Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og kreft

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-06, 12:59   #76
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Det var godt å hørra

Det er ikkje alltid lett å formulere seg elektonisk (selvironi)
Mangler jo størstedelen av komunikasjonen(kroppsspråk), så generellt prøver eg å vere ekstremt tydeleg, på grensa til overtydleg.

Eg syns og det er misbruk av mine krefter å bli sint på nåken, så eg prøver heller å seie ting med humor

Me ser det same bokstavane på skjermen, men ikkje alltid den same meininga

kunne ikke sagt det bedre selv
Jeg tror vi alle innerst inne er enige. Vi har bare litt forskjelllige måter å komme til målet på

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:01   #77
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Men nå tror jeg at jeg tar en dags pause, det tror jeg vil gjøre godt. Nå er også søndagens frokost bestående av en boks tunfisk (jeg er så innmari heldig at jeg elsker tunfisk og knapt blir lei av det, billig er det også, 5 kr på ICA) inntatt så jeg er egentlig klar for en fin søndag. God søndag til dere også, Skaldeman inkludert. Neste gang skal jeg være enda litt mer saklig

flap

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:05   #78
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Ja - det hadde vært fint om denne tråden fortsatte rundt temaet lavkarbo og kreft, og ikke diskusjonen om temaet..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:15   #79
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Koker over? Tja, kanskje. Uansett synes jeg voksne folk kan ha vett nok til å diskutere saklig uten å gå løs på personer. Stor pekefinger til Skaldeman.

Hvorfor bare Skaldeman? Slik jeg leser tråden så slengte flap først med sin "Herr Skaldeman", - som kan sidestilles med "lille venn" og

Jeg synes det er på tide at enkelte begynner å lese hva Skaldeman faktisk skriver. Han uttaler seg på ingen måte som noen ernæringsekspert! Les her i denne klistrede tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7636 Det er ingen vits i å forfølge Skaldeman og stille ham til veggs for noe han aldri har hevdet selv å være.

Fortsatt god helg alle sammen!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:16   #80
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og kreft

Fordi det var han som kom med det sterkeste utsagnet.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:17   #81
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Fordi det var han som kom med det sterkeste utsagnet.

Jeg har for øvrig tatt selvkritikk fordi jeg insinuerte "manglende dømmekraft". Den kunne jeg spart meg.

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:20   #82
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Fordi det var han som kom med det sterkeste utsagnet.

Nåja... Kanskje DIREKTE ja, men når folk skriver det litt mer pakket inn så kan det være minst like ille. Jeg er på INGEN måte for personangrep på fora, men skjønner at det kan sprekke for folk til slutt. Ikke at jeg unnskylder det altså. Men nå er jeg vandt med mye sterkere saker enn det som har skjedd her den siste tiden, så for meg blir det på en måte barnemat, men jeg skjønner jo at folk reagerer når de er vandt med et stille og koselig forum uten usakligheter og krangling...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:25   #83
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og kreft

Det er alltid bra å vere tydleg og ærleg på ein kjærleg måte.
Svarte kor tar eg det frå?

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:29   #84
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Det er alltid bra å vere tydleg og ærleg på ein kjærleg måte.
Svarte kor tar eg det frå?

DAMN YO'RE GOOD!!!

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 14:50   #85
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Hvis denne tråden skal fortsette som blir det ikke med diskusjoner om hvem som sa hva om og til hvem eller hvem som er årsak til hva.

Da blir det om LAVKARBO OG KREFT og spørsmålstillingene rundt det !

Postene som omfatter andre ting blir slettet eller flyttet til andre deler av forumet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:19   #86
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og kreft

Ja, det var dumt av mig att skriva så. Jag ber flap och alla andra som blivit upprörda om ursäkt.

Om jag ska ge en förklaring så var mitt olämpliga uttalande inte riktat speciellt till flap utan till häcklare av alla slag, som tillämpar liknande tekniker. I går kväll slogs jag nämligen på tre fronter, i tre olika länder, mot personer som ifrågasatte min rätt att rapportera andra människors erfarenheter. Samtliga skapade en vrångbild av vad jag faktiskt sagt och bemötte sedan den vrångbilden. Det är en vanlig härskarteknik.

Jag måste lära mig att överse med sådant. Men efter 20 timmar vid datorn var det tyvärr slut på tålamod. Därför rann adrenalinet över.

För att återgå till kreft. Skriver ett antal människor till mig och rapporterar om hälsoförbättringar så menar jag att det är det min plikt att föra de erfarenheterna vidare, åtminstone om någon frågar efter dem. Och här var det någon som frågade om kreft och lowcarbkost.

Jag vet ingenting närmare om kreft själv men många anser sig hjäpta av alternativa metoder. Det får stå för dem. Det är deras erfarenheter.

Jag fick de första rapporterna om detta för tre, fyra år sen och de personerna lever fortfarande. Vi får se hur det har gått för dem om tio år. Är det så att de blir permanent botade så kommer vetenskapen inte att röra sig en centimeter. Läkarna kommer nämligen att säga att det inte kan bero på kostförändringen! Tanken att kreft kan bero på dålig näringstillförsel är nämligen inte accepterad.

OE är populärt på den här listan. Läs Kwasniewski! Han skriver om undernärda celler som löper amok och han säger sig ha botat mängder med kreftpatienter med vår typ av kost. Lägg en normal mänsklig cell i äggula, säger han, och den mår väldigt bra. Lägg en kreftcell i äggula och den dör. Varför det? Jo för att det inte finns något socker i äggulan!

OBS: det är Kwasniewski som säger detta, inte jag! Men jag för gärna hans uttalande vidare.

Stefansson, den store antropologen, noterade att kreft inte förekom hos inuiterna. Han såg kreft som en civilisationssjukdom och skrev en hel bok om det. Jag har inte läst boken själv, men kanske någon på listan gjort det? I så fall kan ni väl ge en rapport av innehållet.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:26   #87
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Og derved var debatten inne på riktig spor igjen !
Takk Skaldeman !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:34   #88
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Jeg tror jeg må skaffe meg denne boken av Kwasnievski (skrev jeg rett nå ? ) - samt boken til Stefansson, hva heter den? Kanskje jeg kan låne på biblioteket?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:36   #89
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Ja, det var dumt av mig att skriva så. Jag ber flap och alla andra som blivit upprörda om ursäkt.

Nå har jeg allerede beklaget mitt ordvalg i et par innlegg før, men siden Skaldeman er tilbake kan jeg jo gjenta det så jeg er sikker på at han får det med seg. Håper på fortsatt blomstrende diskusjoner.

flap

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:44   #90
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Läkarna kommer nämligen att säga att det inte kan bero på kostförändringen! Tanken att kreft kan bero på dålig näringstillförsel är nämligen inte accepterad.

dette er jeg ikke så enig i... Jeg mener at dersom det er lavkarbokosthold som fører til at man ikke får kreft, så tror jeg at legene også ønsker å få dette frem i offentligheten. Kreft er et tema som er veldig mye forsket på, men forskning tar tid, da men skal ha et vist antall personer som har gjennomgått kreft og spist lavkarbo for å ha håndfaste bevis på at det fungerer. Jeg tror ingen lege vil "unngå å nevne" noe som har en dokumentert virkning. Lavkarbo eller ikke.

Men bare så det er sagt da; jeg HAR tro på at lavkarbo kosthold er sundt, at det kan hindre en del sykdommer, og kanskje kreft også

og vi må også huske at kreft er en naturlig del av aldringsprosessen, så enkelte vil på grunn av alder få kreft uavhengig av hva de spiser...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:58   #91
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Veldig interessant tema.

Jeg tror kostholdet har stor betydning, og at lavkarbo har positiv effekt på å forhindre utvikling av kreft.

Det er vel ikke til å komme bort fra at det også er en genetisk arvelighet , for sansynlig mulighet til å utvikle kreft, som er inne i bildet.

Gåten er vel ikke helt oppklart enda......

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:04   #92
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Anne

Veldig interessant tema.

Jeg tror kostholdet har stor betydning, og at lavkarbo har positiv effekt på å forhindre utvikling av kreft.

Det er vel ikke til å komme bort fra at det også er en genetisk arvelighet , for sansynlig mulighet til å utvikle kreft, som er inne i bildet.

Gåten er vel ikke helt oppklart enda......

Det er nok et stykke igjen til det ja, men heldigvis er kreft et tema som får utrolig mye penger til forskning, og som det forses mye på. Og da forskes det nok også på hvordan kosthold påvirker kreftcellene

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:09   #93
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av jeef-

Og da forskes det nok også på hvordan kosthold påvirker kreftcellene

Ja, det vil jeg anta.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:12   #94
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Jeg vil bli svært posetivt overrasket hvis det faktisk blir gjort forskning som kan bevise eller motbevise at lavkarbokost kan forebygge eller motvirke kreft.

Jeg tror det ikke før jeg får se det

Det jeg ikke fatter er at man ikke gjør en grundig analyse av dem som mener seg helbredet av alternativemetoder.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:15   #95
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman


Om jag ska ge en förklaring så var mitt olämpliga uttalande inte riktat speciellt till flap utan till häcklare av alla slag, som tillämpar liknande tekniker. I går kväll slogs jag nämligen på tre fronter, i tre olika länder, mot personer som ifrågasatte min rätt att rapportera andra människors erfarenheter. Samtliga skapade en vrångbild av vad jag faktiskt sagt och bemötte sedan den vrångbilden. Det är en vanlig härskarteknik.

Ja, jeg har vært borti slike mennesker ja, det har vi vel alle. Forskjellen er jo at vi er så "heldige" at vi bare kan ignorere dem, mens du jo "må" svare dem om det går direkte på boka og kostholdet "ditt". Det må være fryktelig slitsomt og jeg skjønner godt at det rant over etter all den negative diskusjonen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:17   #96
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg vil bli svært posetivt overrasket hvis det faktisk blir gjort forskning som kan bevise eller motbevise at lavkarbokost kan forebygge eller motvirke kreft.

Jeg tror det ikke før jeg får se det

Jeg er skeptisk jeg også. Jeg forkaster ikke ideen om at det MULIGENS blir forsket på, men jeg er som sagt skeptisk. Grunnen er vel de enorme økonomiske kreftene bak søppelmatindustrien, særlig sukkerindustrien. Mye forskning er jo sponset (og dermed korrupt) av denne.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:20   #97
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Jeg har en liten teori jeg. Jeg vet ikke om den stemmer og legene fnyste av meg. Men som dere kanskje vet så døde min far av kreft rett før jul - etter "kort tids sykdom". Vi ante ikke at han var syk engang - bortsett fra litt småtrøbbel med det ene benet - noe som viste seg å være blodpropp. De ville vite hvor denne kom fra - tok en masse prøver og fant ut at kan hadde bukspyttkjertelkreft med spredning til lever, lunger, nyrer, binyrer, bukhule, - ja stort sett alt. Kirurgen som rett før han døde opererte ham for ilius (tarmslyng) sa hun aldri hadde sett en person med så langt fremskreden kreft som fremdeles levde - og hadde hatt så god livskvalitet og levd uten smerter så lenge. Dessverrre finnes det ingen annen behandling enn smertelindring når en bukspyttkjertelkreft har spredd seg. Han har hatt kreften i flere år mener legene på onkologisk på Ullevål.

Men til saken. De siste to årene har far blitt noe påvirket av meg og mitt kosthold. Uten å innrømme det selvfølgelig, men han spiste stort sett kjøtt, fisk og fugl stekt i masse meierismør eller cocosa, med litt grønnsaker og en bitteliten potet ved siden av. (Poteter MÅ man jo ha !! ). Han røykte pipe og likte godt et glass vin. Han foreleste for meg om at fettet er viktig for kroppen (hadde glemt at det var jeg som hadde fortalt ham det) og spiste alltid fettranden på koteletten, brukte stekefettet som saus. Samboeren fortalte at han ble i mye bedre form og humør etter at han la om kostholdet.

Jeg dristet meg frempå og spurte legen på Diakonhjemmet om det kunne ha en sammenheng med kostholdet at han var i såpass god form til å ha så langt fremskreden kreft, - og ble føysa bort. Etterpå kom en sykesøster bort til meg og sa "vet du, jeg tror teorien din er rett jeg, for jeg hadde aldri trodd han var så gammel og at han var så syk !".

Far var en stolt mann og jeg er glad over at han hadde det godt de siste årene han levde. Hadde han vært mindre sta og ikke så inni h**** stolt, hadde jeg nok klart å få ham over på lavkarbo tidligere. Om det hadde hjulpet vet jeg ikke. Men jeg ER overbevist om at kostholdet hindret symptomene på sykdommen i å ødelegge livskvaliteten hans - og det er jeg glad for.

En venninde av far har fått samme diagnose, med spredning. Hun har fått "dødsdommen", men ikke noe om hvor lenge hun har igjen. Vi har snakket mye om kosthold (hun var innlagt på Diakonhjemmet for tester uken før far døde) og hun går til en alternativ behandling ved onkologen på Ullevål nå. Hun har lagt om kostholdet sitt, og sier at om hun skal dø, så vil hun iallfall kose seg med god mat på veien. Jeg snakket med henne før helgen og hun er i bedre form enn på lenge. Hun vil ikke bli kurert, det vet vi, men livskvaliteten er bedre og det er jo det som teller !

Igjen, om det er kostholdet som hjelper kan jeg ikke være 100 % sikker på, men jeg tror iallefall at om det ikke kan stoppe kreften, så kan det sinke den prosessen som foregår i kroppen ved kreftsykdom.

Men det er altså min teori......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:26   #98
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg er skeptisk jeg også. Jeg forkaster ikke ideen om at det MULIGENS blir forsket på, men jeg er som sagt skeptisk. Grunnen er vel de enorme økonomiske kreftene bak søppelmatindustrien, særlig sukkerindustrien. Mye forskning er jo sponset (og dermed korrupt) av denne.

Mye skjer på "kreftfronten" så det er godt mulig at dette blir mere lagt merke til etterhvert...
Og som noen sa i starten av tråden, så anbefaler faktisk legene på onkologisk avdeing kreftpasienter å oppsøke alternative behandlingsmetoder, så vi er ikke så langt unna som vi tror...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:45   #99
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Mye skjer på "kreftfronten" så det er godt mulig at dette blir mere lagt merke til etterhvert...
Og som noen sa i starten av tråden, så anbefaler faktisk legene på onkologisk avdeing kreftpasienter å oppsøke alternative behandlingsmetoder, så vi er ikke så langt unna som vi tror...

Det er bra at vi er kommet så langt, men kreftforebyggene forskning , hvor skal de ta midlene fra? Kreft foreningen er vel de eneste som kunne tenke seg å sponse noe sånt eller? Jeg tviler i hvert fall på at legemiddel industrien vil sponse en slik forskning.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:57   #100
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Begod

Det er bra at vi er kommet så langt, men kreftforebyggene forskning , hvor skal de ta midlene fra? Kreft foreningen er vel de eneste som kunne tenke seg å sponse noe sånt eller? Jeg tviler i hvert fall på at legemiddel industrien vil sponse en slik forskning.

jeg tror legemiddelindustrien kommer til å lage nye legemidler som man da "må" bruke når man spiser lavkarbokost.

Og dessuten er dette en fin grunn til å reklamere litt for kreftforeningen,som mer enn gjerne tar i mot penger fra folk

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Aspartam i lettbrus kan gi deg kreft mofe Fysisk og mental helse 22 07-08-05 20:05
Slik kan du forebygge kreft mofe Generell diskusjon 2 24-01-05 19:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no