Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Århundrets sprekk!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-08, 22:45   #1
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Århundrets sprekk!

Argh... er så sint på meg selv!!!

Er så utrolig flink og tålmodig for tiden, men så gikk jeg sulten i en barnebursdag og sprakk så det sang!!! Jeg har sikkert spist 1000 karber i dag... begynte så fint med en stakkars pølse, men klarte ikke holde meg unna sjokoldekake og OSTE POP!! Er det mulig?!?!? Nesten litt pinlig, for jeg skryter sånn av at jeg ikke har noe særlig sug på noe godis på ketolyse... Men tok feil der, gitt!

Så i morgen er det knallhard trening for å komme inn igjen i rett stim!

Og jeg som bare har ett kg før nytt titall... Går vel fjorten dager-tre uker før jeg kan feire det...

Sorry sytingen, folkens... måtte bare få det ut...

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 22:53   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Århundrets sprekk!!!



Husk: ALLE snubler Og det er kroppen som driver disse lystene... Kroppen kjemper i mot, for den vil helst ha raske karber...

Reis deg opp, børst av deg og fortsett i god lavkarbo-stil du Ikke vær sint på deg selv, det tjener ikke noe...

og

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 22:57   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Århundrets sprekk!!!

Veldig gode ord, Gerd ! Ikke dvel ved det, Sepia. Bare gå videre som om ingenting var hendt. men jeg skjønner veldig godt at du måtte får det ut, ja.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 23:13   #4
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Århundrets sprekk!!!

Takk for det, damer!

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 23:13   #5
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Århundrets sprekk!!!

Godt mulig at kroppen din ikke har tatt noe belastning av sprekken din i det hele tatt! ALLE trenger en sprekk en gang i blant

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:15   #6
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Århundrets sprekk!

Å er det ikke deilig Sepia å få komme ut med frustrasjonen, og ikke bli fordømt....... Bare kozlige kommentarer om å børste støvet etter "fallet" og komme seg videre.
Du er ikke den eneste
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18288
som har fallt for fristelsen. Og det blir sikkert flere. Men til forskjell fra dem som gir opp etter en sprekk så reiser vi oss og snubler videre

Ha en fortsatt fin dag
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:48   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Århundrets sprekk!


Det mest irriterende må vel være å sprekke i en barnebursdag....
Kunne det ikke vært en gourmet mat sprekk?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:52   #8
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Århundrets sprekk!

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Du er ikke den eneste
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18288
som har fallt for fristelsen. Og det blir sikkert flere. Men til forskjell fra dem som gir opp etter en sprekk så reiser vi oss og snubler videre

Utrolig bra, Grovsnus! Kjenner igjen den følelesen, ja!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.


Det mest irriterende må vel være å sprekke i en barnebursdag....
Kunne det ikke vært en gourmet mat sprekk?

Nettopp!!

Jeg var i VOKSEN-bursdag i går og koste meg med god middag, medbrakt dessert og bacongull!
Jeg er back on track!

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 12:55   #9
marquise
Medlem
 
marquise sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 64
Innlegg: 124
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Sv: Århundrets sprekk!

Stor Har vel også gått i den "fella". Gjort er gjort, og spist er spist, men da må du tenke, hva er det verste som kan skje.... Jeg begynner på ny frisk

Lykke til! Man lærer så lenge man lever. Fortsatt god søndag

__________________







marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 01:07   #10
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Århundrets sprekk!

Kom til å tenke på en sak. Etter en skikkelig sprekk så vil vel carber i massevis lagres i muskler og lever.
Er det da fornuftig å styre unna fett et par tre dager? "Bare " leve på protein?
For med carber i kroppen skilles det jo ut insulin, og det er jo et "fettlagrings"-hormon. Så da får en dobbel virkning av sprekken.
Noen som føler de har peiling ???????????????????????

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:51   #11
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: Århundrets sprekk!

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Kom til å tenke på en sak. Etter en skikkelig sprekk så vil vel carber i massevis lagres i muskler og lever.
Er det da fornuftig å styre unna fett et par tre dager? "Bare " leve på protein?
For med carber i kroppen skilles det jo ut insulin, og det er jo et "fettlagrings"-hormon. Så da får en dobbel virkning av sprekken.

Insulin skilles ut pga høyt BLODsukker. De karbohydratene som lagres i musklene vil kroppen frigi litt og litt ved lavt inntak av karber og vil aldri gi et blodsukker-hopp.
Så man kan godt gå tilbake til fettrikt kosthold dagen etter en sprekk, og det blir mye lettere å holde seg hvis man får i seg nok fett.

__________________




Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 22:28   #12
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Århundrets sprekk!

Opprinnelig lagt inn av Paxen, her.

Insulin skilles ut pga høyt BLODsukker. De karbohydratene som lagres i musklene vil kroppen frigi litt og litt ved lavt inntak av karber og vil aldri gi et blodsukker-hopp.
Så man kan godt gå tilbake til fettrikt kosthold dagen etter en sprekk, og det blir mye lettere å holde seg hvis man får i seg nok fett.

Det er ikke helt rett. Melkeprotein trekker masse insulin, enda det ikke øker blodsukkeret (annet enn under spesielle forhold).

Insulin har to hovedroller i kroppen: å frakte aminosyrer og glukose til muskler, og nedjustere blodsukker. Når du spiser gamalost, som har 50 g melkeprotein og 1 g fett, får du nok melkeprotein til å øke insulinet mye, men ikke nok fett til å lage fysiologisk insulinresistens (motstand mot insulinets ønske om å kjøre glukose inn i muskel). Jeg tror de fleste vil erfare et blodsukker-kræsj.

Ja, spis så mye mettet fett du kan. Palmitinsyre trengs for å lage insulinresistens, så glukose spares og heller går til hjernen. Da unngår du blodsukker-kræsj, og du slipper å gå rundt og drømme om honning-glaserte mandler.

Sprekken i seg selv er ufarlig, så insulin-nivået holdes er lavt på hverdager.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprekk ... K`s choice Ketolysekuren 2 22-08-08 09:29
Sprekk! trude.lutt Dr Lindbergs 1 30-04-08 18:25
Sprekk Grovsnus Generell diskusjon 11 21-03-08 23:50
sprekk..... snippi Ketolysekuren 4 29-01-06 10:52
Århundrets fotografi Summer Livets lyse side 5 13-11-04 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no