Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-09, 13:05   #1
Løvetass
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 4
Løvetass er på en erverdig vei

Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?

Hei!

Jeg har lest og lest på dette forumet en god del uker nå, men har først registrert meg så jeg selv kan skrive innlegg nå i dag.
Jeg veier i dag 62 kg og har de siste fire månedene gått ned 12 kg ved å kombinere lavkarbo med lavkalori... Det har jo funket, men jeg har vært mye sulten og hatt mange sprekker med påfølgende oppkast( har hatt periodevis bulimi siden jeg var 12-13 år og dette har bare blitt verre og verre de siste mnd.), noe som selvsagt gjør at jeg ikke går noe mer end i vekt(blir ikke tynn av å kaste opp for å si det sånn). Jeg synes absolutt ikke at 62 kg er spesiellt mye å veie og jeg føler meg heller ikke spesiellt feit, men jeg ønsker likevel å gå ned 4 kg til for å nå min matchvekt på 58 kg.

Jeg har blitt veldig nysjerrig på dette med å spise mer fett og ennå mindre karbohydrater for å øke metthetsfølelsen (jeg HATER å være sulten), og det er grunnen til at jeg har lest MYE på disse sidene i det siste... MEN det om slår meg er at sinnsykt mange av innleggene her inne handler om folk som går OPP i vekt og folk som står helt stille.. Så det jeg lurer på er om folk generellt faktisk går ned i vekt her, eller er det bare de to-tre første ukene?... Føler nå nemlig at jeg har lest så mange innlegg om folk som ikke går ned ett gram at jeg nesten begynner å lure på om jeg bare skal drite i hele greia...

Kort oppsummert: Er det noe for seg for meg å kjøre lavkarbo for å tape de siste 4 kg, eller skal jeg bare gå tilbake på lavkalori sultehelvete for å få det til?

Løvetass er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 13:11   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?



Ja vi går ned! Det er vel kanskje litt sånn at vi ikke er så flinke til å skryte når det går bra, så det man skriver mest om er de gangene det går litt andre veien, og man trenger å kjefte litt om det.
Jeg synes ikke det er så veldig mange innlegg om at folk går opp jeg da, kommer kanskje litt an på hvilke du velger ut å lese også. Det er jo sinnsvakt mye her inne.
Personlig har jeg gått ned og holdt meg nede, selv om jeg ikke er i mål enda. Men, dette er en omlegging av kosten i det lange løp, ikke en kort kur så det gjør ingenting om det tar tid.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 13:40   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?

det var da en spennende formuleringsevne

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 13:47   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?

Uansett formuleringsevne - ja vi går ned i vekt! Eller mere korrekt - ja, vi stabiliserer vekta med lavkarbo. lavkarbo kan også brukes for å gå opp i vekt for de som er undervektige. Så om du velger lavkarbo, så vil kroppen til slutt nærme seg der den trives, uansett om det er 58 kg eller 62 kg

Mange med bulimi her inne har også hatt veldig nytte av lavkarbo! Forøvrig har vi et eget forum for de med spiseforstyrrelser, du er velkommen til å melde deg inn der om du vil

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 15:05   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?

og du vil nok gangske sikket bygge muskler over tid også her

uten trening!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 15:09   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

og du vil nok gangske sikket bygge muskler over tid også her

uten trening!

og med trening enda raskere.

men jeg noter deg, jeg sier ikke «ikke tren»

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 18:53   #7
Løvetass
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 4
Løvetass er på en erverdig vei

Sv: Går dere egentlig ned i vekt på dette lavkarbogreiene i lengden?

Tusen takk for svar alle sammen og mofe: jeg kunne godt tenke meg å være med i ett slikt forum, hvordan melder jeg meg inn?

Løvetass er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er egentlig karbohydratinnholdet i dette? aldrimerjollycola Spørsmål og svar 12 25-04-09 15:56
Passer dette egentlig ikke for meg? aggie Ketolysekuren 11 05-03-08 16:02
Hva gjør at vi går ned i vekt egentlig? kstal Spørsmål og svar 20 27-10-07 22:08
Fortsetter man egentlig å gå ned i vekt ? marchus Atkins kosthold 4 07-03-06 08:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no