølser evt. bacon eller liknende, gratinert med gräddost. B-menneske, så fant raskt ut nytten av å lage en diger omelett i ildfast form som deles i passende stykker så jeg raskt kan ta med meg en frokost fra kjøleskapet og spise i bilen på vei til jobb.

Lunsj; Salat i kantine på jobben, innholdet i baren varierer fra dag til dag, men pleier alltid å være noe proteinrikt og kjøtt og diverse oljer. Her kan jeg for eksempel plugge "noen grønnsaker med ordet salat i seg", bønner, egg, skinke, crabsticks, tunfisk, purre, ost, brokkoli, blomkål, agurk, paprika tomat +++ i løpet av en uke. Topper med en god olje. Styrer unna grønnsaker som gulerot, ananas, mais, krutonger etc.

Middag: et kjøttmåltid med for eksempel nakkekotelett med rosenkål og en soppstuing, grillet kylling med jukseris eller liknende måltider. Kun rent kjøtt ikke blandingsprodukter.

Kvelds: reker med majones og evt. avokado, en salat med ruccolatomat og cc etc., egg & bacon eller liknende. Må finne litt mer variasjon for dette måltidet merker jeg.

Jeg merker at jeg er mye mer opplagt. Tidligere når fredagen kom så kunne jeg være helt utslitt når jeg kom hjem etter jobb, men i dag var jeg mye piggere enn noen gang.

Som sagt så velger jeg bevisst matvarer som jeg vet har lite karbis. Det som jeg lurer på er: Får jeg i meg nok karbohydrater? Er det veldig viktig å få i seg de 10/20 karbohydratene her dag som kuren sier, eller gjør det noe om man får i seg mindre? Jeg ser bare for meg at i en tidsperiode på ca. 20 kg har lyst å styre unna det jeg kan av karbohydrater, og om jeg heller ikke får noe søtsug, så vil jeg og prøve å styre unna mye av de kunstige søtningstoffene. Kan godt hende dette blir vanskelig når de neste månedene kommer, men det er i alle fall innstillingen nå.

Ellers... Dette er et supert forum, har funnet enormt mange tips, og masse bra informasjon, så takk til alle som har bidratt . Har i alle fall hjulpet meg mye den første uka og for å komme igang.

__________________



Sist redigert av Seigrobill : 10-10-09 kl 00:11.
Seigrobill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 00:23   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: For lite karbohydrater?

Jeg er ikke noen proff innen ketolyse, men velger å svare for det
Jeg har lest flere plasser at det er anbefalt å spise opp til 15-20g karbs per dag. Vektmessig er ikke resultatene større om man spiser mindre enn denne mengden.

Karbohydrater får du i deg via grønnsakene du spiser, og evt meieriprodukter
Spiser du mye av dette, skal du automatisk få i deg en del karbs.
Du kunne jo ha veid grønnsakene og meieriproduktene du spiser en dag eller to, og så regne det ut

Men så lenge alt funker og går som det skal, hadde jeg ikke bekjymret meg unødvendig

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 00:27   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbohydrater?

Bønner inneholder mye karbohydrater.
Hvis du spiser som nevnt over, men ikke veier maten er det nok større sjangse for at du spiser mer enn 20gram enn mindre enn 20g karbo.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 00:40   #4
Seigrobill
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 9
Seigrobill er på en erverdig vei

Sv: For lite karbohydrater?

Ja det kan godt hende at det faktisk blir mer enn 20 gram også. Er klar over bønnene, så pleier ikke ta med enn noen få en gang innimellom av dem.

Vet ikke om det kom godt nok fram ovenfor, men jeg spiser jo ikke mer enn en av rettene i de forskjellige måltidene som jeg sier, men det kan godt hende det blir mer enn 20 karbis også da. Når jeg tenker meg om så må jo faktisk salatskålen veies for at jeg skal kunne betale den, men det har vel ikke så mye for seg å finne en samlet vekt for hele salaten?

Får se litt an hvordan vekten utvikler seg og kanskje heller være litt mer oppmerksom og veie litt mer når det stopper opp.

__________________


Seigrobill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 09:10   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbohydrater?

Crabstiks inneholder til min store fortvilelse 20 karber pr 100g og 100 g er ikke mye!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt for lite karbohydrater tuppelura Ketolysekuren 4 07-06-10 11:24
For mye for lite karbohydrater? Rangelet Lavkarbo generelt 9 11-09-09 20:35
For lite karbohydrater? kfj Spørsmål og svar 4 19-06-08 06:52
Litt lite karbohydrater... Jeanett Åpne dagbøker 7 15-11-06 10:26
For lite karbohydrater Pianoman Lavkarbo generelt 15 28-07-05 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no