Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Smiline og brokolien

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-09, 19:13   #1
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Smiline og brokolien

Gikk ned 22 kilo i 2006 på ketolysekuren. 2007/08 var treningsåret, gikk opp i muskelvekt og ned i fett... så skjedde det at flere skader og kronisk benhinnebetennesle gjorde at jeg falt ut av treningen... sommeren 2008 gikk med på mye sykling og svømming i det fri.
Og nå etter lang tid uten trening, stadigere dårligere kosthold og mye studier, alenemor (og kjæreste som liker og tåler godter) så har mitt kosthold aldri vært så dårlig.

Så i går bestemte jeg meg, nå skal jeg på ketolysekuren igjen. Ser nå etter føste dagen med planlegging at dette blir en litt sunnere variant enn sist. Kommer til å holde meg i ketose, men det blir mye grønt denne gangen. Kommer til å savne bønner, men så fort jeg er ferdig blir det en del av tilskuddet av karber

Håper at en dagbok vil hjelpe til med motivasjonen.

I dag:
Frokost: egg, brokoli, ostebiter, kinkeskiver, agurk.
Lunsj: ost, brokoli, 1/2 liten avokado, kyllinglår.
Middag: kylling suppe. (ta det som er i kjøleskapet) skikkelig nam, nam.
Vann, sjarlott løk, hvitløk, sellerirot, brokolistilk og blomst, blomkål, fiskesaus (thai), rød curry, laksefilet (skivet laks (europris) som trekkes og gri fra seg fettet, for så å rense og putte tilbake), reker, rømme (hadde ikke fløte) og litt dijion som emuglator (for at rømmen ikke skulle skille seg).
Dette var sååå godt. Litt mer karber her, men det er ok siden jeg holdt meg lavt resten av dagen

Til kvelds så blir det litt cottage cheese med rørte bringebær og splenda.

Utfordringen i morgen den blir at jeg skal være på skolen å ha undervisning i 3 fag fra kl 09 til kl 21.30. Hva skal jeg planlegg til mat hele den dagen?!! :S Noe som gjør meg gla og kvikk... Alt må forberedes i dag for hele dagen i morgen *sukk*

Har ikke vekt, men skal måle meg på lørdag.

Begynner å føle meg veeeeldig motivert Jammen lurt å bli aktiv her igjen! Trenger motivasjon helt til ketosen gjør resten. Det skal bli deilig å komme meg dit igjen

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 10:52   #2
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Det ble en gigantisk omelett laget på morgenen i dag, med squash, sopp, purre og masse ost som til slutt ble gratinert i ovnen.

2 stk til frokost
4 tatt med på skolen, men skal gå meg en tur i middagspausen til coop obs, så skal kjøpe med noe rucola til
Har tatt med bringebær med litt splenda så blir det en boks med Cottage Cheese...

Lite kreativt, men orket ikke fikse noe mer...

Blir mer og mer motivert nå Blir spennede dette her.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:09   #3
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Masse lykke til

tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:46   #4
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smiline og brokolien



Lykke til videre

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:53   #5
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Smiline og brokolien

Lykke til

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 01:08   #6
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Ja da var det torsdagen da...

Måltidene ble som planlag, men var super sulten når jeg kom hjem så det ble litt ost og kylling.
Dat ble aaaaltfor lite grønt i kosten i dag, så er litt skuffa over det. ooog jeg klarte tom å ta en liten bit av brødskiva til dattern Meeen...
Tar det igjen i morgen med grønt og fisk tror jeg at jeg vil ha.

Kjæresten kommer hjem i morgen (dag, om 10 timer) og har ikke sett han på snart 4 uker, så gleder meg stooort til det
Personlige treneren min ringte å maste om jeg skulle komme igjen, men så er det dette med at jeg skal holde meg til prog for bena, og jeg vet at jeg stopper i vektnedgang med styrke trening og ketose... men klarte ikke si nei... men det bllir litt vel bortkastet penger egentlig... må dra å trene lett skulder, mage og rygg uansett... selv om jeg kan gjøre det i stuen...

I lange pausen på skolen i dag fra 15 30 så gikk jeg en 35 min tur i Torshovdalen, og hadde fått med meg en skolekompis. Det var uuutrooolig vakker solnedgang over byen

Er egentlig veldig fornøyd med dagen alt i alt, og føler at ketosen er her... hodepine, veeeldig tørst og lettere til sins enn vanlig.

Kom inn i en diskusjon i dag, og jeg har stilt spm her... håper på å få et bra svar.
http://forum.lavkarbo.no/showthread....084#post608084

Nå er det natta, og straks er kjæresten her

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:48   #7
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smiline og brokolien

Kos deg masse med kjærestebesøk

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:21   #8
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Tusen takk

Studier får få en pause i dag. Endelig har han landet med flyet Neste 4 uker ER altfooor lenge!

Ellers. Mye skjer på hjemmefronten og med pappa til barnet. Mange viktige avgjørelser på vegen av henne må taes. Egentlig litt godt å ha kuren og tenke på og, blir noe annet å fokusere på. Utfordringer med elevrådet og "ledelsen" på skolen... Skal likosm ikke være lett dette heller, men det viste jeg jo når jeg presset frem å få det til...
Men, studiene føler jeg at jeg har mer kontroll over nå. Skal si det hjelper å være i ketose siden jeg startet for 3 dager siden så føler jeg nå at jeg har "kontroll" selv om jeg har de samme utfordringene fagelig sett. Jeg viste jo forholdsvis at det ville være resultatet, men jeg hadde "glemt" hvordan det var, selv om det var derfor jeg følte at jeg MÅTTE komme i gang igjen.

Lite matlyst i dag. Presser ned to siste skivene med omelett fra i går med litt stangselleri... Er veeeeldig tørst og syns vann er skikkelig godt igjen, så det er jo bra. Hva plaenen blir for mat resten av dagen vet jeg ikke.

Men, nå skal jeg treffe min sjokoladeelskende kjæreste som har vært altfor lenge borte. Heldigvis er han helt rå på å lage omeletter og kyllingsalat

Btw. så var ketostick rosa i går, så jeg kjente riktig på kroppen.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:35   #9
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Kjæresten var veldig godt å se igjen

Det ble rester av fiskesuppeen til lunsj og tenkte jeg skulle innom slakteren å kjøpe biff til middag. Så da blir han nok kjempe glad.

skal lage sånne ziggy lapper i dag å teste de ut i morgen.

I morgen blir det nok laks til lunsj og og har invitert på hjemmelagde burgere. nam, nam. Jeg spiser grønt i stedenfor brød...kanskje stekte sopp i rømme... nam

Er så sliten fra den lange dagen på skolen i går. Hodepinen gir seg nok ikke riktig ennå...

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:21   #10
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smiline og brokolien

håper du slipper hodepinen snart! Blir spennende å se om Ziggy lappene blir gode!

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 00:30   #11
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

*kremt* Det ble ikke tid til å lage de lappene i går, men skal gi de ett nytt forsøk i morgen.

Lørdagen har egentlig gått veldig greit. Var sååå sliten på morgenen, men kom meg i gang, selv om jeg hadde mest lyst å trekke meg vekk og under dyna når min 4 åring var stått opp med skiekklig feil fot i dag... Det gikk over heldigvis når kjæresten min kom og vi dro å akte en tur i bakken rett opp i gata. Var veldig morro, men lite snø så føltes ut som jeg fikk en anelse hjernerystelse nedover på de snøkledte gresstufsene.
Hadde middagsgjest på hjemmelagde hamburger...her startet problemet for meg... fikk sååå lyst på pommes f, selv om jeg normalt ikke liker det tok en liten en i munnen, ett tygg og så tenkte jeg som så, "det er søren ikke verdt det". Så havnet den like rask i søpla som i munnen min. Gjesten hadde tatt med seg en gigantisk sjokolade med nøtter, som jeg elsker

Meeen, jeg klarte meg i dag og
Gikk forbi alle karbhyllene i butikken uten problen og greier Er veldig deilig å ikke lete etter noe "godt" å spise. Den nye CooP Mega i nabolaget er genial og billig. Så nå er ukesforbruket handlet inn, med unnyak av kylling filet, som ser ut som er rensket fra alle butikkene? hmmm..

Frokost: røyk laks, eggerøre, rømme
lunsj: Tapas: tok seranno, ost, agurk, stang selleri som jeg satte på bordet og plukket det jeg hadde lyst på.
Middag: Rucolla, agurk, feta og stooore kjøttkaker med ost og egg. (de andre hadde pommes f , brød og uten vanlig hamburgere)

Ble litt sugen utover når de spiste sjokolade, så vispet sammen fløte, fun bringebær saft. gelatin, og bringebær, satte på kjøling ute, og vips hadde jeg deilig lørdagskos jeg og

I morgen blir det lang dag med kirke og direkte på juletrefest etterpå... Hadde glemt at jeg må huske å ta med meg noe da, for det er neppe noe for meg der. Jaja

Syns det er så fint det er mange nye og entusiastiske folk i ketolyseforumet jeg. Blir fint å følge hverandre

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:48   #12
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

*kremt* Det ble ikke tid til å lage de lappene i går, men skal gi de ett nytt forsøk i morgen.

Lørdagen har egentlig gått veldig greit. Var sååå sliten på morgenen, men kom meg i gang, selv om jeg hadde mest lyst å trekke meg vekk og under dyna når min 4 åring var stått opp med skiekklig feil fot i dag... Det gikk over heldigvis når kjæresten min kom og vi dro å akte en tur i bakken rett opp i gata. Var veldig morro, men lite snø så føltes ut som jeg fikk en anelse hjernerystelse nedover på de snøkledte gresstufsene.
Hadde middagsgjest på hjemmelagde hamburger...her startet problemet for meg... fikk sååå lyst på pommes f, selv om jeg normalt ikke liker det tok en liten en i munnen, ett tygg og så tenkte jeg som så, "det er søren ikke verdt det". Så havnet den like rask i søpla som i munnen min. Gjesten hadde tatt med seg en gigantisk sjokolade med nøtter, som jeg elsker

Meeen, jeg klarte meg i dag og
Gikk forbi alle karbhyllene i butikken uten problen og greier Er veldig deilig å ikke lete etter noe "godt" å spise. Den nye CooP Mega i nabolaget er genial og billig. Så nå er ukesforbruket handlet inn, med unnyak av kylling filet, som ser ut som er rensket fra alle butikkene? hmmm..

Frokost: røyk laks, eggerøre, rømme
lunsj: Tapas: tok seranno, ost, agurk, stang selleri som jeg satte på bordet og plukket det jeg hadde lyst på.
Middag: Rucolla, agurk, feta og stooore kjøttkaker med ost og egg. (de andre hadde pommes f , brød og uten vanlig hamburgere)

Ble litt sugen utover når de spiste sjokolade, så vispet sammen fløte, fun bringebær saft. gelatin, og bringebær, satte på kjøling ute, og vips hadde jeg deilig lørdagskos jeg og

I morgen blir det lang dag med kirke og direkte på juletrefest etterpå... Hadde glemt at jeg må huske å ta med meg noe da, for det er neppe noe for meg der. Jaja

Syns det er så fint det er mange nye og entusiastiske folk i ketolyseforumet jeg. Blir fint å følge hverandre


Så flink du er Ser ut til at dette kommer til å gå kjempebra jo!!
Keep up the good work

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:34   #13
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Ja da var helgen over.
Personlig så har dette vært en av de tøffeste helgene jeg har hatt som mor, men nå er det forandringer i vente. Ikke for noen andres del en min lille engel av ei jente, som viser seg å hatt det tøffere enn noen noen gang bør ha! Men mamma skal ta ansvar!

Matmessig så startet det med frokost, laks og eggerøre.
Etter kirken så var det juletrefest, så da ble det to pølser uten tilbehør.
Middag ble nakkekotelett med blomkål, brokoli og soppstuing.
Og Så ble det bringebær, CC og splenda til kvelds.

Har prøve i morgen, men siden ting har vært rimelig kaos i kveld så har det ikke blitt noe lesing. Regner med at det uansett skal gå bra. Skal lese på morgenen i morgen, men nå kjenner jeg at jeg trenger å køye.

Ny dag, nye muligheter. Merker jeg er veldig glad for at jeg går på Ketolyse nå, med mer energi og overskudd til det som ligger forran meg.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 15:43   #14
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 41
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

Sv: Smiline og brokolien

Ønsker deg masse lykke til med kuren!
Det kommer nok til å gå som det suser skal du se!
Stort smil fra Regan!

Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 17:42   #15
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Tusen takk

3 cm ned rundt magen siden lørdag (4 dager).

Ellers har jeg flyttet "dagboken" min inn i bloggen på siden min, så velkommen skal dere være.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:01   #16
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Føler at jeg bare legger på meg for hver dag og at dette går skikkelig skeis
Havnet utpå fest på lørdag... sprit og hvitvin, men føler at jeg ødala heeele kuren, hvilket jeg innerst vet at jeg ikke har gjort, men like vel... Sakl måle meg på lørdag, men tror nok at de 4,5 cm ned rundt magen etter første måling ikke vil vise minus denne gangen. Holder dietten, men lurer på om det ikke ble litt lite fett etter frykten for "overraskeles-mage" av typen man ikke vil ha.

Blir 3-4 måltider om dagen, men spørs om det ikke blir feil? Ser at det er mange som spiser mellom måltider?! Når jeg spiser så er jeg sulten, og syns egentlig det er helt greit, men ikke hvis jeg må spise mer... gjorde nok det første uken.
Bare å vente på lørdag og se om det har stagnert eller ikke...

Har funnet ut at jeg ikke er veldig glad i mat som har ligget i kjøleskapet mer enn en natt. Huff og æsj! Ikke mye fristende!
Lagde sånne spinat og feta muffins, men jeg spiser de ikke opp på en gang så da blir de ikke rørt heller... bortkastet penger på sånt da.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:36   #17
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

hallooo smiline!! Hvor er det blitt av deg a???? kom tilbake kom tilbake!!!

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:22   #18
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Smiline og brokolien

Innom med en søndags og ønsker om en alldeles vidundelig dag

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 18:36   #19
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Opprinnelig lagt inn av tufsa83, her.

hallooo smiline!! Hvor er det blitt av deg a???? kom tilbake kom tilbake!!!

Tusen takk... det var jammen koselig.

Går litt haurra meg rundt her huset, men er mye mer ovenpå nå. Stresset har nok hindret vektnedgang, men nå har jeg trorn på at det kommer seg
Ellers er det en krevende tid på skolen og desverre så fikk internettet litt mye fokus en periode så jeg måtte ha en liten detox hehe

Trening: Har begynt å klatre. Har høydeskrekk så reppelering fra 18 m var med på kurering. Nå er det tarantella neste! Holder å se på i glassbur altså, hjelp! Dattern elsker å klatre så nå har vi fått noe vi kan gjøre sammen, og det har vært en kjempe god invistering av tid og penger til nå
Ellers har jeg begynt å svømme med kjæresten og en dag i uka. Og siden jeg har betennelse i leggen så er det kjempe fin trening for å ta i litt ekstra, og det trengs i disse tider.

Vekta står men den går ikke opp lenger i hvert fall

Er veldig stolt over at tufsa83 har vært så flink og fått resultater

Har kjøpt Cocosa og det var jammen digg fett Blir fint å bli kjent med det...

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:52   #20
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Smiline og brokolien

Det er BARE å stå på så klarer du nok dette kan jeg tro! Svømming er jo super trening, å klatring er jo SUPER gøy ))

Cocosa?? er det godt? hva gjør du med det a??? hørtes spennende ut!! hihi.

håper alt er bra med deg!!

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 06:27   #21
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Smiline og brokolien

God morgen

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no