Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse - tåle mye karbohydrater

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-10, 09:59   #1
Bærtolina
Medlem
 
Bærtolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 67
Bærtolina er på en erverdig vei

Ketolyse - tåle mye karbohydrater

Jeg startet opp på lavkarbo (igjen) mandag 2.august. Allerede på onsdag var jeg i ketose. Jeg drikker nok, (ca 2,5 liter de dagene jeg ikke trener), men jeg er overrasket over hvor mye karbohydrater jeg tåler. Jeg teller ikke slavisk, spiser ikke brød, ikke knekkebrød, ikke ris, ikke potet ikke rotfrukter. Altså. Jeg er ganske slavisk.

Men: Jeg spiser blåbær - ganske store mengder. Jeg har spist gryterett som kanskje var jevnet med mel (kjøpt på kantine).

Vektnedgangen min er helt ok - ikke formidabel, men helt ok. (gått ned 2,4 kg siden jeg startet - mest den 1. uka)

Greia er: Er jeg heldig som tåler mye karber, eller gjør jeg noe galt?

(I helga spiste jeg ca 1/4 vannmelon og blåbær med vaniljesaus - en sprekk jeg tok med vilje - jeg var da ut av ketose, men kom i ketose igjen allerede dagen etter.)

__________________
Gladtjukk, men på vei nedover.
-2,4 kg
Bærtolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:01   #2
Bærtolina
Medlem
 
Bærtolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 67
Bærtolina er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - tåle mye karbohydrater

Glem det! Jeg fant tråder som kan gi meg svar!...

__________________
Gladtjukk, men på vei nedover.
-2,4 kg
Bærtolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:03   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Ketolyse - tåle mye karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Bærtolina, her.

Greia er: Er jeg heldig som tåler mye karber, eller gjør jeg noe galt?

Så lenge du går ned i vekt og er fornøyd med kostholdet er vel det det viktigste?
En bør ikke forandre noe som funker

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:05   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - tåle mye karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Så lenge du går ned i vekt og er fornøyd med kostholdet er vel det det viktigste?
En bør ikke forandre noe som funker

Signerer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:06   #5
Bærtolina
Medlem
 
Bærtolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 67
Bærtolina er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - tåle mye karbohydrater

Nei, det er sant. Denne gangen startet jeg ikke i hovedsak for vektnedgang, men for å bli kvitt hodepine og sukkeravhengighet/småspisetendenser. Spisemønsterendring, med andre ord.

Og joda - jeg har ikke hatt hodepine på disse dagene, jeg er ikke snavelsyk - jeg har ikke lyst på atkinsbar engang! (men starter hver dag med blåbær og skyr eller bringebær og skyr da - jeg har fått helt dilla)

Jeg føler egentlig mest på at jeg spiser innmari lite - men jeg har ikke lyst på mere mat - og bekyrmer litt for at forbrenninga skal stoppe helt opp.

__________________
Gladtjukk, men på vei nedover.
-2,4 kg
Bærtolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:03   #6
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse - tåle mye karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Bærtolina, her.

Nei, det er sant. Denne gangen startet jeg ikke i hovedsak for vektnedgang, men for å bli kvitt hodepine og sukkeravhengighet/småspisetendenser. Spisemønsterendring, med andre ord.

Og joda - jeg har ikke hatt hodepine på disse dagene, jeg er ikke snavelsyk - jeg har ikke lyst på atkinsbar engang! (men starter hver dag med blåbær og skyr eller bringebær og skyr da - jeg har fått helt dilla)

Jeg føler egentlig mest på at jeg spiser innmari lite - men jeg har ikke lyst på mere mat - og bekyrmer litt for at forbrenninga skal stoppe helt opp.

Skyr er veldig magert, ville spedd på litt fløte her. Ellers ville jeg ikke bekymret meg før jeg evt opplevde at forbrenningen faktisk stoppet opp så sant du ellers har det fint. Jeg gikk selv ned 11 kilo i ketose uten å overvåke protein og fettinntak. Det var først når vekta stoppa helt opp etter 11 kilo at jeg begynte å bli litt pirkete.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karbohydrater kan jeg ha til dagen på Ketolysekuren? Superslimithink Spørsmål og svar 10 11-05-11 11:01
Å ikke tåle alkohol i det hele tatt på lavkarbo! opelmay Generell diskusjon 2 07-03-10 11:08
Karbohydrater før trening på ketolyse Lisekir Trening 28 30-05-08 01:36
Vekt handler om å tåle vonde følelser Trolljenta Nyheter / media 10 09-11-07 23:16
Overvektige barn må tåle å sulte kie Barns kosthold 23 18-07-05 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no