Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Pilates og resultater

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-06, 01:37   #1
Kanari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 38
Innlegg: 31
Kanari er ny på veien

Pilates og resultater

Har vært litt inne på forumet her og ser at det er flere som driver med pilates..Har selv begynt denne uken med pilates, merker at dette er fin trening for mage/rygg, men det jeg lurer på er om noen har merket resultater av denne treningen i form av mindre midjemål og slikt? Kan noen dele dette med meg?? Tror jeg lettere vil holde motivasjonen oppe om jeg hører noen gladhistorier om pilates og resultatene det gir....

Kanari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo,lav gi.... Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 14:59   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pilates og resultater

Da jeg begynte med Pilates for over et år siden gikk jeg ned 3-4 cm rundt livet ganske raskt. Det var sånn at de som målte meg måtte måle flere ganger for de kunne ikke tro det de så.... Nå har jeg ikke målt på lenge, men jeg liker iallefall det jeg ser i speilet.

Jeg merker hele kroppen er strammere og fastere, og ikke minst mykere !! Jeg har bedre balanse, og bedre holdning. I det siste har jeg oppdaget at jeg faktisk har fått fastere armer også + at puppene har fått et lite "løft" - Rumpa mi har ikke blitt noe mindre, men fasongen er endret, den er rundere og fastere. (Bruker et program med Sculpting Circle/Magic Circle nå - se i Pilates tråden min).

Jeg har drevet med mange former for trening opp igjennom årene, men dette er definitivt MIN treningsmetode !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 15:15   #3
Ariel
Juniormedlem
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 29
Ariel er på en erverdig vei

Sv: Pilates og resultater

Hold ut! Mange synes at det er rart med pilates i starten for det er ikke den vanlige kondisjonstreningen. Svetter ikke eller lite ihvertfall i starten. Det er mange som gir tilbakemeldinger om at de merker resultater på mål og ikke vekt og dette er helt riktig. Pilates er styrke på "indre" muskler og muskler veier mer enn fett. Lykke til

Ariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 16:37   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pilates og resultater

Opprinnelig lagt inn av Ariel

muskler veier mer enn fett

Nei muskler veier ikke mer enn fett, en kilo er en kilo uansett (1 kg fett er en kilo og en kilo muskler er en kilo), men 1 kg muskler tar MYE MINDRE PLASS en 1 kg fett (unnskyld, er litt pirkete i dag..)

Liker godt å lime inn dette bildet i slike sammenheng:



ca. 2,5 kg av hver

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 17:52   #5
Ariel
Juniormedlem
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 29
Ariel er på en erverdig vei

Sv: Pilates og resultater

sorry... Poenget var at på grunn av at du bygger muskler vil du få mer resultater på målene enn på vekta ved denne type trening. Bra bilde Ha en fin pinseaften!

Ariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 18:18   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pilates og resultater

Opprinnelig lagt inn av Ariel

sorry... Poenget var at på grunn av at du bygger muskler vil du få mer resultater på målene enn på vekta ved denne type trening. Bra bilde Ha en fin pinseaften!

det har du jo selvfølgelig helt rett i !! Tvilte ikke på det altså
Tallet på vekta er bare et tall..... Det er målene og at det viser på klærne som betyr noe for meg iallefall. OG PILATES GIR GARANTERT RESULTATER.

Hvor er det du skal ha kurs henne ?? Kunne godt ha tenkt meg Aerobic/Pilates - har en DVD, men litt liten plass i stua !

God pinse til deg og !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-06-06, 14:09   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pilates og resultater

Opprinnelig lagt inn av Ariel

Poenget var at på grunn av at du bygger muskler vil du få mer resultater på målene enn på vekta ved denne type trening.

Pluss at mer muskler gjør at man forbrenner fett raskere.

For min del har jeg for tida lånt bort pilates dvd'n min til mamma som har klart å rote den bort! *GRRR*

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 11:39   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Pilates og resultater

Litt off-topic men.. trenger man mye gulvplass til pilates?

Vurdrer nye treningsformer for å komme i gang igjen, men gulvplass har jeg dårlig med.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 12:49   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pilates og resultater

Den dvd'en jeg har (err, hadde...) trenger man nok plass til å gjøre sit-ups og kanskje noe armslag. Så med litt flytting på bord og stoler burde de fleste ha plass.
(Har en veninne som bor på ett rom på ca 15kvm, og hun trener pilates på gulvet hver dag uten å trenge å flytte møblene så det tyder på at du trenger ikke enromt mye... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 12:52   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Pilates og resultater

Ok.. og ei matte er nok? Har fitnessball, kan den brukes?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 13:09   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pilates og resultater

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Litt off-topic men.. trenger man mye gulvplass til pilates?

Vurdrer nye treningsformer for å komme i gang igjen, men gulvplass har jeg dårlig med.

Du trenger plass som er så lang at du kan ligge rett ut uten å treffe noe med beina eller hue. Helst 1/2 meter ekstra. Og såpass plass på sidene at du kan holde benet ut i 90 graders vinkel fra kroppen i på begge sider (ikke på en gang da..) Dvs. har du korte bein trenger du mindre plass enn om du har lange

ball kan brukes, det er spesielle øvelser for ball. Det finnes også øvelser med apparater, med "magic circle" (se treningsdagboka mi) og bare med matte - alt med eller uten vekter. Jeg bruker de siste to. Treningsringen og matte - noen ganger med håndleddsvekter, noen ganger med løse håndmanualer.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 13:16   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Pilates og resultater

hmmm, Fjonken ser for seg skrotten med begge beina i 90 grader.. Au!
Men er det no gøy da? Fjonken kjeder seg så lett under trening. Må være gøy ellers går det ikke..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-06-06, 23:58   #13
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pilates og resultater

Jag har flera CD'r med Pilaterprogram hemma och har lyckas genomföra ett pass från tid till annan, och det är kul när jag håller på, men jag får så sällan ändan ur vagnen som man säger på svensk - dvs jag tar mig sällan tid att göra det. Jag känner mig så dum där jag ligger på stuegolvet och sprattlar med benen medans man och barn springer runt och undrar vad jag gör... grrrr

Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag inte tar mig tid att göra det för det är kul och jag känner mig bra när jag gjort det. Kändes nästan som om jag var flera cm längre efter ett pass..

Om någon vill testa har jag som sagt flera olika pass på min dator - allt från 20 min till 60 min - Winsor pilates, Stott pilates, pilates for dummies etc. Skicka mig ett PM med adress så kan jag bränna ut och skicka. Det krävs att du har en DVD som tar brännCD och AVI eller MPG filer eller att du har en dator med DVD spelare som du kan använda

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 15:48   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pilates og resultater

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Men er det no gøy da? Fjonken kjeder seg så lett under trening. Må være gøy ellers går det ikke..

Om du stiller krav til at det skal være gøy kan jeg ikke garantere at neon som helst trening vil passe. Da er det lett å si "nei, dette va'kke no gøy" - og så lar man være å trene. (DEN kjenner jeg meg igjen i !) Det er velværet som kommer etterpå som er det viktigste syns jeg. Det programmet jeg holder på med nå er iallefall gøy. Spesielt når jeg er ferdig og spesielt når jeg ser kroppsfasongen endre seg til noe strammere, fastere og mer "ikke så redd for å vise frem lenger". Det er litt igjen enda ja, men det er mange år siden rumpa mi har sett så bra ut !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 19:37   #15
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Pilates og resultater

Ja, veit jo trening blir kjedeligere etterhvert.. men skal jeg komme i gang med noe så må det være gøy i starten. hmfr.. får kjøpe meg dansematte jeg tror jeg..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:28   #16
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Pilates og resultater

Kan jeg få lov å komme med et lite praktisk spørsmål..? Har fått låne en pilatesdvd, og er kommet litt igang, men merker at det tar litt tid med denne koordinasjonen (er jo gutt og dere vet at vi kan ha litt problemer med å gjøre to ting på en gang... ). Men lurer veldig på det med pustinga, eller rettere sagt når det gjelder å presse navlen mot korsryggen. Skal dette gjøres konstant, eller kun på innpust? Virker rimelig tungt å presse den innover hele tiden, men føler meg så "ukonsentrert" om jeg slipper løs hele magen på utpust..om dere skjønner

__________________
Livet er fett!!
Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:33   #17
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Pilates og resultater

Det er nok meningen at du skal holde magemusklene inne hele tiden, men det er forskjell på det og holde pusten helt. Du skal kunne puste normalt mens du holder dem inne.

Men la det være sagt at det ikke er enkelt i starten, det kommer med trening.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pilates-ball! Helene Trening 29 10-01-08 20:18
Pilates Daizy Trening 96 03-06-06 15:02
Pilates Hege_ Trening 2 17-04-06 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no