Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Slapp og trøtt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-07, 17:00   #1
Ratata
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 23
Ratata er på en erverdig vei

Slapp og trøtt

Jeg har nå spist mat med lite karbohydrater siden søndag, ligger vel på rundt 20 g om dagen, jeg spiser ellers egg, ulike typer kjøtt og masse grønnsaker. Er så sliten, trøtt og tiltaksløs. Er dette normalt?

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:33   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og trøtt

Opprinnelig lagt inn av Ratata, her.

Jeg har nå spist mat med lite karbohydrater siden søndag, ligger vel på rundt 20 g om dagen, jeg spiser ellers egg, ulike typer kjøtt og masse grønnsaker. Er så sliten, trøtt og tiltaksløs. Er dette normalt?

Drikker du nok vann, tar du vitamintilskudd? Husk at på en ketose-diett trenger man påfyll av vitaminer og mineraler.
Disse er skreddersydd: www.ketolyse.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 20:48   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og trøtt

Opprinnelig lagt inn av Ratata, her.

Jeg har nå spist mat med lite karbohydrater siden søndag, ligger vel på rundt 20 g om dagen, jeg spiser ellers egg, ulike typer kjøtt og masse grønnsaker. Er så sliten, trøtt og tiltaksløs. Er dette normalt?

Ja, dette er normalt. Kroppen din må "lære" å gå på et annet drivstoff enn karbohydrater.

Noen merker lite til overgangen, men jeg har inntrykk av at det er vanlig å føle seg slapp en periode.

Hjernen venner seg raskt til lite karbohydrater i kostholdet, det tar kanskje noen få dager før den er vant til kostomleggingen. Resten av kroppen kan bruke betydelig lengre tid på omstillingen.

Hold ut - du får sannsynligvis mer energi enn du har hatt tidligere - om noen uker!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 19:04   #4
Ratata
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 23
Ratata er på en erverdig vei

Sv: Slapp og trøtt

Ok, da får jeg gi det litt tid , tar kosttilskudd og drikker masse vann, så skulle ikke skorte på det heller, takk for svar.

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 23:22   #5
Netofas
Nytt Medlem
 
Netofas sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 7
Netofas er på en erverdig vei

Sv: Slapp og trøtt

Har nettopp startet på denne dietten selv og etter 4 dager med lavkarbomat står magen rett ut. Føler meg oppblåst og stinn i kroppen. Spiser mest kjøtt, bogskinke, kylling på boks, laks pluss tomat, agurk, salat, sopp, brokkoli, jalapenos, paprika. Har omtrent 4 måltider om dagen og spiser ikke så mye på en gang. Er dette et overgangssymtom?

Netofas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 16:41   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og trøtt

Opprinnelig lagt inn av Netofas, her.

Har nettopp startet på denne dietten selv og etter 4 dager med lavkarbomat står magen rett ut. Føler meg oppblåst og stinn i kroppen. Spiser mest kjøtt, bogskinke, kylling på boks, laks pluss tomat, agurk, salat, sopp, brokkoli, jalapenos, paprika. Har omtrent 4 måltider om dagen og spiser ikke så mye på en gang. Er dette et overgangssymtom?


Det er vanlig at magen reagerer når man legger om kostholdet. Det tar som regel en ukes tid (snitt) før den venner seg til. MEN

Mange tåler ikke boksemat. Den er som regel tilsatt E-stoffer og/eller sukker pga konservering.

Clouet er å spise REN mat uten tilsetningsstoffer.

Ut fra hva du spiser ser det dessuten ut til at du spiser lite/ingenting fett. Det er en viktig del av dietten og fordøyelseprosessen


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her - føler meg så slapp! emmat Spørsmål og svar 5 13-11-07 14:29
Føler meg så slapp ? karoks Ketolysekuren 6 25-06-07 15:21
Snakk om å være trøtt da Nillomien Generell diskusjon 3 01-05-07 19:03
Skikkelig slapp pysa Lavkarbo generelt 3 20-05-05 18:53
Unormalt trøtt og slapp? Fedonisten Generell diskusjon 12 19-05-04 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no