Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sommertid

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-09, 00:42   #1
storemor
Juniormedlem
 
storemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 23
storemor er på en erverdig vei

Sommertid

Synes det kunne vært artig om vi kunnelagt inn litt om hva vi skal i sommer, og briliante tips ang sommer mat.

Da begynner jeg, har ferie fra den 6.juli, lite planer, men synes det er deillig, Skal til Sverige med mann og barn fra19.juli.

Elsker å grille, men synes ofte det kan bli litt styr med snuing av kjøtt og slik, Slik at non ikke får sost mens maten er varm. Har løst dt til aveksling med at jeg har stekt kylling(annet kjøtt går jo også an, men vi griller oftest kylling) i steikeovnen, men potet(til resten av familien) og grønnsaker er blitt grillet i folie på grillen.Så er det bare p lenge på noen pølser tilslutt, om vil ha det.

__________________
Storemor
storemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 01:52   #2
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Sommertid

Her er jeg så heldig at jeg får lang sommerferie i år Har de siste kursdagene denne uken, og så er det ferie frem til studiestart igjen ! Så jeg håper på mye fint vær og en lang grillsesong !

Er veldig glad i å grille, alt fra fisk, kylling og div kjøtt. Av tilbehør koker jeg ofte litt grønnsaker, av og til griller jeg litt grønnsaker (sopp og aspergis med bacon er knallgodt på grillen) og så pleier vi som oftest ha en frisk salat til på siden ! Er et skikkelig topp måltid synes jeg

Ellers er det ikke så store reiseplanene denne sommeren, skal et par dager ned til dyreparken i Kristiandsand. Ellers blir det nok en stund på hytta, og resten hjemme Er veldig glad i å ta en uke til syden på vinterstid, så håper at det kanskje blir det igjen dette året også !

Så da kan jeg jo også benytte muligheten til å ønske dere alle en riktig fin sommer

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 08:03   #3
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Sommertid

Med en baby på tre måneder og storesøsken på 3 og 4 gjør vi denne ferien så enkel som mulig. Vi har hytte på Hvaler, så der skal vi kose oss masse. I tillegg har vi leid et stort hus i Lillesand i en uke med en vennepar. Det er med båt og rett ved stranden. Der skal vi ha tre dager i Dyreparken.

Jeg synes egentlig ketolyse på sommeren er helt supert, da det er så enkelt med all grillmaten. Det blir og min første sommer uten is og sukker, og hittil går det veldig bra!

Vi griller hver dag, mannen min er ekspert på grilling!! Har en flott grill på verandaen rett utenfor kjøkkenet som står under tak. Vi griller egentlig hele året vi !

Grønnsaker i folie er jo bare genialt på ketolyse da. Kutter opp de grønnsakene vi har, slenger de i en folie med litt smør og evt. cr. fraiche og steker det på grillen i 5-10 minutter. Så raskt og godt, og ingen oppvask ! I tillegg forsvinner jo verken smak eller vitaminer ut i vannet som ved koking.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 22:28   #4
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommertid

God sommer ja:-) DEILIG med litt sommervarme!Man bare MÅ bli i godt humør, selv bikinishoppinga gikk lekende lett- selv om det kun er fordi sortimentet for større pupper enn 80 c har økt i butikkene :-)Kjøpte en billig en på cubus, for den skal ikke passe til neste år!! Jeg er heldig som fortsatt er i barselpermisjon, så småen, storebroren på 2,5 og jeg skal kose oss hele sommeren gjennom :-)

Jeg digger for øvrig salat for tiden mmm...heller på en dæsj god balsamico eddik (ikke for mye,litt karbo i denne)og litt cæsardressing, ev også litt nyrevet parmesan, å ja,for ikke glemme litt maldon havsalt.. nam nam. Passer godt til all grillmat:-)

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 23:18   #5
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Sommertid

Trollet pakker sekken med kubein, hammer, malekoster, drill, tigersag og andre trivelige assesoirer. Har kjøp en "villa-villekula" kåk som lengter etter en kjærlig kvinnehånd eller to etter mange år med vulgær vanskjøtsel. Jeg har altså kjøpt meg arbeid for resten av året...
Flytting blir det også forstås!

Sommermat skiller seg ikke stort fra vintermat her, men noe oftere er grillen i bruk.
Håhåhå.. og litt mere vin
Også sikler jeg nesten når jeg tenker på at bærene snart er modne

God sommer!

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 23:31   #6
HoningMelon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Bryne
Alder: 36
Innlegg: 17
HoningMelon er på en erverdig vei

Sv: Sommertid

Jeg skal gifte meg neste lørdag, 4. juli!!!!! Gleder meg!!
Derfor syns jeg det var litt dumt å begynne med kuren nå (begynte på fredag som var) men kunne ikke dy meg, måtte bare. Men må jo sprekke på bryllupsdagen min, det er bare snakk om en dag Begynte ikke med kuren pga bryllupet men fordi generelt sett så trenger jeg å miste noe kilo.

Siden jeg er så ferskt i dette, så har jeg ikke noe mattips å komme med dessverre!

God sommer!

HoningMelon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 23:40   #7
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Sommertid

Min matbutikk har verdens beste og mest delikate ferskvaredisk - det er jeg helt overbevist om.. maken til mange fristelser...

en av dem - som er Ketlolyse de luxe - Kyllingbryst, med brie, snurret inn i bacon! prøvde det her om dagen, smakte helt fortreffelig... å gav meg masse inspirasjon til egne varianter... Sopp i folie med masse hvitløk og smør er alltid en suksess på min grill. så lett - så enkelt.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 00:11   #8
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Sommertid

Sitat:

Jeg skal gifte meg neste lørdag, 4. juli!!!!! Gleder meg!!
Derfor syns jeg det var litt dumt å begynne med kuren nå (begynte på fredag som var) men kunne ikke dy meg, måtte bare. Men må jo sprekke på bryllupsdagen min, det er bare snakk om en dag Begynte ikke med kuren pga bryllupet men fordi generelt sett så trenger jeg å miste noe kilo.

Siden jeg er så ferskt i dette, så har jeg ikke noe mattips å komme med dessverre!

God sommer!

Om jeg var deg ville jeg "sprekke" litt før brullupsdagen...om du ikke vil ha bryllupsnatta ødelagt av promping! Ikke særlig romantisk, men sånt som skjer når du begynner å spise karber igjen.
Lykke til med bryluppet

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 10:06   #9
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Sommertid

Nå er det bare 10 dager igjen til ferie! Vi skal ta det helt med ro, skal være seks dager på Hvaler med hele familien min (bror med kone og to barn, og pappa). Det gleder jeg meg veldig til, for vi bor så spredt at det er sjelden vi får samla alle sammen. Resten av ferien blir det bare kos, strand (forhåpentlivis) og vennebesøk. Og en liten tur til Sverige på besøk

Mat; Jeg blir ikke kalt grillkeiserinnen for ingenting... Her grilles det over en lav sko. Jeg liker å lage litt forskjellige marinader til kjøttet (går mest i kyllig og svin). Synes grønnsaker funker veldig bra på grillspyd, da er det lett å snu. Akkurat nå er det champinjong, squash og løk det går mest av, gjerne med en skive chorizo i mellom. Men bruker paprika også en del. Grønnsakene blir også gode i folie, og da er det ikke så lett å brenne dem...

Ha en fantastisk sommer!

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 10:17   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sommertid

Jeg skal jobbe i sommer, og ha lite ferie. Var på toukers-tur i mars så det var liksom hovedferien i år.
Men jeg skal en tur på Slottsfjellfestivalen, og så en uke til familien til sambo på vestlandet i august. Utover det blir det stranda ved den minste anledning! Da blir det nok noe grilling, eller restemat som lages klart dagen før. Har funnet ut at skal man klare å leve lavkarbo på sommeren når man tar ting på sparket etter været, så må det planlegges godt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 11:17   #11
tveitan
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Telemark
Alder: 69
Innlegg: 50
tveitan er på en erverdig vei

Sv: Sommertid

Herlige sommer. Her er det nå 28grader.Ennå er det 3 uker til ferie, men koser meg hjemme i hagen. I går fant fant jeg en Gilde krydderpølse med bare 3 gr. karbo,så nå er grillsesongen redda for meg. Det eneste jeg har savna på lavkarbo er nemlig pølse.

tveitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 12:59   #12
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Sommertid

Jeg skal på festival med to venninner neste helg og VET dermed at det blir en aldri så liten alkoholsprekk... Kan ikke være med på festival uten å touche litt alko nei. Jeg satser på at jeg klarer å holde meg sånn nogen lunde lavkarbo mht mat i alle fall.

Ellers skal jeg med mann og mine to søte små på familieferie til nabolandet, Sverige. Da blir det null sprekk da vi leier hytte og mekker all maten selv. Og ingen alkoholnyting, for den kvota bruker jeg opp på festivalen.

Mannen er en mestekokk så grillings er han en ekspert på. Mye deilig kjøtt, grønnsaker og salat som toppes med fetaost. Yummi! *vann i munnen*

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 15:35   #13
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommertid

Det er nesten så jeg ikke tør å si det, men jeg skal ta pause. Skal selvfølgelig prøve å leve mest generelt lavkarbo, men vi skal mange forskjellige ting i sommer og ikke alltid at jeg kan ta styringa selv. Så om en uke er det stopp på fettfestivalen tror jeg.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no