Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Alkoholspørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-07, 20:10   #26
Large99
Juniormedlem
 
Large99 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Kongsvinger
Alder: 51
Innlegg: 11
Large99 er på en erverdig vei

Sv: Alkoholspørsmål

REDLIGHT er visst et øl med lav restsukkerverdi. Har ikke prøvd det selv. Selges på bl.a. Meny og Coop OBS.

Ta det pent da...

__________________
Large99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:15   #27
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Large99, her.

REDLIGHT er visst et øl med lav restsukkerverdi. Har ikke prøvd det selv. Selges på bl.a. Meny og Coop OBS.

Ta det pent da...

Jeg har smakt det, synes det smaker såpevann ... Men det er meg da ...

Velkommen hit forresten

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 22:06   #28
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Alkoholspørsmål

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg pleier å lage vin selv. Så langt bare hvitvin. Lar dem som regel stå en uke lenger enn det står i oppskrifta, da blir den ikke så søt.

Det er noe jeg også liker godt.. Jeg har laget noen viner helt fra bunnen, med svært varierende resultater, for å si det mildt..

Og noen halvfabrikata er virkelig helt greie. For noen år siden så var jeg med i en vinklubb (Scala) den eksisterer ennå. Derfra kom det mange gode byggesett. Det var viktig å følge oppskriftene og måle sukkerinnholdet, for det må ikke bli for tørt heller. Jeg foretrekker den i ale fall over +1 og helst et sted rundt +5 på OEvekta (sukkermål)

Det er jo alltid et triks hvis man ønsker sterk vin, å tilsette litt mer sukker etterhvert, for å få vinen til å gjære lenger og bli krutt, men jeg synes ikke noe om at det blir mer enn 14 %. Den hjemmelagde plommevinen min kom opp i 20. Den har jeg fått mye skryt av. Det er sånn kosedrikk som man ikke hiver nedpå mye av.

Kanskje det var en god idé nå før sommer og terassevindrikking.. slenge sammen noen tørre, snurpesure lavkarboviner

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 08:18   #29
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

.

Man merker fort alkoholen når man er i ketose ... Snakker ETT glass vin ...

Jupp.... Blir veeeldig lett i hue... Tjihi... Fikk i meg 4 glass rødvin i går... Happy som bare tusan...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 14:29   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholspørsmål

Ja,første festen på ketose, og det gikk over forventning. Men jeg tok det roooolig ,hadde en flaske vin som jeg drakk med andakt, et halvliterglass med vann pr glass vin. Samt at jeg spiste to feite laksekoteletter med ekstra smør og rømme rett før. Så selv om jeg drakk en hel flaske, samt et glass ute, så ble jeg ikke enormt full. Og så passa jeg på å spise godt, og sitte opp lenge da jeg kom hjem, så jeg ikke la meg på stigende. Og i dag, etter en liter vann, en halv boks tunfisk og en kopp kaffe, så er formen upåklagelig. Samboer stakker, ligger her bak meg, lyssky, og med hodet pakka inn i puter....

Konklusjonen er at jo fler forhåndsregler man tar, desto bedre blir festen. Og jeg hadde det driiiitgøy i går! Stas å henge med venner jeg ikke har sett på ukevis pga sykeleie.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 14:35   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Det er noe jeg også liker godt.. Jeg har laget noen viner helt fra bunnen, med svært varierende resultater, for å si det mildt..

Og noen halvfabrikata er virkelig helt greie. For noen år siden så var jeg med i en vinklubb (Scala) den eksisterer ennå. Derfra kom det mange gode byggesett. Det var viktig å følge oppskriftene og måle sukkerinnholdet, for det må ikke bli for tørt heller. Jeg foretrekker den i ale fall over +1 og helst et sted rundt +5 på OEvekta (sukkermål)

Det er jo alltid et triks hvis man ønsker sterk vin, å tilsette litt mer sukker etterhvert, for å få vinen til å gjære lenger og bli krutt, men jeg synes ikke noe om at det blir mer enn 14 %. Den hjemmelagde plommevinen min kom opp i 20. Den har jeg fått mye skryt av. Det er sånn kosedrikk som man ikke hiver nedpå mye av.

Kanskje det var en god idé nå før sommer og terassevindrikking.. slenge sammen noen tørre, snurpesure lavkarboviner

Meldte meg inn i scala rett før russetida, og satte i gang med vinmekking. Gud for noe kliss, jeg fulgte ikke akkurat oppskiften til punkt og prikke, og to dager før russedåpen måtte jeg stikke på et gatekjøkken og kjøpe turbogjær under disk, hahaha. Smakte høgg gjorde den også, men vi putta masse rart i, fruktjuice og sprite, og drakk med stor nittenårig glede, og fulle ble vi.
Etter det ga jeg dunkene mine til mamma, og førte over medlemsskapet på henne.
Hun har blitt en durkedreven vinlager, og først nå det siste året har jeg begynt på igjen. Har en vinmann som har en essens-butikk her på løkka, og han er veeeeldig flink, og jeg får kun det beste av ham. Så selv om jeg spanderer såpass som 300-400 kroner på vin, så er det billig å regne når du sitter igjen med 25-30 flasker med velsmakende vin!

Fikk en idé, dersom vinen blir for snurpesur, kanskje det går an å ettersøte det med fruktose, eller splenda?
Er jo en smule sunnere. Og begge er jo naturlige. Kan jo prøve med en flaske og se om det funker. Men jeg liker heller ikke at vinen blir for søt. Er forresten godt med litt sitron i iskald tørr hvitvin

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:03   #32
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs
Smile

Sv: Alkoholspørsmål

Sånn
Nå er det en stund til neste rotbløyte.

Ha ha, nei da, det gikk aldeles helt flott i går, og jeg endte vel opp med et par glass rødvin og 1 glass hvitvin + veldig utrolig masse vann og Farris Bris.

Til en ubestemt mengde reker, salatblader og nyll brød, men litt majones osv. så var det godt med masse å drikke. Noe effekt i form av beruselse kjente jeg likevel ikke.

Jeg misunner dem som får seg en behagelig rus av 2 glass vin.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:05   #33
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Alkoholspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Sånn

Noe effekt i form av beruselse kjente jeg likevel ikke.

Jeg misunner dem som får seg en behagelig rus av 2 glass vin.

Effekt=
Altså, jeg trodde kanskje at et kosthold som består av fett og protein og svært få karbohydrater ville medføre en raskere beruselse....

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:06   #34
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Alkoholspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Effekt=
Altså, jeg trodde kanskje at et kosthold som består av fett og protein og svært få karbohydrater ville medføre en raskere beruselse....

..av alkohol altså. Ikke av maten! ø.. i dag skriver jeg bare feil.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:09   #35
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholspørsmål

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:14   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholspørsmål

Hahahahaha!
Sjarmis!

Jeg må innrømme at jeg kjente det svingte litt etter andre glasset, men jeg tok alle forhåndsregler så strengt over meg selv, at det gikk fort over, og ble akkurat passe full på en flaske, og ikke noe fyllesyke å snakke om

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no