Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fortell meg om dine 3 første uker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-07, 11:16   #1
67kilo
Medlem
 
67kilo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 56
Innlegg: 178
67kilo er på en erverdig vei

Fortell meg om dine 3 første uker

Hei
Jeg har nå kommet i uke 2 av ketolysekuren og lurer litt på om det som skjer med kroppen min er normalt.

Kan ikke dere med erfaring fortelle meg hvordan deres 3 første uker var.
Hvordan var formen og magen. Gikk du ned i vekt fra 1. uke osv.

Blir veldig glad om noen vil dele denne infoen med meg.

__________________
: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16264

Uke 1:-0,6kg, Uke 2:-0,2kg, Uke 3:-2.3kg Uke 4: +1,1
67kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 11:26   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Hei.

Her har jeg oppsummert mine første 4 uker : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11845

Og her er oversikt over vektnedgangen jeg hadde:

http://forum.lavkarbo.no/blog.php?b=285

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 11:32   #3
67kilo
Medlem
 
67kilo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 56
Innlegg: 178
67kilo er på en erverdig vei

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Tusen takk Gerd, det var inspirerende å lese.

Jeg sliter litt med formen om dagen, vondt i magen og perioder med småkvalme og energien lar vente på seg. Håper dette endrer seg snart.


Flere historier?

__________________
: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16264

Uke 1:-0,6kg, Uke 2:-0,2kg, Uke 3:-2.3kg Uke 4: +1,1
67kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 13:37   #4
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Jeg var i elendig form: Skikkelig absitnens ette rkarbo: Hodepine, skjelvinger, vondt i magen, skjelven... ja, elendig. MEN, det gav seg gradvis og var borte etter ca 2 mnd. Gikk mye ned 1. uke, så lite de neste, men så tok det seg opp igjen.
Lykke til!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 13:42   #5
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Jeg hadde det også dårlig de første par uker med alle de symptomer du nevner. Men ikke bry deg om det, vent til det er ovre, så kommer velværet og euforien. Nå har jeg det bare helt, helt toppers!!

De første 14 dager gikk jeg ned 4 kilo. Sto litt stille og gikk så ned ett til. Nå er det litt stilstand igjen, men jeg gjør ikke noe ekstremt for å gå ned i vekt nå siden det er jul, men holder meg i ketose.

Les mer detaljert i Min Journal og i Kaffekutt.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 14:18   #6
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Jeg gikk ned nesten 4 kg de første to ukene, deretter ble det ikke så mye. Nå hadde jeg en mnd før jeg startet ketolyse kuttet ut alt som heter søtsaker, og kuttet mye på karbohydrater ellers, så det var ikke så vanskelig, synes jeg. Fikk ikke hodepine, men derimot masse energi!

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 17:24   #7
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Jeg gikk ned tilsammen 3 kg de første to ukene, så roet det seg veeeldig.. Magen min var ikke videre fornøyd, men etter disse to ukene gikk det bra. Ellers hadde jeg hodepine de første dagene, drakk litt Pepsi Max så gikk det over. Var konstant tørst, svimmel, hadde tunnelsyn, svettet som en gal. Det positive var at jeg trengte mindre søvn, mindre mat, kortere tid på å våkne om morgenen, og at jeg i det store og hele følte at dette var riktig for kroppen min.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 19:13   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Hei 67kilo!

Annerledes i magen er jeg blitt. Kvalme eller uvel er et kjent tegn for meg at jeg har glemt væskebalansen og trenger vann, mat eller salter. Husk at man skal spise gjerne hver 3de time! En ostebit og et stort glass vann kan være svaret på mye... Ikke at jeg hadde mageproblemer før, men (detaljer) konsistensen er litt annerledes...
Noen får annerledes mens, med hyppigere og mer voldsomme blødninger, det går også over. Stillstanden ved 3uker kan ha med enkel pms å gjøre.

Og så må jeg ærlig innrømme at det har vært mye tull på meg nå på slutten av 3de uka, mye sosiale aktiviteter ("jeg kjøpte en pizza så vi kan få litt mat i oss jeg folkens" Hurra...) Og at det medfører stillstand og sånn. Men om jeg bare koser meg bittelitt (ungen foretrekker pizzaranden, jeg spiste bare halvparten av den tynne bunnen), og vi hadde nachos på kino i går (mye ost lite nachos) så er jeg på håret fremdeles i ketose neste dag...
Og så er det alt om å komme seg tilbake til kuren etterpå. Så nå skal vi tilbake til egg til frokost!

Det skal sies at der jeg merker nedgang mest er faktisk på "kosemagen", så i går kunne jeg gå i et kjempekult korsett under jakka, uten buler rundt buksekanten! Jess!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:07   #9
67kilo
Medlem
 
67kilo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 56
Innlegg: 178
67kilo er på en erverdig vei

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Tusen takk for at dere tar dere tid til å fortelle. Det er veldig ok å lese at det er normalt å ha det slik jeg har det, eller hadde det.
Akkurat nå er jeg ute av ketosen og kvalmen er dermed borte. Men jeg skal inn igjen altså, det blir vel som å starte på nytt igjen men det får jeg bare ta med meg. Akkurat nå er det for lite mat i kjøleskapet til at jeg klarer å komme meg inn i ketosen igjen men jeg skal handle inn når butikkene åpner igjen i romjula.

__________________
: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16264

Uke 1:-0,6kg, Uke 2:-0,2kg, Uke 3:-2.3kg Uke 4: +1,1
67kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 22:57   #10
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Føler med deg!! Hadde det på samme viset den første tiden. Nå derimot går det bra!! Ikke kvalm,svimmel eller uvel. MEN jeg MÅ ta tablettene,og ikke kromtablettene på morgenen. Da klarer jeg meg bra! Kromtablettene gjør meg skikkelig dårlig,så de orker jeg ikke på morgenen. Kroppen takler de på ettermiddagen da.

Jeg gikk ned 3 kg den første mnd. så ble det stillstans leeenge. Raste ned noen kg til før jul,men nå er jeg nok ikke i ketose engang..gidder ikke skjekke,for jeg VET reslultatet.

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 21:06   #11
Toots
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 52
Innlegg: 90
Toots er på en erverdig vei

Sv: Fortell meg om dine 3 første uker

Heia

Mine 3 første uker på kuren gikk bare helt flott!
Jeg var ikke noe kvalm, uvel eller hadde vondt i hodet.
Derimot var jeg veldig tørst og drakk MYE og sprang på toalettet i ett sett.
Ikke var jeg sulten heller, og akkurat DET husker jeg var en fantastisk og overraskende opplevelse/følelse.
Husker jeg hele tiden gikk og ventet på å få den der ekle ånden/kroppslukten som er naturlig å få.
Jeg advarte t.o.m kolleger om dette, men heldigvis, den kom aldri hos meg.

Jeg husker ikke hvor mye jeg tok av de tre ukene, leita etter en tråd hvor vi skrev ned vektnedgangen fra uke til uke. Men det ser ut til at den er borte nå.
Fant derimot en annen tråd hvor jeg var på dag 13 av kuren, og hadde gått ned 6.5 kilo.
Tror jeg hadde vært på kuren i 3 uker før jeg fikk første menstruasjon, den uken veide jeg meg ikke.
Og etter det gikk jeg ned 1 kilo jevnt og trutt hver uke helt frem til jeg vel hadde en 3-4 kilo igjen. De trengte jeg litt lengre tid med.

De to første menstruasjonene varte veldig lenge ( 8 dager ) og var veldig kraftige. De var også litt vonde, jeg fikk flashbacks tilbake til da jeg var 16-25 år. De åra var jeg ofte sengeliggende pga. smerter og kvalme.
I tillegg har jeg merket eggløsningene veldig godt, ala menssmerter.

Masse lykke til!! Håper du kommer i havn med målet ditt!!

__________________


Toots er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no