Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

På jakt etter Atkins-bok ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-10, 17:33   #1
Poca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Poca er på en erverdig vei

På jakt etter Atkins-bok ...

Har vert innom flere bokhandlere men ikke fått tak i den ennå.. Noen som vet hvilke som fører den, eller må jeg bestille via nett et sted?

Er det fortsatt slik at det bare er den orginale utgaven som gjelder, eller har det kommet en nyere og bedre oppdatering på norsk enn den som ble gitt ut for noen år siden? Forstått det sånn at den manglet en del vesentlige oppdateringer...

Har fått tak i en LCHF-bok, men syntes ikke så mye om den...

Poca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:04   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: På jakt etter Atkinsbok..

Opprinnelig lagt inn av Poca, her.

Har vert innom flere bokhandlere men ikke fått tak i den ennå.. Noen som vet hvilke som fører den, eller må jeg bestille via nett et sted?

Er det fortsatt slik at det bare er den orginale utgaven som gjelder, eller har det kommet en nyere og bedre oppdatering på norsk enn den som ble gitt ut for noen år siden? Forstått det sånn at den manglet en del vesentlige oppdateringer...

Har fått tak i en LCHF-bok, men syntes ikke så mye om den...

Forsøk nettbokhandler.
Er du stiv i engelsk ville jeg kjøpt den engelske utgaven.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:09   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: På jakt etter Atkinsbok..

Hvilken vil du ha?
Kan få tak i alle til deg....

Dr. Atkins nye slankerevolusjon
Dr. Atkins tror vi blir tykke fordi vi har stoffskifteforstyrrelser og ikke spiseforstyrrelser. Den maten han anbefaler deg å spise vil øke hastigheten på stoffskiftet, og når kroppen din har vennet seg til det vil den finne en ny måte å forbrenne fett på. Forfatteren presenterer i denne boken en høyprotein og karbohydratfattig diett som lover deg at du skal gå ned i vekt uten å være sulten eller behøve å telle kalorier. Har litteraturliste.

Dr. Atkins slankejournalen
Boka inneholder en 120-dagers slankejournal, hvor du kan registrere det daglige inntaket av karbohydrater og registrere kosttilskudd, vanninntak, trening, vekt, fremgang, utfordringer og følelsesmessige erfaringer. I tillegg inneholder boka en oppsummering av de fire stadiene i Atkins' kostholdsprogram, retningslinjer for å lykkes på hvert stadium, råd om innredning av et Atkins-vennlig kjøkken, handleliste og tips om å spise ute

Dr. Atkins karbo teller:
Denne håndboka inneholder tips om hvordan du beregner porsjonene når du ikke lager maten selv. Du finner også en ny og mer målrettet måte å telle karbohydrater på, pluss nye matgrupper, nye retter, nye varemerker og hurtigmat

Dr. Atkins nye slankerevolusjon: kokeboken
Boka inneholder et utvalg hurtig-retter du kan lage når du følger Atkins-dietten. Det er oppskrifter på frokost, supper, forretter, fiske-, kylling- og vegetarretter, hjemmebakst og desserter.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:33   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Jabba, det der høres ut som den norske utgaven, som jeg selv kjøpte en gang i tiden, og fort fant ut at var veeeldig mangelfull i forhold til den engelske fra -01 (tror jeg det er) som har alt du trenger i én bok.
Den norske er trykket etter at den siste originale kom ut, men har mangelfullt innhold av utgaven fra -91. Helt meningsløst

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:33   #5
Poca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Poca er på en erverdig vei

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Har lest her inne et sted at den beste boken er en som heter Atkins, diet for life (eller noe sånt).. Jeg er ikke så glad i å lese bøker så vil helst slippe unna med en.. Hva er den viktigste av Atkinsbøkene da?

Poca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:37   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Jeg har ikke peiling på Atkins og aner ikke hvilken som er best. Men skulle du ville ha en av disse så kan jeg skaffe den til deg om du vil....hvis du sliter med å finne dem mener jeg.....
Prisene er 99,- pr bok......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:38   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Les det jeg skrev over. Den heter Dr Atkins New Diet Revolution. Den du nevner er mer en menybok.
Vil du ha noen enkelt ville jeg gått for Skaldemanns GI-noll eller Torkil Andersens Slank med Ketolysekuren.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:39   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Men Jabba, om det er den norske utgaven (den bokpakka er den eneste atkins-boka (eller bøkene, da) som er kommet på norsk), og de er mer eller mindre ubrukelige.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:42   #9
Poca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Poca er på en erverdig vei

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Les det jeg skrev over. Den heter Dr Atkins New Diet Revolution. Den du nevner er mer en menybok.
Vil du ha noen enkelt ville jeg gått for Skaldemanns GI-noll eller Torkil Andersens Slank med Ketolysekuren.

Det var vel kanskje den jeg mente da, husket feil i farten etter å ha lest utenpå dusinvis med slankebøker på bokhandleren idag...

Sjekket hjemmesiden til Atkins nå og ser at det har kommet en ny Atkinsbok som er på tilbud hos Amazon.com nå.. Kanskje den er verdt å kjøpe da?

Er det samme på bøker som klær at det er tollfritt inntil 200kr?

Poca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:44   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Bøker er vel alltid tollfritt dersom jeg ikke husker helt feil.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:53   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Ja, bøker/blader og cd/vinyl er momsfritt (er ikke toll, men moms man betaler for andre varer over to hundre spenn ). Jeg har kun den siste boka som Atkins rakk å gi ut før sin død, så jeg vet ikke. Men den synes jeg i alle fall er både veldig god og dekkende! Det er en liten murstein, og det krever litt kons å lese faglitteratur-ish på engelsk, men jeg fikk mye ut av den i alle fall

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 19:39   #12
Poca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Poca er på en erverdig vei

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Da gikk jeg for den diet revolution jeg også siden det viste seg at den siste ikke blir utgitt før neste mnd...

Poca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 19:43   #13
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Sv: På jakt etter Atkins-bok ...

Hei Jeg fikk min Atkins bok (bøker) idag, kjøpte de gjennom Bokkilden.no, kr. 99,- pr. stk.


Sist redigert av Lene:) : 11-02-10 kl 21:57.
Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er på jakt etter en god taco oppskrift Sophie Lavkarbo generelt 10 25-08-09 16:11
Ut av ketose etter Atkins-bar! alva Atkins kosthold 4 16-06-08 11:39
etter atkins og andre lavkarbodietter... Borealis Lavkarbobøker 14 17-07-06 17:17
Svimmel etter Atkins-slutt!? boble Lavkarbo generelt 7 28-04-05 21:16
Atkins før-og-etter-bilder og historier: Iset Atkins kosthold 4 08-03-05 10:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no