Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Guuud nå må du ikke bli tynnere

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-09, 21:52   #26
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Du skal trå rimelig forsiktig når madamen står ferdigpyntet og spør om ikke du også synes hun ble litt tykk i den kjolen. Svarer du ja har du driti skikkelig på draget, svarer du nei blir du beskyldt for å lyve eller ikke bry deg. What to do?

Gjør som svogeren min. Svar "ikke mer enn vanlig".

De er fortsatt sammen.

  Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 00:17   #27
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Jeg er i hovedsak enig i dette innlegget.

Det er helt riktig at dette ikke handler om den som har gått ned i vekt, men om de andre.

Men jeg må legge til noe. Spesielt når det gjelder nær familie, og er folk man ikke ser så ofte, så kan det bli nærmest sjokkartet å se igjen en datter, en bror, en niese eller hva det måtte være, og så har vedkommende krympet kraftig. Du har vært vant til å se han eller henne slik eller sånn, og fordi det er noen du kjenner godt har du vennet deg til størrelse og fasong i en så stor grad at du ikke lenger reflekterer over at vedkommende er tjukk. Vi mennesker har jo en egen evne til å normalisere rundt oss. Bare se på hvordan foreldre normaliserer sine åpenbart overvektige barn, med å bortforklare om "sterk", "kraftig beinbygning", "valpefett", osv.

Vi normaliserer, og går ikke rundt og ser på nære familiemedlemmer som tjukke. Jeg har selv opplevd blant annet å få en ny svigerinne inn i familien, og jeg reagerte fra første stund på at hun der var jammen svær... etter en tid (mange måneder, mulig det var over ett år) gikk det opp for meg at både jeg selv og min søster og min mor var minst like store. Men jeg tenkte ikke på oss som store. Men hun, som jeg ikke kjente, hun var svær, hun. I dag som jeg kjenner henne også tenker jeg ikke på henne heller som spesielt stor.

Og da er det når vi har et bilde i hodet av noen, og vår fornuft sier oss at hun eller han er "normalvektig", og plutselig dukker vedkommende opp og har slanket seg 25 kilo!!! Sjokk! Hjernen greier ikke å fatte at det er NÅ han eller hun er normalvektig, ikke før. Sammenlignet med det vi ble vant til å oppfatte som normalvektig er vedkommende nå radmager. Skummelt...

Dessuten hvis man ikke har sett hverandre på en stund får man inntrykk av at her har vedkommende kjørt en eller annen ekstrem kur. Sannsynligvis gått ned alle 25 kiloene de siste 14 dagene, sant? Det virker så dramatisk i forhold til hva vi var vant til å se, og i forhold til hva vi altså oppfattet som "normalt".

Jeg tror de fleste av oss ville reagert hvis en normalvektig mann, 180 cm og 75 kilo, hadde gått ned 25 kilo. Og hvis han i tillegg virket stolt av det og erklærte at han skulle ned 25 til, så tror jeg at de fleste av oss også ville forsøkt å advare han mot det.

"Kjærlighet gjør blind". Våre nærmeste ser oss ikke nøkternt og realistisk. Jeg tror heller ikke de gjør det av vrangvilje eller for å være slemme. At noen til en viss grad kan være misunnelige, ja. Men som sagt tror jeg hoveddrivkraften faktisk er at de ikke så oss som overvektige før.

Dette innlegget åpnet øynene mine litt. Jeg har vært av dem som gjerne tar ting negativt om det er mulig å vri det dit. Men det er sant som du sier, man blir jo vant til at ens nære og kjære er slik og sånn, og da blir man litt overrasket når det forandrer seg drastisk. Og ja, mange kommenterer vektnedgang og det er ikke alltid det faller like heldig ut. Som min svigerfar sa nå i ferien: "Du har gått ned litt nå ser jeg, jaja, det er jo ingen sak å gå ned, det vanskelige er vel å holde vekta etterpå!" :himle:

Ellers så er følgende eksempel et av de bedre komplimenter jeg har fått: En posthusansatt så på førerkortet mitt i forbindelse med at jeg hentet en pakke. Så ser hun på meg og sier smilende "Dette er mange kilo siden ser jeg!" Det var et kompliment som varmet. Hun sa ikke noe negativt om hvordan jeg så ut hverken før eller da, det var jo bare konstatering av fakta. Men det var så deilig å få høre det allikevel!

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 09:59   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

- Hvor mye har du egentlig gått ned nå?


Det blir jeg dritsur av. Det har ingen noe med liksom, vil jeg fortelle det så gjør jeg det når settingen er rett.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 11:46   #29
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Det blir jeg dritsur av. Det har ingen noe med liksom, vil jeg fortelle det så gjør jeg det når settingen er rett.

Ja, vi er forskjellige.
Jeg for min del blir glad når folk spør. Det er artig når folk virkelig ser at jeg har gått ned :-)
Husker derimot at jeg ble skikkelig lei meg etter at jeg hadde født mitt andre barn og kom med den lille på armen i butikken:
- Har du vært gravid???
Da spratt tårene når jeg gikk ut døra

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 00:22   #30
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Guuuud så tynn du er blitt !
Er Gud så tynn da?
Mvh Grovsnus
ps. Gud er i Dame. ds

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 00:31   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Guuuud så tynn du er blitt !
Er Gud så tynn da?
Mvh Grovsnus
ps. Gud er i Dame. ds

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 01:41   #32
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Hva med han som var blitt så tynn at da han løp bak en flaggstang ble han lenge borte...

Flotte innlegg her, dere!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 20:55   #33
lulla1975
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
lulla1975 er på en erverdig vei

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Ja, vi er forskjellige.
Jeg for min del blir glad når folk spør. Det er artig når folk virkelig ser at jeg har gått ned :-)
Husker derimot at jeg ble skikkelig lei meg etter at jeg hadde født mitt andre barn og kom med den lille på armen i butikken:
- Har du vært gravid???
Da spratt tårene når jeg gikk ut døra

Skjønner jeg godt. Jeg ble spurt om jeg var gravid - men var det ikke. Var ingen høydare det heller.

__________________
Lulla - sofagris & bokorm

lulla1975 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:25   #34
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

Jeg har heldigvis mottatt kun positive tilbakemeldinger fra nærmeste. Svigers lager tilogmed ekstra grønnsaker og kjøtt når jeg kommer til middag. Ofte spør de om det er ok med det ene eller det andre. Veldig støttende, tilogmed svigerfar som er lege har ikke sagt et ondt ord.Det er jo veldig mange leger som er imot lavkarbo.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 18:22   #35
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere

jeg har så rar en kropp at bena mine er tynne og magen som ei tønne

Så jeg får kommentarer om " gud hvor tynn du er blitt i bena, og rompa di er helt vekk" Du må ikke bli tynnere nå.. men selvfølgelig magen din vises jo godt ennå ... hva svarer man da, da

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34
Tynnere enn du tror? Dorothy Generell ernæringsdebatt 10 09-07-06 18:51
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11
Å GUUUD så gode atkins produktene var!!! Iset Atkins kosthold 0 01-04-04 14:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no