Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starthjelp til ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-07, 15:16   #1
Hegspegs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3
Hegspegs er på en erverdig vei

Starthjelp til ketolysekuren

Hei!
Jeg er ny på dette med ketolysekuren. Så jeg lurer på en del ting..Hva slags matvarer er best å spise når man starter på denne kuren egentlig. Jeg vet jo at det er matvarer med ingen eller lite karbo, men gjelder det alt? Eller er det noen matvarer med lite eller ingen karbo i som jeg absolutt skal holde meg unna.Og hvordan merker man at man er i ketose uten stix? Hvor fort kommer dere inn i ketose? Og er det virkelig ille å drikke mye cola ligt? Dere som går på denne ketolysekuren, tar dere vitaminer eller lignende ved siden av, som ketolysetabletter eller noe? Håper det er noen som kan hjelpe meg å svare meg på spørsmålene og evt skrive litt om det...

Hegspegs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 15:44   #2
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Starthjelp til ketolysekuren

Før det første..Har du lest boken? Viss ikke,gjør det!
Der finner du allt av info..

Hvor mye karbs er det viktigeste.. Tell allt du spiser. I tillegg må du tenke på å få i dig grønnsaker og protein til alle måltider og masse vann 2-3 liter.

lykke til

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 18:05   #3
Hegspegs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3
Hegspegs er på en erverdig vei

Sv: Starthjelp til ketolysekuren

Tusen takk for svar. Har ikke fått lest boken enda. Får den til uka fra bibiloteket. Hvor mange karbo kan man ha per dag da? Det er jo en del karbo i grønnsaker, så da er det vel en viss grense på hvor mye man kan spise av det eller....?

Hegspegs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:46   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Starthjelp til ketolysekuren

Hei
Det er ikke vits å spørre så mye før du får boken . Du må lese den for å forstå prinsippet, siden blir det veldig lettvint og du vil sikkert oppleve samme enkle slankekur som mange tusinde andre. Les evt. andre ketolytikeres erfaringer på www.ketolyse.no
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 22:55   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Starthjelp til ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Hegspegs, her.

Tusen takk for svar. Har ikke fått lest boken enda. Får den til uka fra bibiloteket. Hvor mange karbo kan man ha per dag da? Det er jo en del karbo i grønnsaker, så da er det vel en viss grense på hvor mye man kan spise av det eller....?

Hei.
Er ny selv på Ketolysekuren. Har sett litt i boka av andre. Forstod det slik at mengden karbohydrater for kvinner ikke skal overstige 15 pr dag. På lavkarbo.no finner du matvaretabeller over det meste. Sjekk den og vei alt du spiser, så finner du lett ut hvor mye du får i deg. Jeg har ikke fått boka mi ennå, håper den kommer i morra... Den skal leses grundig og brukes aktivt..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:22   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Starthjelp til ketolysekuren

Velkommen Hegspegs!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

.....Forstod det slik at mengden karbohydrater for kvinner ikke skal overstige 15 pr dag....

Når dere har lest boken vil dere se at dere skal ha ca 15 g. KH. De få grammene skal ikke spares på, men for det meste brukes til KH fattige grønnsaker som bl.a. blomkål, brokkoli, squash, aubergine og varierte salater! (se næringsmiddeltabellen og les boken grundig!)
En kan øke KH mengden litt etter en tid, men ikke så mye at en går ut av ketosen.
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no